Eelkõige soovib Ukraina transpordiminister leida võimalusi teravilja ja metallitoodete ekspordiks maailmaturule. Kaubaspetsiifikast tulenevalt saaks kasutada Läänemere sadamaid, vedades kaupa sadamatesse peamiselt mööda raudteed. Ukraina aastane viljaeksport on mitukümmend miljonit tonni aastas.
Aasa sõnul olid Balti riigid ja Poola koheselt valmis Ukrainaga sel teemal kohtuma, et leida võimalusi oma sadamate kaudu nende kaupade ekspordiks. „Tahe on olemas, kuid siin on päris palju tehnilisi väljakutseid mis tuleb ületada, et ukrainlaste soovitud mahus kaupa vedada,“ ütles Aas.
Eelkõige tuleks lahendada raudteel piiriületuste pudelikaelu, et panna käima rohkem ronge. Pildi teeb kirjumaks ka raudteede erinev rööpalaius ning küsimus on õhus ka sobiva veeremi leidmises. Näiteks on Operailil Poolas ja Ukrainas üle 400 poolvaguni ja platvormi, mis on hetkel seal piirkonnas lepingutega seotud. „Tahame igal moel Ukrainale abi pakkuda ning alustasime omalt poolt võimaliku veeremi kaardistamist, mida saaks kasutada Ukrainast kauba vedamiseks. Paralleelselt oleme Läti ja Leeduga jõudnud viimasel ajal aina lähemale nn merevaigurongi tööle panemisele. Ukraina soov võib seda protsessi veelgi kiirendada,“ ütles Operaili tegevjuht Raul Toomsalu.
„Nüüd oleks viimane aeg käivitada kolme Balti riigi vahel regulaarne kaubarong, mis saaks edukalt teenindada ka vajadusel Ukraina erinevaid kaupu. Läti ja Leedu partneritega kiire tegutsemine ja kokkulepete sõlmimine on täna olulisem kui kunagi varem,“ rõhutas Aas.
Balti riigid ja Poola jätkavad tööd transpordisektoriga, eelkõige raudtee ja sadamate haldajatega, et leida võimalusi pudelikaelade lahendamiseks ja Ukrainale teenuse pakkumiseks.
Põllumajanduse kulukriisi leevendamiseks ja varustuskindluse tagamiseks toetab riik põllumehi täiendava ühekordse kütuseaktsiisi tagastusega summas 45 miljonit eurot. Valitsus tegi täiendava tagasimakse ettepaneku 21. aprillil.
Valitsuse valmisoleku töögrupp (juhataja on rahandusminister Annika Saarikko) tõi märtsis välja, et Venemaa Ukrainasse sissetungi tõttu süveneva põllumajanduskulude kriisi ja varustuskindluse leevendamiseks valmistab valitsus ette kokku ligikaudu 300 miljoni euro väärtuses toetusmeetmeid.
Ühe kiireima meetmena põllumajanduskulude kriisi leevendamiseks tõi valitsus välja põllumeestele makstava põllumajanduse kütuseaktsiisi ühekordse lisatagastuse. Sellest lähtuvalt eraldatakse põllumajandustootjate toetuseks 45 miljonit eurot.
Soovida võib järjest rohkem ja rohkem… Mina küll ei taha sõda Läänemerele. Oma kodumaa territooriumile ka mitte. Oleme niigi NATO ja Lääne-Euroopa äärealadel, nii et KELLE kaela need raketikestad ja allalastud lennukd kukkuma hakkavad?
On veel bakteriol. relvad ja mini keemiarelvad…
Dumat nado, Fedja !
Paistab et soovidele ei tulegi enam lõppu, vaat et lausa nõudmised juba.
Aga me võiksime ju Rayl-Balticale lisaks ehitada ka UKR-RailBalticu !
Las suunab aga meie aidata ei saa. Isegi rahu sõl,i,inr Ukrainas ei olene meist. See oleks ammu süõlmitud või poleks sõda alanudki kui väljaspoolt poleks ässitarud ja juba enne sõja algst sinna hakatud säjamoona saatma muidugi selleks et Ukrainas elavaid venelasi tappa. Sõda ei saa õigeks pidada aga paljus toimus see välaspoolt tulnud provotseerimise tulemusena. Biden tahtis vaid Venemaad nõrgestada. mis halastust saab tal olla kui lasi Süüriat pommitada.
Mina ei usu, et Venemaa keelab Ukrainal elada. Tuleb lapsepõlv ette, kui vastane ei saanud jagu siis urgitses endal ninast vere välja , et saaksin vanemalt tappa. Kasigu Odessa sadamasse- sinna Ukraina paigutas nii randa, kui merele miinid- sõitku slaalomit. Annaksin ise neile kere peale. Või Maidanil 2014 : kes ei karga see moskall, moskalid nugadele jne. Eestis elatakse sõbralikult ( mõni rumal trehvab olema) – kuigi rahvused on kardinaalselt erinevad.
Vaatad vangi langenud nn. ukrainlast – aga ikka venelane ja haakriste täis tätoveeritud ?
Liiga palju juttu Ukrainast- so uus venefitseerimine ja see algas juba enne 2014 a.
Mis nad oma riigiga tegid . Millised tehased , mullad , maavarad. Omad mehed juhtisid NSVL-i- nüüd Venemaa kõiges süüdi !
Unustasin- Miks läbi Balti riikide kolistada- ikka Poolast otse. Pealegi poolakad suured sõbrad, olgugi , et nad korraldasid poolakatele Volõnskaja reznja ( tapatalgu)
ega meil pole muudetava vahega vagunite rattaid ning nii ei saa nad läbi Poola sõita. Ka mitte Rumeeniasse ega Aadrias mere sadamatesse. Järelikult tuleb enne osta või rentigda Talgo ratastega vaguneid lausa mitusada. Või vähendada rööpmete vahet 1435mm-ni. Sellega suudetakse hakkama saada ehk paari kuuga. Samas tuleb vagunitele panna uued rattad. Venemaa ja Valgevene ühendused tuleb unustada. Nagunii vallutab Venemaa kogu lõunaosa ning sõit Mustale merele jääb suletuks. Vaadake ikka arukalt tulevikku. Ja mida meie ootame?