STOCKHOLM, 18. detsember, AFP-BNS – Rootsi teatas reedel, et plaanib alustada 1994. aastal põhjaläinud parvlaeva Estonia vraki uurimist, mida riigi seadused seni keelanud on.
Rootsi õnnetusjuurdluste keskus tegi taotluse vrakki uurida seoses dokumentaalfilmiga, kus näidati, et parvlaeva keres oli seniavastamata auk.
“Meil ei ole plaanis tühistada seadust, mis kaitseb hauarahu, kuid me uurime viise, kuidas seda seadust kohandada, et viia läbi uuringuid, mida õnnetusjuurdluste keskus teha tahab,” ütles siseminister Mikael Damberg.
Uurijate 1997. aasta lõpparuande kohaselt põhjustas katastroofi tormis lahti rebenenud vöörivisiir, mis tõmbas kaasa sellega ehituslikult seotud rambi, mille tõttu pääses vesi autotekile.
Mõned ellujäänud ja ohvrite sugulased on üle 20 aasta eest nõudnud uut uurimist. Sealjuures väidavad mõned, et vöörivisiiri avanemine ei oleks viinud laeva nii kiire põhjaminekuni.
Aastal 1995 kehtestasid Rootsi, Eesti ja Soome valitsused kokkuleppes katastroofi piirkonnas hauarahu, millega keelati oma kodanikele vrakile sukeldumine.
Dokumentaalfilmi järel hakati taas nõudma uue juurdluse korraldamist.
Rootsi, Soome ja Eesti õnnetuse juurdlusorganid algatasid eeluurimise, et selgitada välja, kas 1997. aasta raporti järeldused tuleb ümber hinnata.
Nad taotlesid ühiselt seaduste muutmist, et võimaldada potentsiaalselt uute sukeldumiste korraldamist.
Damberg ütles reedel, et töö seadusmuudatuste läbiviimiseks käivitatakse ning dialoog Eesti ja Soomega jätkub.
Parvlaev Estonia uppus 1994. aasta 28. septembril teel Tallinnast Stockholmi. Katastroofis sai surma 852 inimest
uurivad. Mind huvitab rambi olek.
1)Rootslaste filmitud auk on erinev Jutta Rabe dok.filmis talletatust.
Jutta Rabe abiliseks olnud tuukrite leitud auk on teistsugune. Nende leitud augu serv on konarlik,rebenditega,kaetud paenutatud metalli tükkidega…
2)
Eesti riik ei ole andnud luba tuukritele sukeldumiseks vaatamata sellele, et tuukrid olid valmis sukelduma isegi vabatahtlikult.
3)Jutta Rabe dok.filmis on palju informatsiooni mis on tunnistusmaterjaliks kohtule.
Jutta Rabel on tunnistusmaterjalid kohtu tarbeks mis kinnitavad pommiaugu olemasolu laeva pardas ja toime pandud massimõrva.
Vaata YouTubest tema dok.filmi.
Saksa ajakirjaniku Jutta Rabe tuukrid filmisid seda auku ja lõikasid augu servalt metalli killud vesiniku ja hapniku keevitusega.
Kolme erineva riigi spetsialistid kinnitavad, et nendel metalli kildudel on muljumise jäljed mida tekitas pommiplahvatus. Need metalli tükid on kohtus tunnistusmaterjaliks toime pandud massimõrva suhtes.
Kohtus kehtivad tunnistajate ütlused ja asitõendid,materiaalsed tõendid toime pandud kuriteost.
Jutta Rabel on need olemas.
Tal on tunnistajate ütlused(tuukrite ja spetsialistide tunnistamised) ja materiaalsed materjalid (metalli killud augu servast).
Uppunute omaksed andsid asja Euroopa kohtussse juba 25 aastat tagasi.
Kohtuasi pole nihkunud algstaadiumist kaugemale.
Helje Kaskel teab asjast palju enamat. Tal on Instagramis konto.
4)Eesti Politseinikud ( Eesti riigi esindajad) toimetasid laevale plutooniumi. Selle tarbeks sulgesid liikluse sadamasse viivatel teedel. Sestap laev asus teele pool tundi hiljem.
Poolel teel Rootsi saadi teada ,et Rootsi ei lase riiki seda plutooniumi lasti.
Siis avati visiir ja hakati uputama autosid.
Järgmisel päeval Vikerraadio kaudu paluti rahval helistada ja
elda laevas olnud reisijate nimed…nad vaitsid ,et piletiteid müüdi tundmatutele isikutele ja neil
puuduvad reisijate nimekirjad.
5)
Seoses parvlaeva Estonia uputamisega on Eesti riik kehtetu.
Kapo ja PPA juhtkond tuleb panna vangi mitmete kuritegude varjamise ja toime panemise eest.
Laev sõitis Eesti lipu all .
Laeva meeskond oli Eesti oma.
Laeva nimetuseks on Estonia aga mitte Sweden.
Firma nimetuseks on Estline aga mitte Swedline.
Laeva huku uurimise eest peab vastutama Eesti riik aga mitte Rootsi. Rootsi on kannataja pool seoses reisijate hukuga. Rootsil ei ole vastutust laeva suhtes sest see pole nende laev ja nemad seda ei juhtinud.
Rootsi ei ole süüdi aga Eesti on.
Miks Eesti riik pole lasknud sukelduda oma tuukreid laevavrakile ? Tuukrid teinuks seda isegi vabatahtlikult.
Miks Eesti riik pole andnud luba sukeldumiseks Eesti tuukritele kes olid valmis tegema seda isegi vabatahtlikult ?
Reeturid ajavad süüd Rootsi kaela,varjavad uputajaid.
Eelmise sajandi dieedid! Kaalu langetamiseks ei pea te enam dieeti piirama. Sain teada uuest ja tervislikust kehakaalu langetamise viisist – http://bit.do/ketoee Olen proovinud nii palju asju, kõiki dieete, sobivust, noh, võin kaalust alla võtta 2 kg ja selle tööriistaga saan kuu jooksul kaotada 15 kg. Tunnen end suurepäraselt! Soovitan kõigile!
hoidke need rootslased eemal, kas vähe vassisid eelmiste uurimiste ajal. pole vajagi seda laevakere enam uurida, toogu lagedale need salastatud materjalid.
Rootslased olid suurimad kahjukannatajad, kuid Rootsi riik ja võib-olla ka mõni teine riik (või hoopis mõni riigitegelane) tahtsid sellest tehingust lõigata suuri kasumeid. Seni kuni need inimesed veel elavad, ei toimu mingit nihet selles uurimuses, vaid algab taas üks vassimine ja valetamine.
Rootsit ei tohiks üldse usaldada, sest käitus kõige ehtsama vassija ja varjajana tahtes kuritöö betooniga katta. Ise käisid kohe oma tuukritega õnnetuspaigal, eesti tuukrit alla ei lastud. Auk, (augud) kaeti ju kiiresti kivide ja kruusaga, ramp oli kinni, sealt ju tulid eesti noormehed alla merre. Miks läksid Eesti Vabariigi peaminister ja välisminister kui vaesed vallasandid Rootsi (nagu käidi Moskvaski koogutamas)? Kas võetakse midagi ka ette inimröövi uurimiseks–kapten Piht ja temaga koos pääsenute kadumine, vägivaldsed surmad Tallinnas peale laevahukku. Siin on tegelikult selline kuritegelik sasipundar, et ükskord tuleks Laar ka rääkima panna.
laar sai oma karma juba kätte, bildt veel elus ja terve, kui terve ma muidugi ei tea, tänapäeval ju isikukaitse ja tervisekaitse andmete kaitse.