Kadri Simson: ühistranspordi kasvunumbrid teevad rõõmu, kuid süsteemil on arenguruumi

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul näitavad tänavuse aasta juulikuu ühistranspordi numbrid eelnevate aastatega võrreldes selget kasvu ning hüppeline kasutajate mahu suurenemine teeb vaieldamatult rõõmu. Tasuta ühistranspordi plaani õnnestumisest saab aga rääkida pikema perioodi numbreid kõrvutades ning lisaks kasutajate mahule tuleb hinnata ka ühistranspordisüsteemi üleüldist arengut.

„Esimese kuu numbrid on tõepoolest olnud muljetavaldavad. Maanteeameti statistikast selgub, et võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on reisijate arv kõigis tasuta ühistranspordiga maakondades kasvanud vähemalt 20 protsenti. Mõnes piirkonnas aga koguni enam kui 50 protsenti ning Ida-Virumaal lausa üle 90 protsendi. Tegemist on hüppelise kasvuga, eriti kui arvestada, et enne plaani rakendumist võis kriitikutelt kuulda, et keegi ei kasuta ega vaja piletita sõitu. Loodan, et sõitjanumbrid näitavad ka edaspidi kasvutrendi,“ rääkis majandus- ja taristuminister, Keskerakonna aseesimees Kadri Simson.

Enim uusi reisijaid lisandus tänavu juulis Ida-Virumaal, kus võrreldes eelmise aastaga oli koguni 92 protsenti rohkem maakondliku ühistranspordi kasutajaid. Kasvu näitasid aga kõik maakonnad peale Läänemaa, mille ühistranspordi kasutajate arvu langus on peamiselt tingitud haldusreformiga Pärnu maakonnaga liitunud valdade eemaldumisest. Sealjuures näitasid sõitjate arvu kasvu ka need neli maakonda, milles tasuta ühistransport rakendati vaid osaliselt.

Reedel kogunesid Pärnus kõikide ühistranspordikeskuste esindajad ning Hiiumaa ja Saaremaa ühistranspordi eest vastutavad inimesed, et ühiselt koos MKMi ja Maanteeameti inimestega tasuta ühistranspordi esimesest kuust kokkuvõtteid teha. „Selgub, et suurem aktiivsus maakonnaliinidel pole Elroni andmetel kaasa toonud ka reisirongide kasutamise vähenemist, mida samuti plaani kriitikud ennustasid. Juulis 2017 tehti 571 163 reisi ja tänavu juulis 611 125 reisi ehk tegemist oli 7-protsendilise kasvuga. On võimalik, et tasuta maakonnatransport hoopis soodustas ligipääsu rongidele.“

„Maanteeameti kinnitusel on tasuta ühistranspordi rakendamine läinud sujuvalt, kuid olen veendunud, et kohalikud ühistranspordikeskused suudavad meie ühistransporti veelgi parendada. Keskused saavad läbi valideerimise reaalset tagasisidet liinide täituvuse kohta ning neil on võimekus uute liinide lisamiseks ja graafikute parandamiseks. Kui vanasti korraldas ühistransporti enamasti maavalitsuse spetsialist, kes tihtipeale polnud tööl isegi mitte täiskohaga, siis nüüd on keskustes tööl mitu spetsialisti, kellel on senisest enam aega ja ressurssi, et kohalikku liinivõrku arendada,“ lõpetas Kadri Simson.

Alates selle aasta 1. juulist kehtib nulleurone bussipilet Viljandimaal, Valgamaal, Võrumaal, Põlvamaal, Järvamaal, Jõgevamaal, Tartumaal, Ida-Virumaal, Hiiumaal, Saaremaal ja Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse poolt korraldavatel liinidel Läänemaal.

Kesknädal.ee

14 kommentaari
  1. Mis 6 aastat ago
    Reply

    sellise sotsialisminähtusega kaasneb, seda Katariina ei taha teadlikult tunnistada?
    1) Inimene tiblastub üha enam, sest tahab saada kõike “tasuta” ehk kaudsete maksude arvel, ise neid makse tajumata.
    2) Inimesed maakohtadest meelitatakse nii sagedamini sõitma linna oste tegema, et külades poed välja sureks. See tähendab aga maarahva veelgi suuremat allutamist lähilinnadele ja keskustele.
    3) Praegune inimeste loendamine ei päde, sest loendatakse juba olemasolevatel liinidel, ühtki sammu pole aga tehtud inimeste tegeliku liikumise soovide kohta.
    4) Praegune pealemakse ei saa jääda sama suureks, sest euro väärtusetustub, bussid vananevad ja juhid tahavad saada suuremat palka. Pole siis ime, kui ükskord teenusepakkuja teatab, et selle kuu 1.-st kuupäevast nemad enam sama raha eest neid liine ei sõida. Hakkab toimima väljapressimine olude sunnil.

    Nii et Katariinal jääb üle rahvast veelgi rohkem petta kui seni. Muidugi kui poole aasta pärast ta minema pekstakse ja puhuma hakkavad uued tuuled ning senine jabur sotsialismiehitamine visatakse prügikasti. Täpselt sama räägivad ka sõitjad, kes ennast naerdes lohutavad, et sõidame siis seni iseenda ja rikkurite arvel tasuta.

