Mailis Reps: õpetaja karjäärimudel vajab arendamist

Reps: Eesti väga head õpetajad tulevad ühiskondlike muutustega toime Foto: THM

Haridus- ja Teadusminister Mailis Reps osales Riigikogus Kultuurikomisjoni algatatud olulise tähtsusega riikliku küsimuse „Õpetajate järelkasv ja õpetajaameti väärtustamine kui Eesti riigi jätkusuutlikkuse alustala“ arutelul.

„Vähe on teemasid, mis oleksid riiklikult nii olulised ja mul on hea meel, et täna Riigikogu saalis seda kõike täie tõsidusega arutatakse,“ sõnas Reps. „Väga oluline on, et mõtleksime üheskoos õpetaja karjäärimudeli arendamisele.”

Ettekandes meenutas minister, et kevadel ootamatult toimunud muutus kogu ühiskonna elukorralduses seadis meid olukorda, kus pea kõik Eestimaa pered tajusid, kui palju väljakutseid pakub õpetajaamet ning kui olulised on ühiskonnas õpetajad.  Oleme endiselt keset keerulisi olusid, millega peame ühiselt hakkama saama. Samal ajal seisavad meie ees ka pikaajalised väljakutsed – peame tagama haridussüsteemi jätkusuutlikkuse tulevasteks aastakümneteks.

Reps sõnas, et koolijuhil, omavalitsusel ja riigil on igaühel oma vastutus selles, et õpetaja saaks teha oma tööd hästi ning tunneks end toetatu ja väärtustatuna, et tal oleks olemas kõik vajalik, et teha oma tööd hästi. Nii riigi, teiste koolipidajate kui koolide ülesandeks koostöös õpetajatega on paremini välja joonistada erinevad õpetajaameti karjäärivõimalused.

“Tuleb meeles pidada, et tööturul võistleb kool paljude teiste tööandjatega. Kool peab olema atraktiivne töökeskkond nii alustavale kui juba kogenud õpetajale,” rääkis Reps. Minister lisas, et koolikeskkonna oluline kujundaja on aga koolijuht, keda tuleb toetada selles, et ta seda parimal moel teha saaks ning palju sõltub ka kohalike omavalitsuse haridustöötajatest. Jätkuvad nii koolijuhtide kui omavalitsuse haridustöötajate riiklikud koolitusprogrammid.

Rõõmustavana tõi minister välja, et viimasel paaril aastal on huvi haridusvaldkonna erialade vastu ülikoolides oluliselt kasvanud. „Midagi oleme seega teinud õigesti ning me ei tohi peatuda,“ sõnas ta.

Ta kinnitas, et ehkki sel aastal on avaliku sektori palgatõus peatatud, asub Haridus- ja Teadusministeerium esimesel võimalusel otsima vahendeid õpetajate palgatõusuks. „Meie õpetajate palgatõus on seni olnud OECD riikidest kõrgeim ning me ei tohi jääda pidama,“ sõnas ta.

Minister meenutas, et peagi kohtutakse Riigikogus haridusvaldkonna arengukava arutlemiseks ning seal käsitletakse mitmeid tänasel arutelul kerkinud küsimusi.

Ettekannetega esinesid veel kultuurikomisjoni esimees Aadu Must, Tallinna Prantsuse Lütseumi ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja ning hariduslike erivajadustega õpilaste õppe koordinaator Liis Reier ja Tartu Ülikooli Pedagogicumi juhataja professor Margus Pedaste.  Ettekannetele järgnes arutelu.

