Taavi Aas kolmandast parvlaevast: ootan Hiiumaa vallavalitsuselt konstruktiivset aktiivsust veomahtude prognoosimisel

Taavi Aas ja Antti Leigri

Valitsus on Hiiumaa liikumisühenduste parandamiseks üksjagu ära teinud ning meil on valmisolek veelgi mandri ja saare sujuvaks ühenduseks panustada, kuid selleks on vaja pikka ja faktidel põhinevat plaani, ütles majandus- ja taristuminister Taavi Aas pärast kohtumist Keskerakonna Hiiumaa piirkonna esimehe Antti Leigriga.

Taavi Aas kinnitas, et riik soovib kindlasti hiidlastega koos neid lahendusi leida. “Rukki kanalit süvendatakse regulaarselt. Hiiumaa lennuväli on saanud investeeringu, mis muudab lennuliikluse ilmastikukindlamaks. Viimasel kohtumisel Hiiumaal arutasime võimalust, et lennugraafikut tihendatakse nii, et lennuk hakkab ka laupäeviti kaks korda päevas Tallinnast Hiiumaale lendama,” rääkis Taavi Aas. “Samuti otsime võimalusi täiendavate hilisemat väljumiste korraldamiseks praamiliikluses.”

“Kolmas parvlaev suvekuudeks Hiiumaa liinile ei ole kindlasti välistatud, aga selleks vajame hiidlaste selget plaani, kui tihe peab liiklus olema,” lisas Taavi Aas. “Nii ei saa, et rendime kolmanda laeva ja poole ajast seisab see kasutuseta sadamas. Üks võimalus on, et nii tootmisettevõtjad kui turismiteenuse pakkujad koguvad kokku veomahud, mida nad aastas vajavad ja teevad vedajale niiöelda hulgihanke. Ootan Hiiumaa vallavalitsuselt konstruktiivset aktiivsust veomahtude prognoosimisel, mitte mineviku üldsõnalist kirjeldust.”

Keskerakonna Hiiumaa piirkonnajuht Antti Leigri kinnitas, et koostöö hiidlaste kogukonna ning eriti ettevõtjate ja vallavalitsuse vahel saaks kindlasti olla parem. “Praegu on olnud palju tühja juttu ja üksjagu loosungeid. Otsime riigiga koos lahendusi ja kui mõtleme koos, on täiendav kvaliteet ühendustes võimalik,” lausus Antti Leigri.

8 kommentaari
  1. Millal 4 aastat ago
    Reply

    jõuab Taavini teadmine, et vaja on hoopis tiiburlaeva. Sõitja saabub Tallinnast või Tartust või Pärnust bussiga kindlaks ajaks Rohukülla, sõitja astub tiiburile ja 10 minuti pärast paneb viimane lõikama Heltermaa suunas. Ja parvlaevast palju kiiremini jõuab ka kohale. Kuna vahemaa on tiiburi jaoks tühine, pole ka kohvikut vaja. Võib aga olla kandelauaga müüja, et pakkuda hädavajalikku või mida mujal tavaliselt pole.
    Heltermaal ootavad bussid, et viia sõitjad üle saare laiali.
    Samuti saab tiiburit saata kiiresti abiks Virtsu-Kuivastu liinile.
    Kes aga tahavad ebdistviisi õhku oma autoga risustada, las sõidavad pikas sabas parvlaecadega, nagu vaba koha saavad tellida.
    Ja muide, meil polegi enam õiget talve, tiiburit saab kasutada ka siis, kui mõni parvlaev on korrapärases remondis.

    • Almar Glustsenko 4 aastat ago

      Suts-suts? Jällegi, kas oled valmis, et Tarmo Soomere ja Euroopa Pagulaskeskuse poolt Eestile eraldatud 7 600 000 neegrit peavad kõik kiiresti igasse Hiiumaa kaugeimasse soppi ära paigutuma

  2. Üks 4 aastat ago
    Reply

    tiibur kulutab 320ikg kütust tunnis. Seega saaks ta teha 3 reisi selle kogusega. Peale võtab 120 sõitjat. Kui igaüks maksab 10€, teeb üks täissõit 1200€, 3 sõiduga 3600€. Kütus maksab umbes 500€. Kasum üle 3000 3 otsaga.
    Loomulikult tuleb ka laevapere, rent ja remont kinni maksta. Kuid ülisuure tõenäosusega oleks tiibur ainuke laev, millele ei tule peale maksta.

    • Almar Glustsenko 4 aastat ago

      Tere meremata karu. Kas Hiiu madalal jäävad tiivad alla või ülespoole? Eriti rüsijääga.

    • Hiiu 4 aastat ago

      madal ehk Suurrahu ehk Näkimadalad asub väljaspool Väinamerd ega puutu üldse asjasse.

  3. Meile 4 aastat ago
    Reply

    oleks sobinud Raketa aga seda enam ammu ei toodeta. Ta sõitis ka Tartu-Piirissaar-Samolva-Pihkva liinil, korra sõitsin sel ka ise.
    Süvis seisus 1,8m, sõidus 1,1m. Mahutas kuni 66 reisijat..
    Sputnik polnud kasulik, see unustati ruttu ära.
    Veel sobiks meile Polesje aga seda toodab vastik Lukašenka. Süvised suurepärased 1,0m ja 0,4m.. Tavakiirus 65km/t. Kuni 60 reisijat korraga. Koos lähte ja pidurdusega kataks Rohuküla-Heltermaa vahe 15 minutiga.
    Veel võiks mõelda Voshodile, seda toodab Puutin.
    Veel libiseb Zarja. Kiirus 45km/t. Süvist ainult 0,5m! Pääseb paljudesse tavakohtadessegi. Aga praegu vist enam ei toodeta. Ajanud ka kõvasti tossu välja.
    Praegu toodetakse Meteoori.

  4. Vaatasin 4 aastat ago
    Reply

    kuidas praegu on bussiühendused Rohukülaga.
    Tallinnast otse 07.15-09.45, 16.10-18.45, 18.55-23.04.
    Tartust otse 15.45-22.04
    Pärnust otse polegi.
    Ikka läbi Haapsalu ja totakatel aegadel. Seega, kui tuua liinile bussireisijate jaoks tiibur, tuleb põhjalikult ümber teha ka bussisõidukavad põhikohtadest.
    Küll saaks tiiburi suunata vahel ka Rohuküla-Triigi ja Sõru-Virtsu ja Virtsu-Heltermaa.
    Sügavused on tiiburi jaoks igal pool sobivad.

  5. Almar Glustsenko 4 aastat ago
    Reply

    Siin Hioma vallavalitsus. Prognoosisime te mahte. Meile aitab meite neegrist küll. Teite 7 600 000 neegrite paadipatsahkam jäeb meite Hio madalale tudima kõikse allveepaadiga (Konservatiivide Vaba Sõna, 4/2018, lk.10).

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.