    • mnjah 6 aastat ago

      kodanik “Mis” on tüüpiline ekreiiit, ükskõik mida tehakse, kõik on üdini halb. Vähe sellest, nad on ennast positsioneerinud ka selgeltnägijateks. Nemad teavad täpselt mis juhtuma hakkab, aga samas veel mõned kuud tagasi väideti, et mitte keegi selle tasuta bussiga sõitma ei hakka jne, jne. Kas sa ära juba ei väsi? Keda sinu luulud üldse huvitavad? Faktid räägivad teist keelt, sõitjate arv suurenes isegi neis maakondades kus kõik ei saagi tasuta sõita. Enne kui tuled siia jälle Katariinat ja Jyrkat mustama, võiksid endale elementaarse põhitõe selgeks teha…räägi faktidest. Sul ju pole neid, käib ekeriitidele kohane ässitamine ja ussitamine. Mine oma keskkonda, seal võetakse sinusuguseid ovatsioonidega vastu. Tutvusin just FB Martin Helme säutsude all olevate kommenteerijatega ja polegi midagi muud lisada, et selline ongi EKRE valijate läbilõige ühiskonnast, kus nende arvates peaks Tarand endale halastuslasu tegema, ine, jne.

    • Ega 6 aastat ago

      EKRE ainus teise kulel elamise vastane ole. Ja Jurka, mitte Jyrka. Ning jutt on sotsialismist, mille vastu me suure suuga ENSV-s olime ja sellest vabaneda tahtsime. Erinevalt sinust ei taha mina seda ENSV taolist monstrumit tagasi.

  2. Liidia 6 aastat ago
    Reply

    Tänu tunne on see mida me peame avaldama Kadri Simsonile, kes tegi meile võimalikuks tasuta ühistranspordi. Iga valija kohus on järgmise aasta kevadel hääletada Keskerakonna poolt, et rahvast hooliv erakond saaks parlamendis enamusi ja saaks omatahtsi valitsuse moodustada.

    • Kõik 6 aastat ago

      need pimedad poolthääletajad ei taipa, et kaudselt võetakse neilt üle poole teenitust ära. Antaks kohe terve palk kätte, saaks keskmine palk kohe 2400€. Ja pinss 1200,s est ka võimalik 600€ kahekordistuks. Maksud aga läheks ühtseks tarbimismaksuks, et eelarve täis saaks. Kuna raha liigub rohkem ning iga ülekanne on maksustatav, siis maks ise vaevalt üle 10% on. Kuid tainapead eelistavad ikka tänast kaudset röövimist.

    • to Kõik 6 aastat ago

      midagi nii jaburat pole tükil ajal lugenud. Mis asi see terve palk on, kas mõtlesid koos sotsmaksuga palka või? Kui nii, siis õpi arvutama, sest sinu palk ei kahekordistu ja pension ammugi mitte kuna selle pealt ei maksta sots maksu. Ja käibemaks on juba tarbimismaks. Väita, et kui saame palga 33% suuremana kätte, siis jõuame riiki ja teenuseid üleval pidada kõigest 10% tarbimismaksudega on juba nii absurdne, et soovitan uuesti kooli minna, sest mata tundidest oled sa kõvasti poppi teinud.

  3. Vello 6 aastat ago
    Reply

    Kui sa ei taha ega soovi tasuta ühistransporti kasutada, ära siis kasuta. Osta pilet ja sõida, milles küsimus? Tasuta ühistransport pole kohustus, vaid võimalus.

  4. Transporti saab siis tasuta kui bensiini ja diisli asemel kasutada vesinikku.
    Oma olemasolevale autoloksule,bussile,ATV -le,tsiklile,bussile asetad paukgaasi aparaadi( HHO aparaadi) sest siis hoiab kokku kulutusi 90% bensiinile ja diislile.

  5. Paukgaasi aparaat 6 aastat ago
    Reply

    Paukgaasi aparaat hoiab kokku kulutusi bensiinile ja diislile 90% !!
    HHO aparaat ehk paukgaasi aparaat on selle nimetus.

  6. Sellest firmast saab HHO aparaate mis hoiavad kokku kulutusi bensiinile ja diislile 90% !! : http://m.stins.biz/auto/

  7. Eelarvajad 6 aastat ago
    Reply

    Muidugi tõusevad. Kus nads jäevad. AMMU OLEKS PIDAND TASUTA OLEMA. VAAT KUI PALJUD OLEKS MAALE ELAMA JÄÄNUD JA LINNADES TÖÖL KÄINUD.KUIGI NÕUKAAAL HELLITATI ÄRA, TÖÖKOHTI OLI JALAGA SEGADA JA TAVALINE OLI, ET TÖÖL KÄIDI ÜLE TÄNAVA . SESTAJAST PÄÄLE ON SIHANDNE IMELIK ARVAMINE JA SUHTUMINE KUJUNENUD, ET NII PEABKI OLEMA JA KUI EI OLE, MINNAKSE LINNA JA TEHAKSE VÕLGU VÕI JUBEDAT ÜÜRI VÕI VÄLJAMAALE, KUS TÖÖKOHTA 1-2 t PÄEVAS + TAGASI SMAPALJU ON NRMAALNE. METROOGA.

  8. to kõik 6 aastat ago
    Reply

    Ei eelista mingisugust röövimist. Sa Lahenda see asi ära!
    Muideks, kust Haigekassa raha siis tuleb, sest 10%?

    • Haigekassa 6 aastat ago

      raha tuleb ühisest riigikassast, kindla suhtega. Iga 5 aasta takka saaks seda suhet muuta, sest ka aeg ei seisa paigal.
      Kas see peab olema 5%, 10% või 15%, sõltub hetke olukorrast.
      Küsimus on hoopis selles, kas sellist haigekassat üldse vaja on.

  9. arenguruum 6 aastat ago
    Reply

    Arenguruumi on muidugi, sest R-Baltica võtab kõikidelt vahejaamadelt raudtee ja sõiduvõimalused ära.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.