Põrkuvad elektritõukerattad

Suure kiiruga Tallinna, Tartu ja Pärnu linnatänavail levivad ja sõitvad elektrilised tõukerattad on sama kiiresti loonud ka uue probleemi. Kuidas nad turvaliselt linnatänavaile ära mahutada? Asjaga tuleb tegeleda nii linnajuhtidel kui ka valitsusel.

Eelmisel nädalal juhtis Tallinnas Juhkentali tänaval alkoholijoobes noor mees elektritõukeratast ning vältimaks kokkupõrget jalakäijaga, kukkus raskelt ja toimetati haiglasse. Mees juhtis elektritõukeratast Segway.

Mõned tunnid enne õnnetust sedastas peaminister Jüri Ratas sotsiaalmeedias tõukerataste teemal sõna võttes, et elektriliste sõiduvahenditega seotud liiklusohutus vajab Eestis täiendavat reguleerimist. „Sel suvel Tartus alguse saanud elektrijalgrataste rattaringlus ning Tallinna ja Pärnu elektritõukerataste laenutus on väga head algatused, millel on kindlasti suur tulevik…Kerged elektrisõidukid on keskkonnasõbralikud, aitavad kaasa linnaelanike mobiilsusele ning on ka lihtsalt uuenduslik lähenemine,“ kirjutas Ratas. Samas märkis ta, et selliste sõidukite rohkus tänavatel ja kasutamise puudulik reguleerimine toob kaasa probleeme, millega peaksime tegelema enne kui need suureks kujunevad. Ta nägi Brüsselis jooksutiiru tehes ka ise mitut elektritõukeratastega seotud liiklusohtlikku olukorda.

Vaadates maailma suurlinnade kogemusi, siis on regulatsioonide piiratus ning selliste jalg- ja tõukerataste arvukus toonud mitmel pool kaasa ohu sõitjatele endale ja teistele liiklejatele. Ratta laenutamisel ei tule sellega kaasa kiivrit, sõidetakse nii sõidu- kui kõnniteedel, ületatakse tänavaid, liigeldakse kiiresti nii autode kui jalakäijate vahel. Paraku on sellega mujal maailmas kaasnenud ka surmajuhtumeid.

Pariisis näiteks kehtestati elektritõukeratastele juba kiirusepiirangud ning keelati nende parkimine kõnniteedel, kus need häirivad jalakäijate, lapsevankrite ja ratastoolide liikumist. Samuti soovitakse piirata nende arvukust ja kutsuda kampaaniate abil juhte üles kiivri kandmisele ja liikluses viisakale käitumisele.

Sotsiaalminister Tanel Kiik rääkis möödunud nädalal valitsuse pressikonverentsil samuti, et elektritõukerattad põhjustavad liiklusohtlikke olukordi. „Usun, et peame leidma mõistliku tasakaalu propageerimaks uuenduslikke liiklusmeetodeid, aga tagamaks kõikidele liiklejatele ka ohutuse,“ märkis Kiik. Ta rõhutas, et keskkonnasõbralikud lahendused on tervitatavad, aga igal uuendusel on teine külg, mis vajab sobitamist üleüldisesse liikluskultuuri.

Aivar Jarne

2 kommentaari
  1. MISTER X 4 kuud ago
    Reply

    EAKATELE VÕIKS KA MINGEID ELEKTRISÕIDUKEID TEKITADA /MDA OSTA JAKSAVAD OMA 350 -st pensist -naerukoht/ AGA 3-4 RATTAGA, EHK MÕNED ISTMEGA, AEGLASED, EESTI VÕIB JU NEID ISE TOOTA JA EKSPORTIDA JMS. – AGA EI TULE VÄLJA- EESTLANE PANEB IKKA NII KÕVA HINNA, ET KEEGI OSTA EI JÕUA,KEL TARVIS, SIIS LÄHEB EKSPORDIKS JA OMAD VAATAVAD VESISE SUUGA JÄRELE, NAGU KÕIGELE EESTI KAUBALE. v.a. RIKKURID MUIDUGI JA VALGEKRAED.
    ONGI ÜKS ASI, MIDA SEAL KIVÕLIS VÕI KUS NEED KAEVANDUSED SUKETI, TEHA. VÕTA MINUGA ÜHENDUST, ANNAN TERVE NIMEKIRJA, MIDA EESTIS TOOTA SAAB, KA MAAL.
    A SA ISEENESE TARKUSEST TOIMETAD SEAL, EGAS MINU JUTTU POLE TARVISKI.

  2. Lahend 4 kuud ago
    Reply

    on lihtne: tõuksid sõiduteele! Kui seal on jalgrattad, siis mis erilised elukad on tõuksid, et nemad sinna ei kuulu?
    Kui on aga eraldi rattarada, siis sõitku ka nemad seal. Seega tuleks tõuksid võrdsustada jalgratastega. Ka sõitmiseks lubatud vanus. Olen näinud, et tõuksilt kukkumine pole nii jõhker kui rattaga. Kui ise teadlikult loll pole.
    Ühest küljest tõukside vaim natuke laabub, kuid uued põlvkonnad võtavad selle kergesti vastu. Seega nende arv tulevikus vaieldamatult kasvab.
    Kuid kui panna kesklinnas teistele sõidukitele maks peale, siis oleks varsti kesklinn autovaba ning tõuksidel ohutu ka sõiduteel liikuda. Samuti ei tohiks siis autod liikuda kiiremini kui 20km/t. See tõrjuks paljud autoahvid teedelt ära. Õismäelt kesklinna saab tõuksiga 15 minutiga, sama autoga. Kuid kui autosid on vähe, siis poleks ka segajaid ega järjekordi.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.