Maksumaksja poolt tasutud ühistranspordi tuleviku seavad nii Reformierakonna kui Eesti 200 poliitikud üha kasvavate kulude tõttu kahtluse alla. See on aga transpordi arengu seisukohalt kahjulik ja halvendab inimeste toimetulekut.
Uue valitsuse prioriteedid on paigas. Reformierakondlased annavad läbi lillede märku, et maakondliku bussitranspordi dotatsioon 50 miljonit on kavas kaotada ehk siis kogu bussitranspordi kulu peavad katma sõitjad. Tegelikult ei tule muidugi kellelegi üllatusena, et selline plaan on Reformierakonnal sisimas alati põlenud, kuid Keskerakond on nii Tallinnas kui ka riigis tõmmanud sellele mõttele selgelt pidurit.
Keskerakonna algatusel toimib Tallinnas juba kümme aastat tasuta ühistransport. See on ennast tõestanud ning inimeste poolt väga hästi vastu võetud solidaarne lahendus. Arvud näitavad selgelt, et tasuta ühistransport on ka maakonnaliinidel vajalik ja oodatud. Sellises olukorras on veider, et on alanud kampaania kõige kõrgemal tasemel selle lõpetamiseks. See on transpordi arengu seisukohalt kahjulik ja halvendab inimeste toimetulekut.
Keskerakond kindlasti ei toeta tasuta ühistranspordi likvideerimist, kuid oleme valmis kaasa mõtlema, kuidas seda saaks panna toimima tõhusamalt ja inimeste huvidest lähtuvalt. Meie valimisplatvorm näeb ette suurendada liinimahte maakondlikel liinidel, kuna ühistranspordi kasutamine on praeguses kiires hinnatõusu olukorras suurenenud. Ühistranspordi võrgustikku tuleb vaadelda riigisisese tervikuna nii, et maakondade vahel oleks tagatud sujuv liikumine.
Samuti on äärmiselt vajalik integreerida erinevate ühistranspordiliikide kasutamine ja sobitada nende sõidugraafikud. Soodustada tuleb ka ühistranspordi sõlmpunktide juures jalgrattataristu arendamist.
Aga kvaliteedi kasv ei saa tulla nende inimeste arvelt, kes täna ühistransporti kasutavad ja kelle jaoks on just tasuta ühistransport oluline tugi muude kulutuste kõrval, mis niikuinii, ja eriti viimasel ajal, on tohutult kasvanud. Alles täna lugesin Postimehest, et toidukorv on Tallinnas kallim kui Helsingis, kus keskmine palk rohkem kui kaks korda kõrgem.
Ma saan aru, et jõukamaid inimesi esindavale Reformierakonnale ei ole tähtis bussitransport, aga huvitav oleks teada, kas ka praamiliikluse dotatsioon on plaanis kaotada või karistatakse ainult bussisõitjaid?
Las vaesed käivad jala – on see ju ikka nii olnud, ka Wabariigi aal oli. Aga siis kulub neil jälle jalanõusid rohkem. Käigu siis paljajalu. või surgu ära… kelle asi?
Olen alati imestanud neid vahutavaid rahva seadt tasulise transpordi nõudjaid, keda üldse ei huvita tasuta ühistranspordi kasutajate olukord. Püüdnud nende psüühikat mõista. Tuleb välja, et need tigedikud on autoomanikud, tavaliselt veel teise ringi auto. Ja nüüd nad vihased, et peavad ensiini ostma ja autot pidama ja neile ei kompenseerita, Aga palun väga, sõitke ka ühistranspordiga ! Aga EI VIITSI, ugavam autos istuda. Siis ei saa pisikuid ka mis ühistransp. levivad.
Mulle ütles kunagi, kui veel Simson ei olnud teostanud ühistransporti, ga kavatsus oli, ühe pisialeviku raamatukoguhoidja kui juttu tuli, et SEE ON KELLEGI ARVELT. Jäin tummaks. Ta teadis suurepäraselt mu majanduslikku olukorda. Endal tal oli odav autoke ja ta poegadel ka. Kui nüüd see raamatukoguke, mis ka
funksib KELLEEGI ARVELT (mina kaasa arvatud) ära kaotatakse, mis pole vale, sest seal käib imevähe inimesi,
ja osta saab ta ka väga väikest valikut ning rahvale meeldimiseks tellib krimkasid ja naistekaid, mida telekas nagunii täis on. Siis tuletan talle meelde seda KELLEGI ARVELT elamist.
