Keskerakond taotleb Riigikogus Rail Balticu erikomisjoni moodustamist

Rail Baltic

Keskerakonna fraktsioon annab täna toimuval Riigikogu täiendaval istungil üle otsuse eelnõu moodustada Riigikogu uurimiskomisjon, et uurida Rail Balticu projektiga seonduvaid asjaolusid.

Keskerakonna fraktsiooni esimehe Lauri Laatsi sõnul on komisjoni esmasteks ülesanneteks kontrollida projekti vastavust 2017. aastal Riigikogu poolt ratifitseeritud Rail Balticu lepingule ning selgitada välja projekti reaalne kogueelarve ja teostamise ajakava 2024. aasta seisuga.

“Samuti tuleb komisjonil uurida, kas projekti juhtimisel ja teostamisel on võimalikke riske arvestatud nõutava hoolsusega ning nendest teavitatud valitsusi ja parlamente. Lisaks tuleb välja selgitada projekti rahastamise võimalused välisvahenditest ja omaosaluse suurus Balti riikide riigieelarvetest,” ütles Lauri Laats.

Keskerakonna saadiku sõnul peab Riigikogu uurimiskomisjoni moodustamist arutama kindlasti juunikuu jooksul, sest eesootav töömaht on suur ja kogutud info mõjutab 2025. aasta riigieelarve koostamist.

“Rail Balticu elluviimise eeldatavad kulud on kasvanud rohkem kui neli korda ja Balti riikide riigikontrollid on oma raportis välja toonud, et projekti edasiste rahastamisallikate osas puudub selgus,” nentis Lauri Laats. “Rail Baltic on ajakavast vähemalt viis aastat maha jäänud ning eksisteerib reaalne oht, et siiani kasutatud Euroopa Liidu rahastust tuleb osaliselt tagastada seoses tähtaegadest mitte kinnipidamisega. Eesti riigieelarve pingelist seisu silmas pidades ei tohi niivõrd suurtesse kulutustesse suhtuda kergekäeliselt.”

Lauri Laatsi sõnul tuleks niivõrd mastaapse projekti puhul unustada poliitilised erimeelsused ja parlamendierakonnad peaksid näitama üles riigimehelikust ning jõud ühendama. “Läti Seimis moodustatud uurimiskomisjoni toetasid nii koalitsiooni- kui ka opositsiooniparteid,” täpsustas Lauri Laats, lisades, et Riigikogu uurimiskomisjoni kuuluks igast fraktsioonist vähemalt üks esindaja.

6 kommentaari
  1. Nojah 4 nädalat ago
    Reply

    Keskerakondlaste ettepanekud pn ikka õiged. Aga kahjuks ei taheta nendega arvestada. Valitsus otsustab ja nende toetajad vautavad nupule nõusoleku märgiks. Ehk Brüsseli poliitikutest oleneb ka midagi. Me ju pole vabad.Rail Balticu rahastamiseks mõeldakse välja veel makse ja vaesumine jätkub.

  2. Soo 4 nädalat ago
    Reply

    Maksukoormus on meie inimestel suur ja vaesus aina kasvab aga ikka leitakse veel inimesi nöörida nendega. Maamaks toob varsti riigikassasse lisa. Saab jälle teha teiste heaks midagi samal ajal kui meil viletsus aina kasvab.Valitsus peab hoolitsema oma tahva eest . Seda mida tehakse teiste riikide heaks ei muuda maailmas midagi aga halvamaitselist kuulsust ehk toob.

  3. Piisaks 4 nädalat ago
    Reply

    1-st rööpmepaarist ja tavalisest raudteest kiirusega kuni 160km/t. Lisaks piirdeaiad ja ülesõidud. Mis pärast Läti piiri saab, kurat seda teab. Sest Kaja kindlasti ei tea.
    Mida ja keda sellel raudteel vedada, taas KST. Hiinlased ei hakkaks kindlasti oma kaupa vedama Kirkenesi, sealt ümberlaadides läbi Soome Helsingisse või Turkusse kust taas ümberlaadides laevaga Maardusse ja taas ümberlaadides läbi Riia ja Kaunase Poola piirini. Mis edasi, KST.

    • Eluvaatleja 4 nädalat ago

      Lõuna suunaline raudtee on ju kogu aeg olemas olnud. Kui seda pole seni kasutatud, siis miks peaks RB rohkem kasutust leidma? Et on kiirem? Kuhu, milleks, kellele? Hiinlastelgi on kurat võtaks odavam ja lihtsam purjetada otse Hamburgi mitte kuhugi Kirkenesi või mujale pärapõrgusse. Isegi, kui see RB ükskord mingil kujul valmima peaks jääb see veskikivina meie maksumaksjate õlul kanda, sest kust tulevad kõik need kauba- ja reisijate vood, et vähemalt ülalpidamiskulud tagasi teenida, kasumist rääkimata?

    • Eluvaatleja 4 nädalat ago

      Niisiis piisaks täiesti, kui juba olemasolevat raudteed veidi kohendada, lisaks veel elektrifitseerida, ja olekski see 160 km saavutatud. Tartuni on see juba paljuski tehtud, jääks veel üle ka Valgani ning olekski meil korralik ja meie vajadustele vastav lõunasuunaline raudtee olemas. Ja kui sellest siis enneolematu majandus- ja rahvastikukasvu tõttu ükskord enam piisama ei peaks, mõelgem juba edasi. Säästetud vahenditest aga lõpuks valmis ehitada hoopis Via Baltica, sest on tegelikult häbiasi, et meil pole seni veel isegi korralikku autoteed isegi Liivimaa pealinna Riiga, rääkimata sealtkaudu ülejäänud Euroopasse, sest teehitusrahad on kõik suures osas maetud vaid Tartu maanteesse, mis sisuliselt ei vii edasi kuhugi vaid ühendab omavahel vaht kaht väikelinna, et suures osas neist pärit otsustajatel oleks siis hea nende vahet segamatult sõita kuid ilma, et see meie riigile ja majandusele väga suurt midagi annaks.

  4. Tõeleid 3 nädalat ago
    Reply

    Räägime asja sisust ja ausalt.Rail-Balticu projekt on eesmärgistatud,kaotada jäädavalr meie riik ja rahvus nn.fõderaalse,esialgu,euroopa tekitamisel.Selle projekti elluviimiseks vahendeid ei valita(loodusele tekitatud keskkonna kahjud),rahva ülemaksustamine ja teostuslikult,oma majanduse järkjärguline kadumine suurkorporatsioonide kätte.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.