6 kommentaari
  1. Mida 1 nädal ago
    Reply

    on vaja teha, et õpsi kutse oleks austatud?
    1) Võim tuleb lastevanematel ära võtta ning anda üle kooli.
    2) Õpsidele tuleb eelarvest eraldada kindel osa. Pean silmas kõigile õpsidele kokku, millest siis eraldi teguriga arvestatakse palk vastavalt õpilaste arvule nii, et normpalka saaks õps siis, kui tema õpilaste arv on 12…15. On vähem või rohkem, palk vastavalt langeb!
    3) Õppetöö tuleb korraldada nii, et keska on kõrgkooli ettevalmistav osa ning töötab koos kõrgkoolidega. Tavaline keskaharidus meie ajal enam ei maksa, see on mitte midagi ehk harimatus. Põhiharidus viib kutsekasse, kus omandatakse käsitööoskus või arendatakse aju mittetootvate tööde jaoks.
    4) Õppima peab õpilane ISE, koolis käiakse koos 1…2 päeva nädalas ühistes arutelutundides, kus siis õpsi juhtimisel täpsustatakse või täiendatakse seniõpitut ja äsjaõpitut ning õps annab juhtnöörid järgmiste valdkondade jaoks. Põhimõte on selles, et kui õpilane ei suuda ise õppida, temast mõtlemisvõimelist kodanikku ei kujune.
    5) Õppenädal peab õpsile kestma kuni 4 tööpäeva kooli kuni 5 puhastundi päevas. 1 päev peab õpsile jääma enesearendamiseks.
    6) Õppeaineid tuleb hinnata alates 3ndast klassist nii, et rakendusainetes saab hinne olla ainult OSKAB : EI OSKA. Jutustavates ja andeainetes võib kasutada hindamishindeid: 0 – pole midagi teinud, 1 – sitt/kehv/vilets/mitterahuldav, 2 – rahuldav, 3 – hea, 4 – hiilgav.
    7) Tunnistusele tuleb panna aus hinnang, edasine on juba vastuvõtva kooli või töökoha mure. Õpilasele peab jääma õigus kord aastas oma hindeid parandada.
    8) Rakendada tuleb nn hulkurõpse, kes saavad ministeeriumilt+omavalitsuselt sõiduki ja elamispinna. Hulkurõpsid võivad kooliti ringelda. Samuti peaks hulkurõpsid andma tiheõppetunde, nt lõunapiirikoolides tiheõppega läti keele tunde/kursusi või korraldama keemiaautoga kokkulepitult ringi sõiteks elulisi katseid. Eluliste tundide kestus ei tohi olla määratud, see kujuneb töö käigus.
    9) Tugevat rõhku tuleb panna kehalisele arendamisele. Siin on palju peensusi, ei raiska neile ruumi.
    .
    Seega on koolis tähtsuse järgi sõnaõiguslikud järgmised ametid:
    õps
    juhataja + õpside kogu
    haridusminister
    õpilaste kogu klassiti, kooliti ja õppeaineti
    õpilaste vanemad/hooldajad
    õpilane
    Kooliteenistuja ja korravalvur saab koolitöös osaleda ainult õpsi kaudu, peaminister haridusministri kaudu.

  2. 90-ndate alguses inglise keele õpetajad kogunesid suurde saali ja leppisid kokku,et hakkavad õpetama inglise keelt keeruliselt,viisil mil moel on keelt raske omandada. Sedasi taheti venitada pikale inglise keele kursuseid ,et õpilased maksaksid rohkem raha keelte kursuste eest.

  3. Oh kooliaeg,
    oh kooliaeg millal sina tuled
    Koolimaja peldikus lastest saavad peded

    Koolimaja toaletis homoaktivistid kraatsivad laste peenisesse bakterid ja siis lapsed haigestuvad homoseksualismi …neist saavad homoseksualistid…

    • Homoseksualism On Nakkushaigus.
      Teatavasti homoseksualiste kutsutakse lilladeks nende huulte värvuse pärast.
      Kuid,miks on homode huuled lillat värvi ?

