Aas: uue investori leidmine Nordicale on praegu lootusetu

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas Nordicale uue investori leidmise peale ei mõtle, sest see on tema sõnul praeguses olukorras lootusetu ülesanne, vahendas teisipäeval ETV uudistesaade “Aktuaalne kaamera”. Aas ei välistanud koostööd Leeduga ühisel lennufirma loomiseks.

Nordica lennukid pargivad Tallinna lennujaamas ja ootavad Euroopa Komisjonilt 30 miljoni eurosele riigiabile rohelist tuld. Kuigi Euroopa piirid avanevad, on ebaselge, millal alustab lendamist Nordica.

“Me pigem vaatame suve teise poolde, mitte suve algusesse. Me oleme mingil hetkel mingi äriplaani teinud paari aasta peale, kus rääkisime enam kui kümnest sihtkohast, aga missugune reaalsus saab olema,” rääkis “Aktuaalsele kaamerale” Nordica juht Erki Urva.

“Meie eesmärk ei ole kindlasti hakata maksumaksja raha põletama,” lisas ta.

Kui täna on Nordica tütarfirma Regional Jet 49 protsendi ulatuses LOT-i omanduses, siis Aasa sõnul kuulub ettevõte taas peagi 100 protsenti Eesti riigile, kirjutas rahvusringhäälingu uudisteportaal.

“Nordica tegevuse jätkamine eeldab sissemakset aktsiakapitali. Nii palju kui meile on teada, siis LOT ei ole valmis oma sissemakset aktsiakapitali tegema. Sealt johtuvalt lähevad teed lahku,” lausus majandusminister.

Aas eeldab, et LOT-i osaluse väljaostmine ei maksa Eesti riigile üle miljoni euro, sest ettevõte oli möödunud aastal kahjumis.

Urva ütles, aga, et tegemist on oluliselt komplekssema küsimusega ja seal on palju teisi küsimusi, mis on tarvis lahendada kogu protsessi käigus. “Erinevad lepingulised suhted, mis on ettevõtete vahel ja mis tuleb ära klaarida,” sõnas ta.

Urva lisas, et kui LOT loobub Nordica lennukite kasutamisest, siis nendest lennukitest tuleb vabaneda. “Ja seda on ka tehtud viimaste kuude jooksul,” ütles Nordica juht.

Enne kriisi algust oli Nordical 24 lennukit, nüüd on lennukeid 22 ja aasta loodetakse lõpetada 17 õhusõidukiga. Paraku sõlmis Nordica LOT-iga koostöös lepingu kahe Embraeri lennuki soetamiseks. Need lennukid tuleb välja osta järgmise aasta kevadel. Ka need kulud tuleb lahutuse käigus selgeks rääkida.

Majandusminister loodab, et LOT loobub osalusest kohtuvaidluseta, märkides, et poolakatega on olnud vaidlemist palju. Uue investori peale riik täna ei mõtle.

“Tänase seisuga investorit turult leida on praktiliselt lootusetu. Normaalse olukorra taastumisel ei saa välistada ühtegi stsenaariumi,” ütles Aas.

Küsimusele, kas ka Balti riikide ühist lennufirmat ei saa välistada, vastas Aas, et seda on veel vara öelda. “Aga siin on näiteks Leedust tulnud huvitavaid märke, et leedukad tahavad teha endale ka oma lennuettevõtet,” ütles ta.

Kuigi Aas nimetas koostööd Leeduga praegu spekulatsiooniks, ei välistanud ta, et Eesti ja Leedu võiks seljad kokku panna.

“No miks mitte. Vähemalt on üks riik, kes on tundnud asja vastu huvi,” ütles Aas.

BNS

4 kommentaari
  1. Ma 4 aastat ago
    Reply

    tahan kangesti näha seda lolli, kes hakkaks oma raha Nordikasse uputama. Et Jurka ja Taav praegu rahva rahaga lällab, selle vastu rahvas oma arguses ja kuulekuses ei saa.

  2. Sm Aas 4 aastat ago
    Reply

    peaks avaldama kuulutuse: Otsitakse vettkartvaid rotte uppuvale Nordikale.

  3. ???kus mõistus? 4 aastat ago
    Reply

    Pole tarvis lennata nii palju. Järelt pole ka lennufirmasid vaja.
    Epideemiad on Tulevik. Juba ka olevik. Mõtlete jah, et ega see paarikümne vanaeide ärasuremine tohi ometi majandust kahjustada, rahateenimist takistada. Mis uut Euroopat saab rahamajanduse tingimustes olla-tulla?
    Ärge muretsege, küll tulevad uued ja paremad viirused, kes jõujõmmegi niitma hakkavad.
    Kas Euroopa suudab ja kuidas ühtegi epideemiat taluda veel?!
    Hiina suudab. Isegi soovitav,sest rahvast on aga maad njetu.
    Olevat ennustatud täpselt, et 2020.a. tabab epideemia WUU-HUU 400. Oli see koroona või on magustoit tulemata? Ennustatud olevat ka et koroona tuleb ja kaob ja 10 a pärast ilmub taas.
    Ehk oleks valitsustel õigem tõsisemalt suhtuda ka ennustustesse, nendesse ülemaailmse kuulsusega.
    Nii mannetut reakts, kui koroonaepideemia ajal, ajastul,kus 3.sõda püütakse veeretada kaugemasse tulevikku
    ja teada on biolaborid sõja tarvis valmistet batsilleustega, juba 2.sõja ajal oli, sellist mannetust sellises
    situats. on naljakas kui nutune vaadata.
    Pealegi kui Pekingis on uus epideemia hällist väljunud, avame meie piire ja teeme kergendusi, maske meil pole -viiruskaitselisi. Ootame kuni uus haiguse lapsuke kohal on ja tormina laiali puhub kogu selle Euroopa?
    Valdo Randpere jutt oli vastutustundetu ja loll. Kas tema peab end surematuks ?Nooreks?

  4. Meil 4 aastat ago
    Reply

    pole vaja kahjutoovat Nordikat või tema poolvenda. vaja on tellida mõnelt olemaolevalt lennuseltsilt lennureise kindlatesse sõlmkohtadesse, kust saab edasi lennata üle ilma. meie lennukeid ise ei tooda, seega ei saa me ka nendega ja kõikuva hinnaga mängida ilma et ise kahju ei saaks.
    Põhireegel lennuliini asutamiseks peab olema selline et seda ei tule sinna, kuhu saab muude vahenditega ööpäeva jooksul. Seega kindlasti jääks meilt lennuliinita Stockholm, Moskva, Helsinki, Riiga, Vilnius, Minsk. Küll aga oleks meil vaja otselennuliini Frankfurti, Köppenisse, Londonisse. Sealt saab igale poole mujale. Ja ahned lennukorraldajad saaks ka nende liinidega kasu.
    Meil pole mõtet jamada ka 5…6 lennukiga tellimusreiside tegemiseks, nende hooldamine läheks kalliks ehk rahaliselt mõttetuks. Arvestada tuleb, et meid on varsti 1,2 miljonit, siis 1,1 miljonit ja vähemaks meid jääb. Ja hea on. Sest seda puhtam on meil õhk ja vesi.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.