Anneli Ott: Estonia huku tehniline uurimise taasalustamine on väga õige!

Anneli Ott

Täna linastuv film Estonia katastrioofist on praeguseks teadaolevate kaadrite tõttu andnud uue lootuse uue uurimise algatamiseks! Eesti, Soome ja Rootis ühine otsus, alustada tehnilise uurimisega on väga õige!

Täna avaldatud dokumentaalfilmis esitatud kaadrid seni teadmata vigastusest parvlaev Estonia paremas pardas annavad selge põhjuse laevahukuga seonduvat täiendavalt uurida. Rahvusvahelise uurimiskomisjoni lõppraporti järel jäid mitmed küsimused hukkunute lähedaste ja ühiskonna jaoks senini vastuseta. Kuna tegemist on taasiseseisvunud Eesti suurima tsiviilkatastroofiga, siis peame kerkinud asjaoludele varem või hiljem leidma võimalikult ammendavad vastused.

Nagu dokumentaalfilmi kaadritest selgub, siis on meil praegu võimalik hankida lisainfot, mida seni meie kasutuses pole olnud. Seepärast tuleb seda kindlasti ka teha. Tehniline võimekus on 26 aasta jooksul märkimisväärselt arenenud ning võimaldab saada laevavrakist ja seda ümbritsevast oluliselt parema ülevaate kui meil seni olnud on. Mõistan, et praegu kehtiva hauarahulepingu alusel peavad Eesti, Soome ja Rootsi astuma need sammud ühiselt ning kolme riigi tihe koostöö on siin vältimatu.

Aeg on näidanud, et vastuteta küsimused pole vandenõuteooriad ja iga aastaga jõuab avalikkuse ette infot, mis näitab, et küsimused on olnud põhjendatud!

Tänasel pressikonverentsil väljendasid nii peaminister kui ka välisminister selget soovi alustada autonoomse uurimisega, et tõde päevavalgele tuua!

Palju jõudu ja tarkust neile!

6 kommentaari
  1. Uurida 3 nädalat ago
    Reply

    loomulikult võib, kuid eesmärgiks ei tohi olla mingi luulu tõestamine muude luulude abil. Eesmärgiks peab olema põhjalik kere ülevaatus/filmimine palju vees võimalik. Iseliikuv ujuvvahend saaks minna ka laeva kerre ja ruumidesse.
    Pole vaja nuhkida luukeredes, kelle oma see või too on, ja kas ikka tolle rahakott oli kapis ja palju seal raha oli, vaid just jälgida kere seisundit ja päästevahendite paiknevust. Sest osa neist peavad ise vette sattudes rõhu all pinnale hüppama, vahel on nada aga eraldi nööriga või traadiga kinnitatud, et keegi neid ära ei varastaks. Juba on teada, et üleskallutatud pardal ei saanud päästepaate veesata, kere ise suure kalde all segas.
    Kindlasti tuleb võtta vigastustelt ka proovid, sest siis on võimalik teada saada ka, kas mõni hilisem uurija pole oma loomingut sinna jätnud, et mõnd luulu tekitada või süvendada.
    26 aastat on pikk aeg ja paljugi hävinud, kuid midagi säilib merevees ka õhust paremini. Uppumiskohas on vee soolsus kuni 4 korda väiksem kui ookeanis, seega sööb see vähem ka terast.
    Kuna aga uurimiseks on vaja Soome, Rootsi ja Eesti ühisotsust, siis ühe keeldumine uurimist ei võimalda. Arvestada tuleb ka sellega, et vrakk asub Soome majandusvööndis.

  2. vanamemm 3 nädalat ago
    Reply

    Tuleks kindlasti ka lasti uurida—-relvad. Karta on, et need on minema veetud juba ammu. Ja ikkagi see vesiiriteooria, kui teame vähemalt ühte meest, kes laeva uppudes laeva eestotsast vette hüppas ja siis oli vesiir alles. Kes selle ikkagi lahti kruvis? Õudne on mõelda, et uputati inimesed oma sigaduste varjamiseks ja selleks oli ja on teadjaid, kes nüüd kui hiired urus värisevad, sest nende allkirjad ilutsevad mõrvapaberitel.