      Homoseksualismi puhul ei ole tegemist samasoolisusega
      aga on nakkushaigusega.
      Homoseksualistid kraabivad hammastega mittehomode peenisesse viiruse ja siis varsti neil ilmuvad haiguse sümtomid:
      1)Lillad huuled.
      2)Põselihased lahevad krampi ja hoiavad ees pidevalt irvitust(naeratust).
      3)Huuled muutuvad paksuks,vedelaks,paistetuvad ja huulte lihased on halvatud.
      4)Hääl muutub pardi taoliseks, ebardlikuks.
      5)Käed hakkavad zestikuleerima p e de moodi.
      6)Taguotsa augu ümber tekib sügelus,punased punnid.
      7)Lihaste toonus muutub viletsaks. Homode käepigistus on vedel,pehme,vastik,masendav.
      8)Keha kattub vastiku tundega,
      tekib selline muretu tunne ja ükskõiksus,et enam pole vahet millisesse auku topid oma riista.
      9) Tekib naisteviha.
      10) Unes näed homoseksuaalseid vahekordi ja saad sellest orgasmi.

      Kui viirusesse nakatunud isik hakkab ennast ravima siis paljud sümptomid kaovad varsti.
      Homoseksualismi haigust ravivad :
      1)Võilille juurika tee.
      Parima tulemuse annab kui otse põllult toores juurikas koos lehtede,varrega ja õiega koos otse kaanega teepotti panna. Pesed puhtaks,tükeldad ja valad keeva vee peale. Kui tee on joodud siis siis saab kasutada leotisena s.o. valad külma vett peale ja hoiad mingi aja kui veele tekib mahla maitse. Nii saab paarist juurikast mitu päeva kuni nädal aega juua kosutavat võilille leotist.

      Miks homoseksualistid ei tohi anda verd ?
      Miks homo huuled on lillad ?
      Homoviirusest…

      Ma tean neid isikuid :
      1) Seda homo kes kraapis viiruse mittehomo peenisesse.
      2)Seda mittehomo kelle peenisesse kraabiti homoviirus.
      3) Isikuid kes leidsid,et nende majakaaslane muutus pe d eks…
      Loodetavasti saan ma panna need inimesed kokku ja tuua avalikkuse ette kui tunnistajaid homoviiruse olemasolu kohta.

      Lugu oli sedasi:
      Maani purjus mees tatsas kodu poole. Pargis talle tulid vastu kaks neidu kes pakkusid endid ja lubasid teha 20 euro eest suuseksi. Purjus mees andis raha aga siis neiu virutas rusikaga munadesse ja ei teinud suuseksi,jooksis minema. Eemalt vaatasid seda pealt kamp inimesi. 1 meesterahvas eraldus neist ja liikus purjus mehe poole ja pakkus minna nurga taha sest tahtis imeda peenist. Siis mindi nurga taha.Ta pani purjus mehe peenise oma suhu ja ei hakanud imema aga hoopiski kraapis hammastega…siis purjus mees taipas,et homo ei otsi ega ka tahagi pakkuda naudingut aga tahab levitada viirust siis purjus mees tahtis murda homo kaelaluu aga oli liiga purjus ja sai peksa hoopiski …
      Peale kaklust homo ütles mittehomole:” Arvatavasti-loodetavasti nüüd sinagi said selle viiruse. ” Viirusesse nakatunul 24 tundi hiljem ilmnesid homoviiruse symptomid…

      Viirusesse nakatunud mees otsis abi haiglast,Dublinis The Mother hospital-st. Palus teha seksuaal haiguste testi ja vere testi, jutustas mis temaga juhtus,millised muutused toimusid tema organismis peale seda kui homo kraapis ta peenist. Arst koputas otsa ette ja ytles,et homo on olla normaalne,homoviirust ei eksisteeri. Viirusesse nakatunu vihastus ja selle peale arst kutsus turvamehed…
      P.S.
      See mittehomo kelle peenisesse kraabiti homoviirus on endine politseiametnik. Teatavasti politseisse tööle homosid ei võeta.

      Peatagem homopandeemia

  4. Maali Maalt 1 nädal ago
    Reply

    tülgastav korruptant.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.