Paistab, et Ungari peaministril Viktor Orbán’il oli siiski õigus, kui ta ütles, et sanktsioonid kahjustavad Euroopat rohkem kui Venemaad ning et sanktsioonidega tulistab Euroopa omale jalga, kahjustades Euroopa põhilist trumpi – majandust.
Rahvusvahelise valuutafondi IMF värske prognoosi kohaselt kasvab Vene majandus käesoleval, 2023. aastal 0,3 protsenti, samas kui Euroopa majandus mootori Saksamaa majandus kasvab vaid 0,1 protsenti.
IMF peab Venemaa edu põhjuseks kiiresti leitud uusi turge oma naftale.
Karm: USA kriminaalpolitsei
USA-s on välja tulnud info, et keskkriminaalpolitsei FBI maksis enne presideendivalimisi sotsiaalmeedia kanalile Twitter 3,4 miljonit dollarit selle eest, et kanal vaikiks toonase presidendikandidaadi Joe Bideni poja Hunteriga seotud skandaali osas.
Tegemist oli maksumaksja rahaga. Pärast seda on enamus Ameerika valijatest öelnud, et see info oleks muutnud nende eelistust valimistel.
Tegemist on ulatusliku ja ebaseadusliku sekkumisega valimistesse, mille taga oli USA enda valitsusasutus.
KUi mitu kasti laskemoona või tanke saab 50 miljoni eest. Niipalju kui mäletan esitas Pevkur just 1 miljardi suuruse arvee kaitsejõudude tarvis. uuema relvastuse ostmiseks eelkõige.
Vaat see miljard meil nüüd puudu jääbki ja Eesti 200 kiljatused, et raha tuleb anda neile, kes seda vajavad
kõige rohkem, sulavad kohe algl kui või ,sest eks tasuta transporti lähe vaj just kõige vaesematel ja NENDE ARVELT toinuvad siis uued kokkuhoiud senistele lisaks?!
Kas Pevkur on sama verejanuline nagu Biden kes k]ige rohkem saadab Ukrainasse surmarelvi v]i Zelenski kes laseb tappa oma rahvast. Mingit verevalamist poleks olnud ilma vahelesekkumiseta. Pevkuri ja ka teiste verejanuliste inimeste sekkumine on alatu. See on nagu tilk ookeani.Aga oma rahvas peab kannatama rahapuuduse all.j
Reformistliku valitsuse ajal pole paljudel meie inimestel midagi head loota ja seda me teame juba ammu.El u poliitikud tegelevad sanktsioonide koostamisega mis kahjustavad hoopis Euroopa riikide majandust See et me taas liidus oleme pole toonud meile midagi head.Seda liitu poleks vaja sest heaolu oleneb valitsuse tegevusest. Ja kuna meie inimesed valisid reformierakonda siis paljud ei hooli meie rahva heaolust.
Limusiinid veerevad siia ja sinna pidevalt ja ei tunne huvi vaesemate inimeste vastu valides veel lisaks reformierakondlasi kellel on hoopis teised huvid ja need pole seotud hoolitsusega meie rahva heaolu eest.
Pensionärid, kelle pension jääb alla keskmist, lapsed ja invaliidid peavad saama tasuta sõita.Vanus teebki inimesest naguni nii või teisiti invaliidi.
Selle tasuta sõidu, mille Kadri nii kindlalt läbi viis, selle nigritseb Kaja ilmselt ära?
Egas me Venest ikka rohkem relvi jaksa osta?
Arvan, et tegutsev valitsus ei suuda täita koalitsioonilepingus oma katteta lubadusi.
Nüüd siis uute läbirääkimiste laua taga otsitakse eelarves kokkuhoidu kohti.
Kahju, et kokkuhoid puudutab eelkõige väikesepalgalisi.
Arvan, et kui inimene saab miinimumpalka, siis võiks ta ka tasuta sõita.
Eeskuju võiks sel korral näidata Riigikogu ja kõrgemapalgalised, kes võiks külmutada kriisiajal oma palgad või maksaksid kindlasti astmelise tulumaksu järgi makse.
Need kes tasuta transpordi vastu, tuleb saata paljajau palverännakule.Selleks pole tarvis ei Iisraeli ega Palestiinat ega muid lõunamaid. Saavad siin Eestiski rännata küll ja küll.
Kajal nüüd endine peaprokurör Perling käealuseks, kesse julgeb saata… Aga kudamoodu inime siis oppaa (õpib) kui ise seda häda tundma ei saa , mis teistele sündida laseb? Sedasi es saa parasiidiaida sisse ka mette. Vabandust -paradiisiaeda ikke.