Udo Knaps, Raplamaa
Mäletan veel aegu enne meie riigi majandusmigrantide suurt „invasiooni“ Soome tööpõllule. Kui eestlane elas ja töötas veel oma kodus, juba oma vabal kodumaal…
Peamine probleem oli siis väljaspool kodu töölkäimisega, näiteks Kesk-Eesti maakondadest (kust distantsid kõige kaugemad), nagu ka Raplamaa, oli – et kas ikka tasub vähese palga eest näiteks Märjamaalt sõita erisuundades nii kaugele tööle: Raplasse, Kohilasse, Kernu, Sauele, Sakku, Tallinna, samuti Pärnu-Jaagupisse, Pärnusse… Kui sõitmisele kulub, olgu see siis isikliku või ühistranspordiga, küllaltki suur osa palgast? Ja otsus langetati ikka töökoha kauguse ja palga suuruse järgi. Nutikamad klappisid rahad kokku ja sõitsid näiteks viiekesi ühe isikliku autoga, kompenseerides selle juhile bensiiniraha.
Täna on aga paraku teised ajad… Tegusam tööjõud on meie riigist Soome kolinud. Kui seni oli Eestis suur tööpuudus, siis nüüd on siin kätte jõudnud tööjõupuudus. Seda leevendame odava umbkeelse tööjõu sissevooluga, peamiselt Ukrainast ja Venemaalt. Kas see on olukorra lahendus?
Rapla- ja Pärnumaal on pensionärid ja lapsed tänulikud, et saavad ühistranspordis nüüd tasuta sõita. Samas aga, kes suudab meile põhjendada, miks just neis maakondades (ka Lääne-Virumaal ja Harjumaal) kiusatakse nüüd just tööle sõitvat inimest, kes ometi suuresti aitavad ka ettevõtjaid-tööandjaid tööjõupuuduse leevendamisel? Nendes maakondades oleme nagu riik riigis.
Mida ette võtta olukorra lahenduseks? Kas soovitada ehk nende nelja maakonna inimestel minna Toompeale loosungitega „Nõuame tasuta ühistranspordis võrdseid õigusi! Kas meie oleme teise sordi inimesed?“?
ajuhiiglane on rääkinud! Kõik peab toimuma teise arvel, ise ainult lesi ahju peal ja vaata tasuta ajuloputust. see Siber on mõnele ikka nii mõjunud, et pole lootustki. Sinna viidi tasuta, tagasi toodi tasuta, kõik peabki olema tasuta.
kiibitseja on samuti rääkinud. Kes sinul keelab tasuliselt sõita, maksa ja sõida, see võimalus ka veel alles. Mida sa kiibitsed siin? Riik peabki osutama teenuseid, selleks ta olemas ongi ja selleks ka makse maksame. Harjukad, raplakad, pärnakad ja virumaalased peaksid minema Toompeale……..see on räige ebavõrdsus, mida nende maakondade omavalitsused koos Põhja ÜTK-ga kehtestasid. Loodetavasti peale märtsi valimisi selline isetegevus lõpetatakse. Sellises väikses riigis võiks siiski nii olulised asjad olla ühesuguselt korraldatud.
peab tasuma kindla teenus eeest, mitte aga elama teise kulul. Mine tagasi NSVL-i. Kuigi seal pandaks sind tööle.
Ah soo, palju sa siis kulutad kuus arstile, päästjale, politseile, õpetajatele, teede korrashoiule, jne, jne. Ühistransport oli ka siiani 80% osas doteeritud riigi poolt. Ja see 20% mis juurde otsustati panna viis meid kohe tagasi NSVL-i. No on ikka arusaamad inimestel.
Mina maksan ka makse, aga ise ei kasuta ühistransporti, aga miskipärast ei häiri see mind kriipsuvõrdki kui teised seda hüve nautida saavad. Mis sul viga on?
Palju kordi suurema hüvitise pakub pensionäridele ja alla miinimumi elatustasemega ning ning miinimumpalgalistele enamuses Euroopa riikides kaua aega kehtiv astmeline tulumaks, mis on nagu jõuka elanikkonna (näiteks Saksamaa miljonärid) vabatahtlik solidaarsusavaldus oma riigi nõrgemate ja mahajäänumate järelaitamiseks. See meede laseb kogu riigil ja rahval end turvalisemalt tunda. Kuni Eestimaa ühiskond selles küsimuses seni ühist keelt ei ole leidnud, siis ehk peamegi seni leppima astmelise tulumaksu “aseaine” tasuta ühistranspordi, tulumaksuvaba miinimumi tõstmise jt meetmetega, et ka oma riigi nõrgemaid järele aidata.
Kaks maakonda esitasid Keskerakonna kongressile erakonna esimehe kandidaadiks juba Jüri Ratase, loodame, et ka teised maakonnad võtavad eeskuju.
