Tasuta sõit tõi Viljandimaal bussidesse poole rohkem rahvast

Tasuta maakonnasisene bussitransport on kasvatanud Viljandimaal sõitjate arvu igal käigus oleval liinil – eelmise aasta juulikuuga võrreldes on sõitjate arv maakonnas suurenenud 50 protsenti, kirjutab maakonnaleht Sakala.

Mittetulundusühingu Viljandimaa Ühistranspordikeskus juhataja Kaupo Kase sõnul oli kasv oodatav. «Paljud on tulnud reisima ning kui praegu on lihtsalt huvitav sõita, siis meie loodame, et just igapäevaseid sõitjaid juurde tekiks,» lausus Kase.

Kase sõnul oli tänavu juulis linnaliinidel sõitjaid sama palju kui 2015. aastal, mil pensionäride sõidud maksis kinni linnavalitsus. «Tundub, et päris palju eakaid on sõitmas.»

Kuuel maakonnaliiinil on bussisõitjate arv kasvanud lausa kaks korda. Nende hulgas ka liinid number 17, 18 ning 51, mis sõidavad Mulgi valla ja Viljandi linna vahel.

Mulgi vallavanema Peeter Rahneli sõnul on sõitjate hulga kasv seotud uuest asjast vaimustusega. «Kui Mulgi valla elanikel Viljandi kaubanduse vastu huvi raugeb, langeb tõenäoliselt ka sõitjate arv, sest ma kahtlen, et inimesed linna lossimägedesse või vanalinna jalutama sõidavad,» arutles Rahnel.

Viljandi vallavanem Alar Karu tõdes, et kui midagi saab tasuta, siis see paneb inimesi seda kasutama, ning avaldas lootust, et riigil jätkub ka edaspidi raha bussisõidu kinni maksmiseks.

Statistikast tuleb välja, et kõige rohkem tehti 2017. aastal bussisõite novembrikuus.

Kaupo Kase sõnul saabki alles siis tegelikku sõitjate arvu kasvu näha. Seda, et kahekordseks kerkinud klientuuriga liinidel enam istuma ei mahuks, eile pärastlõunal bussiliini number 15 põhjal öelda ei saanud – selles ühissõidukis võis kerge vaevaga istekoha leida. Kase hinnangul võib sügisest, kui kooliõpilased bussiga liiklema hakkavad, koha saamisega siiski raskeks minna. «Probleem tekib, kui bussid on ülerahvastatud.»

BNS/Kesknädal.ee

5 kommentaari
  1. Väga 6 aastat ago
    Reply

    nõme sellist karjet lugeda, et “riigil jätkuks ka edaspidi raha bussisõidu kinni maksmiseks”. See müstiline riik on inimesed ise, kellelt seesama “nunnu” sotsialistlik valitsus raha kaudselt ära röövib. Kuna inimene ei taju kaudset röövimist, siis ta ei oskagi sellise totruse vastu olla. Mine ja küsi talt tänaval 50€ tasuta veo toetamiseks, siis saadab ta su otsemaid persse. Vaata et tappa ei saa.
    Kuid samas pean ka tõdema, et NII LOLL rahvas polegi paremat väärt kui veelgi lollimad valitsejad.

  2. to Väga 6 aastat ago
    Reply

    Ole VAIT ! loll säga.
    Sundmõtetega ja ärevushäirega oma rahakoti pärast – Vedrukasti Narr.
    Negativism kaasneb skisofreeniaga.

  3. Vello 6 aastat ago
    Reply

    Huvitav väide sel Mulgi vallavanemal, et kui valla inimeste huvi Viljandi kaubanduse vastu raugeb, langeb ka sõitjate arv. Ei tea miks see huvi peaks raugema, kui isegi kaubandusasutustega kordades paremini varustatud Viimsi valla elanike huvi Tallinna kaubanduse vastu pole raugemise märke näidanud ainult, et nemad jah rikkamate inimestena sõidavad rohkem oma autode kui bussiga!? Isiklikult usun küll, et vaesemate vallaelanike jaoks teretulnud võimalus käia tasuta bussiga linnapoest natuke odavamat toidu ja muud igapäevast kraami toomas nüüd küll neile ebahuvitavamaks ei muutu, pigem avastab tasuta ühistranspordi eelised enda jaoks veel mõni praegune selle kritiseerijagi.

  4. Vaagija 6 aastat ago
    Reply

    On huvitav märgata sedagi, et meie väikese rahva senine suurte kääridega elatustase ja sotsiaalne turvalisus on astunud läbi kasvõi sellesama tasuta bussisõidu järjekordse väikese sammu õiglasema ühiskonna poole. Sellest meetmest kumab läbi mitu positiivset momenti: busside täituvuse suurenemisega küllap nii mõnigi isikliku auto omanik jätab bussi sõidugraafiku sobivuse korral oma auto garaaži – autodest ülekoormatud teed saavad puhtamaks ja vähemsaastatuks; kuna bussiliinide dotatsioon oli ka seni paratamatult niigi suur, vist 70%, siis see väike lisadotatsioon õigustab end kogu ühiskonnale tervikuna kokkuvõttes igati; võimalusega tasuta sõita, annab tööinimesele täiendava motivatsiooni sõita oma kodukohast kaugemale tööle, mis annab positiivse tagasiside ka ettevõtjatele ja tööandjale, kellel niigi napib töökäsi; kokkuvõttes mõjub tasuta transport nii palgatöölise kui ka pensionäri rahakotile säästvalt; loodame, et ka neli maakonda ühinevad selles küsimuses ülejäänutega, kui ei, küll siis lähenevatel valimistel valija õiglaselt asjad paika paneb.

  5. Oma autoloksule paigalda paukgaasi 6 aastat ago
    Reply

    aparaat sest see hoiab kokku kulutusi bensiinile ja diislile 90% !!!!

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.