Kliima- ja energiakomisjon arutas kasvuhoonegaaside heite vähendamist transpordisektoris

Foto: Riigikantselei

Stenbocki maja, 27. jaanuar 2020  – Valitsuse kliima- ja energiakomisjon sai täna ülevaate võimalustest vähendada kasvuhoonegaaside heidet transpordisektoris aastaks 2030.

“Soov liigutada inimesi ja kaupu maanteedel ning raudteedel ei kao kuhugi ka tulevikus, kuid selleks, et võidelda kliimamuutustega, peame transpordisektoris tegema suuri uuendusi. Peame mõtlema nii elektriautodele ja -bussidele või -rongidele kui ka vesinikukütusel töötavatele sõidukitele,” ütles peaminister Jüri Ratas.

Kogu kasvuhoonegaaside kauplemissüsteemi välisest heitest, mida Eesti ELi kava kohaselt aastaks 2030 13 protsenti võrreldes 2005. aasta tasemega vähendama peab, moodustab transport 40 protsenti. Transpordisektori kasvuhoonegaaside heide tuleb peamiselt maanteetranspordist: 65 protsenti sõiduautodelt, 17 protsenti veokitelt, 11 protsenti kaubikutelt ja viis protsenti bussidelt ning kaks protsenti rongidelt.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on Eesti majanduse konkurentsivõime säilitamisel oluline osa ka parematel rongiühendustel. „Värske Euroopa Liidu roheleppega on selge, et valitsuse senised sammud kliimaneutraalsuseni jõudmiseks ning kavandatavad investeeringud raudteedesse on olnud õiges suunas hoo kogumine,“ lisas minister.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi välja pakutud meetmed on näiteks raudtee elektrifitseerimise ja elektrirongide  soetamine, elektriautode kasutuselevõtu soodustamine, parvlaevade elektrifitseerimine, trammi- ja rattateede arendamine, ühistranspordi üleviimine nullheitele, Rail Balticu kohalike peatuste rajamine. Lisaks on plaanis alustada pilootprojektiga vesinikukütuse kasutusele võtmiseks ühistranspordis.

Kliimameetmete eelarvemõju arutatakse täpsemalt riigi eelarvestrateegia ja riigieelarve arutelude ajal. Võimalikke fiskaalmeetmeid analüüsib majandus- ja kommunikatsiooniministeerium koos rahandusministeeriumiga ja toob uuesti komisjonile arutamiseks.

Kliima- ja energiakomisjoni juhib peaminister ning selle alalised liikmed on keskkonnaminister, majandus- ja taristuminister, rahandusminister, haridus- ja teadusminister, kaitseminister ja välisminister. Oma ettepanekud esitab komisjon valitsuse istungile või kabinetinõupidamisele.

3 kommentaari
  1. Vabandust. Ei ole kustutanud. 1 kuu ago
    Reply

    TUBLI POISS !

  2. moderaator, oled mu kommi maha kustutanud ? 1 kuu ago
    Reply

    Ehk mõtleks enne välja vanadele elektriga sõitvad toolikesed – sõiduks linnas kui kruusateel ja metsavaheteel.
    Ja teeks need neile kättesaadavaks. HINNALT /välismaal need ammugi ja kõik jaksavad osta/
    Siis need pensionäripaarid, kes veel jaksavad autot pidada ei sõidaks autodega nii palju.
    Ja need üksikud saavad ka liikuma. Bussiga igale poole ei saa.
    4 realisi maanteid tehes aga raisatakse raha .ja inimelud hukkuvad siis pikkadel mitmete autode ridakokkupõrgetel. Loomadest me ei räägigi. Ei jõua nad üle tee. A m is m,eil sest kui saksad soovivad kihutada.
    Maksavad aga kõik. CO2 aga muudkui tossab. Muidugi on vesinikuauto tore, aga kes teda osta jaksab kui praegu ei suudeta isegi pensione niipalju tõsta, et eakad suudaksid muretseda liikumistoolid.

  3. Nagu 1 kuu ago
    Reply

    aru sain, hakatakse arendama hobukasvatust. Setukad rakendatakse sõidukite ette ja kokkuhoid ja looduskaitse olemas. Saame taas Brüsseli lollpeadelt kiita. Kindlasti tuleb siis arentada ka selline setukas, mis vähe puuksu laseb. Muidu tuleb Kreetake ka siia lärmama. Ja seda kardab meie otsustusvõimetu ning arg valitsus kõige enam.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.