Mailis Reps: huviharidus ja huvitegevus tuleb rohkem lõimida üldharidusega

Sel nädalal Tallinnas toimunud huvihariduse ja huvitegevuse konverentsil rõhutas haridus- ja teadusminister Mailis Reps, et noorte arenguvõimaluste laiendamiseks tuleb senisest enam lõimida formaal- ja mitteformaalharidust. Noorte huvide toetamisest rääkisid konverentsil mitmed silmapaistvad tegijad, nende seas  dirigent Kristjan Järvi ja olümpiavõitja Gerd Kanter.

Konverentsi avakõne pidanud Mailis Repsi sõnul on huviharidus ja huvitegevus Eestis üldiselt heal tasemel ning uuringud näitavad, et noored on rahul. „Samas on noored esile toonud, et nad ei taju alati koolivälise tegevuse soosimist ning huvihariduses ja huvitegevuses osalemist ei arvestata nende hinnangul õpingutes piisavalt,” ütles minister. “Üks meie väljakutseid on edaspidi kindlasti see, kuidas lõimida huviharidus ja -tegevus rohkem üldharidusega.“

Konverentsil esinenud dirigent Kristjan Järvi julgustas oma sõnavõtus inimesi olema originaalsed, katsetama loominguga ja ise järele proovima, mis toimib ning mis mitte. „Kui Steve Jobs ei oleks hakanud esteetilisest lähenemisest rääkima tehniliste oskustega inimestele, siis ei oleks praegu üldse Apple’it,“ tõi ta näiteks, kuidas julge lähenemine võib tuua ülemaailmse edu.

Olümpiavõitja Gerd Kanteri sõnul andis just noores eas erinevate huvialadega tegelemine talle arusaama, millises valdkonnas edasi tegutseda. Noorena nii näitlemise, korvpalli mängimise kui ka muusikaga tegelenud Kanteri hinnangul seisneb andekus selles, mis meid kõnetab ja mida me tahame teha. „Lapsevanematena peame jälgima seda, mis on see, mis paneb lapse silma särama,“ ütles ta.

Kahepäevasel konverentsil „Huvi. Väärtus(ed). Tulevik.” kohtusid huvihariduse- ja tegevuse korraldajad, õpetajad, valdkonna esindusühingud, huvikoolide juhid, kohalike omavalitsuste ametnikud jt. Eksperdid ja noored jagasid põnevaid viiteid ja näpunäiteid huvitegevuse korraldamisest, räägiti väljakutsetest ja koostöövajadustest ning huvihariduses ja -tegevuses õpitavate oskuste arvestamisest tasemehariduses ja tööelus. Laiemalt oli konverents suunatud mitteformaalse õppe tunnustamisele ja nutikatele lahendusele huvihariduses ja -tegevuses.

Konverents on järelvaadatav.

1 Kommentaar
  1. Tüüpiliselt 6 aastat ago
    Reply

    üldine udu. Parem käskigu Mailis teha ümber tööõpetuse õppekava, et juba 9ndas klassis õpiks õpilased tegema igapäevateöid – tapeetima, liimi segama, värvima, erinevaid puitosi ühendama, tara ehitama, puid lõikama, kruvima, õmblema, tikkima, kuduma, isegi treimine pole patt. Mäletan kuidas me ise 7ndas klassis puidutreipingil juba vidinaid treisime ja käppa harjutasime, et tekiks töötunne. Samuti tegime tappe, et pärast kena karp kokku panna. Paljud täna 9nda klassi lõpetanutest nende töödega hakkama saavad? Andsin 6nda klassi poistele ülesande lihtsa riide külge õmmelda nööp, vaid 1 sai hakkama, ja ka siis oli pilt jube. Paljud meil oskavad maad millegi istutamiseks ette valmistada, midagi istutada, aiakujundamisest rääkimata.
    Kui Mailis selle elutarbelise osa suudaks ja tahaks sisse viia, oleks juba + olemas.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.