Minister Aas ning Saaremaa ja Hiiumaa esindajad leppisid kokku uue laeva ostmises

Foto: MKM

Eile kohtus majandus- ja taristuminister Taavi Aas Saaremaa ja Hiiumaa vallajuhtidega, et otsustada, kas soetada uhiuus või kasutatud laev.

Viimastel aastatel on järjepidevalt kasvanud Saaremaale sõitjate arv, mistõttu on oluline leida püsiv lahendus üha kasvava sõidunõudluse tingimustes teenuse stabiilsuse tagamiseks. Samuti peaks olema alternatiivne lahendus juhuks, kui Hiiumaale sõit on madala merevee tõttu raskendatud.

Kaalukausil oli 10 aasta vanune laev, mille peaks ümber ehitama ning kasutatud laev jõuaks liinile järgmise aasta suvel. Teine valik, mille olulisust nägid ka saarlased ja hiidlased, oli soetada uhiuus laev, mille saab ehitada vastavalt saarlaste vajadustele ning laeva saaks kasutada varulaevana ka Hiiumaa liinil. Samuti on uus laev keskkonnasõbralikum

Minister Aasa sõnul oli oluline, et saarte elanikud saaksid endale soovitud lahenduse. „Soovisin näha, millist laeva eelistavad saarte elanikud ning võtsime vastu ühisotsuse, et nii Saaremaale kui Hiiumaale on parim uue laeva ehitamine,“ ütles Aas.

Omavalitsuste esindajad tõdesid ühiselt, et ollakse valmis ootama veel kolm suve, et viia praegune hea laevaühendus veelgi paremaks. „Saarlased on täna olemasoleva praamiühendusega pigem rahul. Tipphooajal on küll järjekordi, kuid need ei ole midagi ületamatut. Pigem räägime hea teenuse viimisest väga heaks,“ märkis Saaremaa vallavanem Madis Kallas.

„Vaadates viimaste aastate praamiühendust ja lahendusi, pole kindlasti probleemiks Saaremaa kogukonnale, et uus praam tuleb liinile kolme suve pärast,“ lisas Kallas.

Uut laeva on oodata liinile 2022. aasta sügisel. Saarlaste eelistustele vastav laev võimaldab tulevikus ka vajadusel Hiiumaa liinile appi minna, kuna uus laev oleks madala süvisega. Seni kasutatakse edasi viimaste aastate lahendusi. Uue laevaga on võimalik viia aastaringne sõitjatevedu paremale tasemele. Ühtlasi aitab uus laev täita Eesti kliimapoliitika eesmärke.

2 kommentaari
  1. Toetan 1 nädal ago
    Reply

    otsust osta uus laev.
    Kuid on ka mitu viga teates sees:
    1) Tegu pole PRAAMIDEGA, vaid PARVLAEVADEGA. Praam on jõuseadmeta ehk ise ei sõida, ta vajab vedur- või tõukurlaeva, mis teda liigutaks. Parvlaev on aga laev, mis liigub ise oma jõuseadme jõul.
    2) Pole olemas MADALAT ega KÕRGET süvist, on SUUR või VÄIKE süvis. Nagu loendamine 0-ist suurema poole. Kui jutt oleks madalast süvisest, siis laev istuks sügaval vees ja jääks madalale kinni. Seega oleks tulemus soovitule ja väljendatule vastupidine.
    Uskuge mind, mitte maarotti Taavit! Tema harimatus ja eesti keele mittetundmine võib põhjustada raskeid põntse meie majandusele ja rahva rahakotile.

    • Lisan 1 nädal ago

      et talveks oleks vaja laeva süvisega 3,4…4m, sest väiksemad ei suudaks jääst läbi murda. Kuid suveks peaks varuks olema ka veelgi väiksema süvisega kiirlaevad, mis veaks ainult reisijaid. Tulevad bussiga, sõidavad parvlaevaga üle ja kohe ootavale bussile. Ülesõit kiire ja korralik. Kui talvel seisabki jää tõttu 2…3 kuud, siis see on loomulik, see kulub dokkimisele ja remondile.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.