Baltimaade suurim ühisprojekt Rail Baltica vajab taaskäivitamist. Pärast seda, kui valitsuse ministrid Mart ja Martin Helme teatasid, et nad on selle projekti seisma pannud, tuleb sellel hoopis rööpad õigeks seada ning uue hooga edasi minna.
Aasta tagasi koalitsiooni sõlmides lepiti ju selgelt kokku, et läheme ühenduse ehitusega edasi. Martin Helme allkirjaga Rail Balticu investeeringute kavas on toodud välja üle 30 konkreetselt raudtee ehitusega seotud objekti. Eelmine Riigikogu on ratifitseerinud leppe Läti ja Leeduga, et Rail Baltic valmib. Euroopa Liit finantseerib seda miljardite eurodega ning enam kui 80% kogumaksumusest tuleb Euroopa maksumaksja taskust. Sel kevadel läbi viidud arvamusuuring kinnitab, et Eesti inimeste toetus Rail Baltica raudteeprojektile on püsinud kõrgel kriisi kiuste. Kaks kolmandiku küsitletuist arvab, et kiirel raudteel ja selle arendamisel on Eestile positiivne mõju.
Veebruari alguses kohtus peaminister Jüri Ratas Läti ja Leedu kolleegidega, pärast mida teatati ühiselt, et kolm Baltimaad soovivad Rail Balticuga edasi minna nii kiiresti kui võimalik. „Meie soov on see, et Rail Baltic valmiks aastaks 2026,“ kinnitasid valitsusjuhid mõne kuu eest. Peaminister Jüri Ratas märkis Riigikogu infotunnis, et EKRE ei soovi muuta koalitsioonilepet seoses Rail Balticuga.
Tõsi, koalitsioonileppes seisab ka, et „juhul kui Euroopa Liidu järgmine eelarveperiood ei taga Rail Balticu projekti ootuspärast 81-protsendist kaasrahastust, vaatame üle projekti tasuvuse, trassi, ajakava ning kohalikud peatused. Seni jätkame ka tegevusi, mis toetavad Eesti taristut laiemalt.“
Lisaks pole praeguseks kokkulepet Euroopa Liidu järgmise pikaajalise eelarve üle aastateks 2021-2027, mille jooksul peaks trass valmima ning sellega seoses ei ole ka lõplikult teada, milline on Euroopa-poolne lõplik panus. Meie valitsusjuht on kinnitanud, et ta teeb kõik selleks, et Euroopa rahastus ei väheneks ja Rail Baltica valmiks. „Mina olen Rail Balticu suur toetaja. Arvan, et seda on Eestile väga vaja majanduslikult, aga ka julgeoleku tõttu. Et meie inimesed saaksid liikuma kolme Balti riigi ja Euroopa vahel, aga ka siseriiklikult.“ tõdes Ratas.
Ajalooliselt on Eesti raudteerööpad jooksnud pigem ida suunal. Seni puudub toimiv raudteeühendus Eesti ja ülejäänud Euroopa vahel. Rail Baltic ühendab Eesti Euroopa riikidega ning annab reisijatele ja kaupadele uue, kiire ning kaasaegse lisavõimaluse liikumiseks ka põhjast lõunasse ning vastupidi. Lisaks on raudtee üks stabiilsemaid ja ohutumaid liikumisviise, mis eriti praegusel ajal on ülimalt oluline. Anname sellele siis võimaluse ning laseme rööpapanijatel uue hooga pihta hakata.
nõmedad põhjendised Ratta Jurkalt. Toogu parem paberil välja palju me tema arust kasu hakkame saama. Ning ka põhjendagu. Ainult udumöla.
Olen siin juba varem pöördunud Jüri Ratase poole küsimusega, millist kasu see RB ikkagi Eestile rahvale toob.Tahaks ausat vastust.Juba nii paljud eksperdid, teadlased ja ühiskonnategelased on oma pöördumistes tõestanud, et see projekt on meie maale ja rahvale ülimalt kahjulik, hävitav.Miks ratas seda siis meile ristiks kaela tahab?Kas ta on maskeerunud vaenlane?
VIIRUST TULEB HAKATA RONGIGA SISSE TOOMA. SUURDE RONGI MAHUB NEID PALKU IGASUGUSEID JA HIINLASTE
METSIKUSED LOOMADE KALLAL JA EGOTSENTRISTLIK “GURMAANLUS” SÜNNITAVAD NEID TÕBESID JUURDE. NÜÜD ON TARVIS, ET EESTIGI MILLESTKI ILMA EI JÄÄKS. ROOTSI LAUSA OOTAB HIINA KAUPA JA ÜLEÜLDSE KÕIK MAAD SOLIDAARSELT ÜHENDAGEM KÄED JA RAUDTEED JA LOOGEM PISILASTE UUSI VARIANTE. KOROONA OLIGI LIIGA LAHJA.
NII LAHJA ET ISEGI ÕIGEID VIIRUSEVASTASEID MASKE EI OLE SIIAMAANI JAGUNUD KÕIGE ROHKEM OHUSTATUD GRUPPIDELE. MIS ELUDE KAITSEST SIIN RÄÄKIDA SAAB. HINGAMISTEEDE HAIGUST PIDURDADA ILMA MASKITA – NONSENSS!
Seda Rail Baltic-at pole Eestis kellegile vaja! Sellega paneme looduse veel halvemasse seisu.
Looja,anna inimestele mõistust!