Maakondliku tasuta ühistranspordi kaotamine on järjekordne hoop madalapalgaliste inimeste toimetulekule, kes peavad aastas piletihinnale kulutama ühe kuu palga suuruse summa, ütles Riigikogu aseesimees Vabariigi Valitsuse otsuse kohta kaotada prii sõidu õigus.
“Eeldusel, et pilet kehtib poolteist tundi, kulub tööinimesel bussisõidule ühes kuus üle 60 euro, mis teeb aastas rohkem kui 700 eurot. Käesoleval aastal on miinimumpalk Eestis 725 eurot ja see tähendab, et väiksema teenistusega inimesed loovutavad aastas ühe kuu palga bussipiletitele,” lausus Jüri Ratas. “Tasuta ühistransport on end õigustanud. Sõitude arv kasvas tänavu esimeses kvartalis 21 protsenti ehk 4,9 miljonilt sõidult möödunud aasta esimesel kolmel kuul 5,9 miljoni sõiduni tänavu samal perioodil. Kokku oli 2022. aastal 22,2 miljonit ühistranspordiga sõitu.”
Tasuta maakondlik ühistransport kehtestati 2017. aastal Keskerakonna initsiatiivil, kui peaminister oli Jüri Ratas ja majandusministri ülesandeid täitis Kadri Simson. “Tasuta ühistranspordi kaotamine on suur viga, sest see täidab kaht suurt eesmärki. Tänases olukorras, kus Eesti majandus on langenud kuus kvartalit järjest ja inimeste ostujõud väheneb, on tasuta bussisõit oluline teenus inimestele, et saada liikuma. Teiseks on tasuta ühistransport keskkonnasõbralik lahendus, mis aitab täita Eesti kliimaeesmärke,” rääkis Jüri Ratas.
Jüri Ratase sõnul ei ole võimalik piletitulust laekuva mõne miljoni euroga liinivõrku paremaks teha, sest juba käesoleval aastal on puudu paarkümmend miljonit eurot. “Sotside juht Lauri Läänemets on lubanud, et piletihinna kehtestamisel paraneb ühistranspordi kvaliteet ja kättesaadavus. Arvan, et tegemist on järjekordse, selle valitsuse puhul nii iseloomulikuks saanud valega,” nentis Jüri Ratas.
Samuti Tallinna Linnavolikogusse kuuluv Jüri Ratas kinnitas, et pealinnas tasuta ühistransport jätkub.
Kui vaadelda ÜT tasuliseks muutmist kõigile , siis ei tea mille alusel seda arvestust tehakse riigis.
Minu arvates on ju tahe vähendada sõidukitega , üks inimene , kihutab x suunal toimetusi tegema.
Vaadeldes EV toimuvat – on piltlikult vaade – 50 km on keskmine töölesõit päevas(+tagasi). Kuu töötundide arvestuses, tähendab see 100.- eur kuu, kütusele.
Järelikult peab sellisel juhul olema ÜT :
1. võimaldama saada tööle kõikidel päevadel ja vahetustega töödele(tänasel päeval ei saa kõikjal, isegi kui osaliselt kasutada KOV koolibussi)
2. p.1 on praegu võimalik vaid riigi valele poliitikale rajatud , linnastumine ehk siis -tõuke, paneku, läbitõmbe punktid.
3. ÜT ümberistumine, keegi ei loe ajakulu – see on tervis! Miks peaks loobuma sõidukist ja panustama rahaliselt ÜT?
4. ÜT lammutati kunagi ja tehti hiljem ringi, arvestamata kohalikke olusid ja algas maalt linna ,suund
5. ÜT peab olema odavam kui oma sõidukiga töölkäimine, praegu ei ole !
nt. Harjumaalt Tallinna – on Põhja ÜT osa tramm, buss(Tallinnas) buss, rong(lähiliinid, +Rapla,+Turba,+Kehra-Tapa) – selle ühispilet kuupiletina on ca 120.-eur /kuu(Tallinnas ka sõita saaks) ; Harjumaal on bussis peatusevahe sisuliselt 1.50 eraldi piletiga kui töökoht on juhuslikult lähedal ja kuupilet pole mõtekas.
*** vaadates neid summasid ja EV pressingut praegu – ei tasu momendil loota ÜT ja edaspidi kasutades s/a tuleb võrdne kuid ajakulu ümberistumistel on võit – pere ja tervis!
* kui tehakse automaks ja kütuse hind suureneb koos liikluskindlustusega – on ikkagi s/a arvu vähenemine linnadesse või alevitesse töölesaabujate poolt või kooli , tühine.
—————ÜT on ka praegu tasuline, millest räägitakse üldse? peale 19….63 vanustele on ÜT ka praegu tasuline EV.
Suurimad soodustused on Tallinnas, kus saavad represseeritud ja kõik Tallinna sissekirjutusega kodanikud tasuta ning kõik pensionärid.
