Riik asub toetama elektribusside ostmist ja laadimistaristu ehitamist

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas allkirjastas eelnõu, millega riik plaanib toetada elektribusside ostmist, laadimistaristu ehitamist ning tarbimis- ja laadimisandmete kogumist nelja miljoni euroga.

Aasa sõnul on Eesti ühistransport juba täna palju keskkonnasäästlikum kui varem ning uueneb ka edaspidi. „Eesti plaanid CO2 vähendamiseks on Euroopa Liidus kahtlemata ühed ambitsioonikamad ja soovime heitmete vähendamiseks kasutada võimalikult palju kohalikke ressursse. Meie teedel ja tänavatel juba sõidab mitusada kohalikku biometaani kasutavat gaasibussi, suured investeeringud on tulemas raudtee viimiseks elektrile, samuti ootavad ees vesiniku pilootprojektid,“ loetles Aas.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt turuosalistele kooskõlastamiseks saadetud eelnõuga saab üks pilootprojektis osaleja küsida toetust vähemalt kaheksa madala põrandaga bussi ja sellega kaasneva taristu soetamiseks avalike liinide teenindamiseks. Toetatakse nii busside ostmist kui ka vajaliku taristu rajamist. Muuhulgas tuleb rajada vähemalt kaks tava- ning kaks kiirlaadijat. Piloteeritakse ka elektribusside akude kasutamist elektrivõrgu stabiliseerimiseks. Pilootprojektist saadud andmete abil saame tulevikus teha paremaid otsuseid.

Bussid peavad reisijaid vedama vähemalt viis aastat ning busside keskmine läbisõit peab olema vähemalt 40 000 kilomeetrit aastas. Bussides kasutatakse taastuvelektrit. Toetust saab plaanide kohaselt hakata küsima Keskkonnainvesteeringute Keskuselt alates 2021. aasta esimesest poolest.

1 Kommentaar
  1. Kas 4 aastat ago
    Reply

    tegemist on RIIKLIKE sõidukitega, et rahva raha tuleb sinna matta? Miks Tallinn ise oma rahaga oma huve ei rahulda? Kas raha kanditaks ekuskile mujale? See käib ka teiste linnade kohta.
    Ning veel üks, vahest olulisimgi märkus: neid busse ei pea sisse ostma, vaid ise kokku panema. Elektrimootoreid me teha oskasime, loodetavasti on see oskus säilinud ja oskame ka busse elektriga liikuma panna. Kuid muu korup tuleb küll sisse osta, pean silmas terasplaate, millest kere kokku pannakse. Meil pole vaja mingit rasketööstust, see on mujal palju odavam ning nii me ei reosta ka loodust. Kuid kokku me peaks ikkagi oskama panna nii busse, trolle kui ka trammivaguneid. ENSV-s osati, nüüd aga mitte? Et mida edukamad tulemused PISAs, seda mandunum on meie aju?
    Ja mõelge, paljud saavad tööd!

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.