    • Ära 3 nädalat ago

      hiilga siin oma tobedusega.

  3. nime ei ütle 2 nädalat ago
    Reply

    ratas väristab pead ja korrutab– jah, vaja teha uus TEHNILINE uurimine, sama rõhutab ka pr. ott. minu arust on tehnilisest vähe, vaja selgusele jõuda, kes ja kui palju on siis ja ka järgneva 26 aasta jooksul vassinud. kui kõik on selge, miks on vaja neid aastakümnete pikkuseid salastatusi? kas 75 aasta pärast tuleb kallasel järsku meelde, mida ta “meeltesegaduses” kunagi tegi.

  4. Saksa ajakirjanikul Jutta Rabel on tunnistusmaterjalid kohtu tarbeks mis kinnitavad pommiaugu olemasolu laeva pardas ja toime pandud massimõrva.

  5. Jutta Rabe tuukrite leitud auk on teistsugune. Nende leitud augu serv on konarlik,rebenditega,kaetud paenutatud metalli tükkidega…

    Eesti riik ei ole andnud luba tuukritele sukeldumiseks…
    Jutta Rabe dok.filmis on palju informatsiooni mis on tunnistusmaterjaliks kohtule.
    Jutta Rabel on tunnistusmaterjalid kohtu tarbeks mis kinnitavad pommiaugu olemasolu laeva pardas ja toime pandud massimõrva.
    Vaata YouTubest tema dok.filmi.

    Saksa ajakirjaniku Jutta Rabe tuukrid filmisid seda auku ja lõikasid augu servalt metalli killud vesiniku ja hapniku keevitusega.
    Kolme erineva riigi spetsialistid kinnitavad, et nendel metalli kildudel on muljumise jäljed mida tekitas pommiplahvatus. Need metalli tükid on kohtus tunnistusmaterjaliks toime pandud massimõrva suhtes.
    Kohtus kehtivad tunnistajate ütlused ja asitõendid,materiaalsed tõendid toime pandud kuriteost.
    Jutta Rabel on need olemas.
    Tal on tunnistajate ütlused(tuukrite ja spetsialistide tunnistamised) ja materiaalsed materjalid (metalli killud augu servast).

    Eesti Politseinikud toimetasid laevale plutooniumi. Selle tarbeks sulgesid liikluse sadamasse viivatel teedel. Sestap laev asus teele pool tundi hiljem.

    Poolel teel Rootsi saadi teada ,et Rootsi ei lase riiki seda plutooniumi lasti.
    Siis avati visiir ja hakati uputama autosid.
    Järgmisel päeval Vikerraadio kaudu paluti rahval helistada ja
    elda laevas olnud reisijate nimed…nad vaitsid ,et piletiteid müüdi tundmatutele isikutele ja neil
    puuduvad reisijate nimekirjad.

    Seoses parvlaeva Estonia uputamisega on Eesti riik kehtetu.
    Kapo ja PPA juhtkond tuleb panna vangi mitmete kuritegude varjamise ja toime panemise eest.

    Laev sõitis Eesti lipu all .
    Laeva meeskond oli Eesti oma.
    Laeva nimetuseks on Estonia aga mitte Sweden.
    Firma nimetuseks on Estline aga mitte Swedline.
    Laeva huku uurimise eest peab vastutama Eesti riik aga mitte Rootsi. Rootsi on kannataja pool seoses reisijate hukuga. Rootsil ei ole vastutust laeva suhtes sest see pole nende laev ja nemad seda ei juhtinud.
    Rootsi ei ole süüdi aga Eesti on.
    Miks Eesti riik pole lasknud sukelduda oma tuukreid laevavrakile ? Tuukrid teinuks seda isegi vabatahtlikult.

    Miks Eesti riik pole andnud luba sukeldumiseks Eesti tuukritele kes olid valmis tegema seda isegi vabatahtlikult ?

    Reeturid ajavad süüd Rootsi kaela,varjavad uputajaid

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.