Tallinna Haridusamet kuulutas tavaliselt aprillis peetava nutikuu välja juba esmaspäeval, sest praegune eriline olukord tõi juba märtsis kaasa vajaduse nutikalt õppida ja õpetada.
Tallinna haridusala abilinnapea Vadim Belobrovtsevi sõnul on pragune olukord küll tõeline väljakutse, kuid sellega saadakse hakkama. „Vajadus viia õppetöö üle e-kanalitesse tõi haridusasutustes juba märtsi keskel välja tõelise „nutituhina“,“ rääkis Belobrovtsev pressiesindaja teatel.
„Nii õpetajad, lapsed kui ka vanemad kasutavad agaralt distants- ja digiõppe võimalusi ning jagavad oma õpikogemusi ka sotsiaalmeedias. On hea meel näha, kuidas hariduskogukond üksteist toetab ning nutikuu aitab sellele kindlasti kaasa,” lisas ta.
Tallinna nutikuu on algatus, mis kutsub kõiki haridusasutusi jagama, mida huvitavat nad teevad õppimise loomingulisemaks ja nutikamaks muutmisel, digipädevuse tõstmisel ja eri õppeainetesse lõimimisel. Nutikuu toetab haridusasutuste uuenduslikkust ning initsiatiivi mõelda „kastist välja“, teha koostööd ning katsetada ja kasutada põnevaid õppimisviise. Koolid ja lasteaiad korraldavad ka hulgaliselt üritusi, tänavu vähemalt esialgu distantsõppena. Nii saab läbi viia ka suuremaid üritusi: eKonverentse, eSeminare või koolidevahelisi eÕppetunde.
Peale selle kutsub haridusamet koole pöörama tähelepanu lastevanematele suunatud seminaride või materjalide loomisele, et toetada neid laste distantsõppe juhendamisel. Õpetajaid oodatakse jagama põnevaid kogemusi ja tagasisidet distantsõppest Facebooki grupis Nutitund igasse kooli – märksõnad #distantsõpe, #nutikuu.
Nutikuu traditsioonile pani Tallinna Haridusamet aluse 2016. aastal. Esimesel aastal osalesid nutikuul ainult koolid, kuid juba järgmisel aastal liitusid ka lasteaiad. Möödunud aastal korraldasid Tallinna haridusasutused kuu aja jooksul kokku üle 300 ürituse, mitmed neist olid ülelinnalised. Lähemalt saab nutikuu tegevustega tutvuda nutikuu kodulehel.
Te olete teinud haridussüsteemile korvamatut kahju. Meie ministrite üldine viga ongi see, et silmapaistmiseks hakatakse lammutama vana süsteemi. Tähtis ei ole see, kas on vaja tobedaid muudatusi? Rahva raha otstarbetu kulutamine.
Meil oli aastakümnetega välja töötatud süsteem toimis raudselt. Meie noorte teadmiste tase oli kõrgem kui meie poolt kiidetud välismaal. Kohe näide. Uuesti riigi sündimisega endisele Keskkooli lõpetanule lisati automaatselt magister. Praegune haridus on alla läinud ja magistriks saab teadmisi täiendades mitme aasta jooksul .
See näitab ju endise hariduse ja praeguse tase erinevust.
Vene ajal ei oldud huvitatud maal elu väljasuretamisest kuid praegu ju see toimib. Olemas olid väiksemad ja suuremad koolid. Õpetajatest peeti lugu ja neid kohates, võeti müts maha. Nüüd saadetakse p….e ja silm ka ei pilgu. On olnud ka olukordi, kus õpetajat ähvardatakse vägistada kui palju prääksub. Reps, oled teist korda minister ja tehtu on kandnud just ka sellist vilja.
Teie tegevuse tulemusena on suletud paljud koolid. See on kuritegu ja peate vastutust kandma. Millegagi ei ole õigustatud väikeste ja tihti keskmiste koolid sulgemised ja õpilaste, õpetajate massi koondamine ühte hunnikusse.
Vene valitsus ei olnud rumal. Koolid aitasid elus hoida maakohtades elu. Teie tahtmisel ja Keskerakonna taotlusel maa jookseb inimestest tühjaks. Nüüd nii suures kollektiivis haigus levib ja surmad tulevad. Rajate uusi ja suuri koole kuhu koondatakse palju õpilasi, palju õpetajaid ja lõpuks see toob lisaks kulutusi ja õnnetusi. Tahate piirata kehalise kasvatuse tunde, laste tervise tugevdamist. Teie tahtel ei ole õpilaste teadmiste kõrge tase tähtis. Riigile tulevad haritud inimesed erakoolidest. Mustatöölised teie hariduse tase lõpp tulemused.
Nüüd ehitate Riigigümnaasiume. Vene valitsus hoidus lapsed väiksemates massides ka sellepärast, et lastel oli palju tervislikum ja ohutum hariduse omandamine. Nüüd aga veame lapsed kooli bussidega, rongidega, autodega ja raiskame sellega nende puhkeaega. Tean,et teie loodud suured koondatud koolid on haiguste levikuga ohtlikud. Varsti näeme kuidas see on mõjutanud laste tervist.
Minul on niisugune arusaam, et valitsus ei tegele ühtse sihiga. Ministeeriumile eraldatakse suur summa ja tehku mida tahab. Vastutus tulemi eest peab lasuma kogu valitsusel.
See, et Keskkooli lõpetajatel ei ole vaja Ülikooli astumisel eksameid sooritada, on vale. Ülikooli peavad pääsema ainult need kes sooritavad nõutud eksamid vastavalt punktide arvule. Raha ei tohi kuidagi mängida mingit rolli. Raha omamine, jõukad vanemad ei tohi mängida mingit rolli. Praegu aga pääsevad ülikooli lõpetamisel rahvast juhtima rikaste perekondade tihti tagasihoidlike teadmistega järglaseed. Tihti nad ka teavad, mis amet neid ootab.