EV ei ole VÕRDSELT KOHTLEMIST , nüüd on võetud vastu VÕRDSEIMATE poolt mittenõustujate jaoks seadus , mida kiidab heaks SDE , 200 …. , et lömastada mõtted valijate poolt.
EV on tehtud valijatest oinad, sest tegelikkuses koalitsioon võib valitseda aga opositsiooni tuleb elutähtsatest seadustes kaasata, täna seda ei tehta! Aga valijate arv on ju koalitsioonil täna – on nö. mõned üle, et võimu hoida. St.50% valimisõiguslaste soove ei arvestata.
……….
Sama lugu on kui kõigile kehtestatakse ÜT tasuline sõit – sh. ka pensionäridele ? Pensionid järgmiseks aastaks külmutatakse – tulumaksuvaba osa? st. , et 1 kuu pensioni maksab TM kaudu MTD juba siis mitmendat aastat tagasi.
Mida soovitakse saavutada – et KARJUTUD riigipoolne soov – penskarid , käige tööl vitaalsuseks !, lõpeb siis ära , ei ole ju võimalik ja normaalne – 50 aastat teinud tööd ja töötan edasi , andes ära kõik riigile.
——- see on ju samuti ebanormaalne , et kui panga kasumite maksustamine on seal 7…10% , pensioni II sambast väljamaksetel 10% TM – Aga teised- I sambast , töötades edasi – omale pensioni suurenemiseks ja riik saab tööandjalt Sots.maks., töötus,. jne. või saades mujalt investeeringust omale elamiseks nö. pensionilisa – maksustatakse 20 ja järgmisel aastal 22% . Olen oma raha panustades, eelnevalt tasunud TM , miks siin ei kohaldata 10% ?
Ei, MTA rakendab siis kõikide summade puhul veelkord summeerimist ja maksad täiega. Maksuvaba ei suurendata ja pensioni 704.- ületav osa läheb täis tulumaksuga .
Seega , oled LOLL kui tööl käid ja kui ei käi , on su koht KRAAVIS? Või almust palumas toetuste näol , toetuste jagajate hulk kasvab ja nende palgad ei ole mitte alla 1200.-
Ja veel – nüüd alustasid pangad intressi maksmist , tegelikkuses maksti ju enne ka 🙂 , nt. minul isiklikult SEB pangas võetud vahel ikka TM , 0.12 eur (sic!). Nüüd laekudes sinu rahadelt on juba mitmeid kordi mahavõetud 20% TM , pank võtab nüüd oma intressi eest samuti riigile 20%(järgmine aasta 22 ?).
Mitte 10% ! Miks on ühe samba omajatel õigus pensionieas soodsamale TM ja teistel mitte(töötav pensionär toob riigile sisse rohkem koos tööandja poolsete maksetega riigile) ? Praegune koalitsioon on ju valitsuses öelnud – et peab olema võrdne lähenemine ja maksuküüru lamenemine.
Tegelikkuses on lihtne vaatlus – 5* summeeritakse sinu raha ja isegi , kes oma sambast saavad 10% , pangas lisandub intress ja 20…22% TM .
Tekib küsimus – Kas peaks palgapäeval või pensionipäeval võtma pangast sularahana ja siis pole TM intressidelt. Miljonilt inimeselt siis praktiliselt intressi ei teki pangale ja siis ka riigile TM , sest raha nende kasutuses pole.
Pangad võtavad lisaks ülekandetasu , samuti on see ristkasutusel 3* tavalisest suurem ja kaardi tasu …. .Ometi on kodaniku raha panga kasutuses ja neil on pesemiseks võimalused aga täis ei saa!
——————————-
Riigi IT tants on toonud riigi töökohtade suurenemise aga allpool olevatele minimaalsete tasudega kodanikele on pressitud peale – kõike saad vaid lahendada Internetis , siis peaks ka MTD mahaarvama igaaastasel riik – KULU internetile (SUND!) min. keskmise operaatorite hinnale(momendil 30.- eur/kuu) leibkonna kohta, sest kodanikuna toetan ma ju “RIIGIAHVIDE” töökohti (palgad 1500…..7000.-) oma 700.- eur pensioniga või alla 1000.- eur palgaga!
Kuidas on tegemist VÕRDSE kohtlemisega?
Juba on nõutavad Äpid, seega kallid nuti telefonid , kusjuures levi ei ole kõikjal! Internetita kaablis, ei näe TV ja pole telefoni.
Kommunaalmaksete osas ei loeta samuti siiani Ühendust toetava osa hulka.
..Riik on muutunud elusa nülgijaks!
Meie valitsus ei tee midagi meie rahva heaks aga see meeldib paljudele kes oma hääle andsid neile.
Kohe näha et matemaatikakeenius sitaratas on oma kalkulaatoril jälle möllanud. Kas te päriselt ka usute et teda huvitab kellegi madalapalgalise elu.