Sovjetile pole mõtet midagi seletada- ta laseb ahju peal peeru ja muudkui nõuab tasuta asju (mida isegi loll teab, et tasuta asju pole olemas). Kesikud ongi ju vana kamp nõukaaegseid sovjette- vaadake seda maali maalt kommenteerijatki.
Igal asjal peab olema omavastutus ja omaosalus, siis ei hakata resurssi kuritarvitama. Täpselt nii on ka ühistranspordiga. Tasudes 20 protsenti piletist omaosalust peaks igati õiglane olema. Jääb vaid loota, et kuritahlik jama kestab vaid aasta lõpuni või uue valitsuse ametisse astumiseni.
Praegune valitsus toetab vaid laisku ja omakasuahneid parasiite ja nöörib töökaid ja edasipüüdlike inimesi. Ja se kõik sai võimalikuks reetliku IRL-i pärast, kellel ei olnud valijate mandaati moodustada valitsust Keskerakonnaga. Ehk ajad muutuvad!
Keskila ongi üles ehitatud almuste jagamise eest häälekese andmisele. Ivanuška sõidab ahju seljas–benssu pole vaja, puud lendavad ise metsast ahju, kougib siis laisalt varbaid liigutades haugi küüne otsa ja see täidab kõik ta unistused. On siililegi selge, miks seda nn, “tasuta” tehti—–aga rongisõitjad, lennukiga ja autoga töölkäijad? Miks siis ainult bussisõitjad? Kelle raha eest nad siis sõidavad—-ikka KÕIGI MAKSUDE EEST. Soomes kompenseeritakse osaliselt (kuid võrdselt kõigile) tööle jõudmisele kulunud transpordikulud—tuled Eestist laevaga, või Lapimaalt põhjapõdraga, kasutad oma autot või kasutad iga päev bussi—-kõik on seaduse ees võrdsed—ainuke mure on õigeaegselt sõidudokumendid esitada—Soome riigile on tähtsad KÕIK, kes ühisesse eelarvesse oma panuse annavad. Meil siis on priviligeeritud teiste arvel bussiga sõitjad. See, et need, kes on sunnitud käima tööl autoga, mööda hooldamata porimülkaid ja tolmupilvi alla neelama –pole “humanistide” kesikute meelest mitte keegi. Neile võib vilistada, sest äkki need pole selle kuritegeliku partei valijaskond. Kurategijad (näiteks Kõlvart) on aga keskilas tehtud mehed, nii nagu olid nad “tegijad” ka Leninil ja Stalinil.
On olemas kirjatsurad. Imelik, et autubussujuhid on ka olemas. Hea, ku kodus naane olemas, kes õpetab elama. Aga meie hääd elu ei maksa rikkuda. Vot naamoodu.
Nii et teie mõistuseraasu järgi paneme siis vanas vaimus edasi Euroopa punase laternana – ühe Euroopa suurima palgalõhega riigina jõukate haljale okasale jõudnute ja vaeste miinimumpalgaliste vahel – millise miinimumpalgaga pole võimalik kodumaal ots-otsaga kokku tullla ja veel perekonda ka toita, ainuke lahendus – üle lahe Soome… aga kui kauaks meile seda Eestimaad siis veel jagub, kui me kõik põgeneme?
sa jaurad oma palgalõhest, tee siis oma ninameestele ettepanek vastu võtta seadus, et rahva rahast makstavate palkade suhe ei ületaks 3 korda. On alampalk 1200€, ei tohi ülempalk olla üle 3600€. Miks sa sellist ettepanekut ei tee? Ohutum on siin lällata ja iniseda, et andke raha?
….punaste kesikute ja siiru-viiruliste tolerastide eest tulebki põgeneda. Lihtsalt muud enam üle ei jää. Meilt tiritakse meie väike kodumaa. Jäle, milline sovetlik puhvaikahõnguline ja sibulahaisuline on juba Tallinn. Juba need “vabastajad” roomavad Viimsisse, väikelinnadesse, otsapidi maalegi. Mitte kusagile pole põgeneda selle blatnoi keele ja samasuguse kultuura eest. Parem siis juba siit ära. Kui peab kõnelema võõrkeelt, siis parem ükskõik millist peale vene keele. Igavesti jääte aga teie kesikud oma rahva reetjateks. Kui kaua teil seda ilusat elu jätkub, kui Toomi pääministriks upitate ja Kõlvarti kultuuri juhtima ja Blintsova haridust edendama—-selle käsnadega elukutselise miitingulise võite siseministriks nimetada. Võtate eestlastelt nende kodumaa, mida nii kaua (50 aasta) hinges kanti ja hoiti, loodeti omakeelset ja meelset riiki, kus eestlastel hea oma lastele tulevik luua-. Ütlen südamest—–Olge te igavesti neetud.
üks räuskav vihakõneleja vähem. Minult pole keegi midagi ära võtnud ja kodumaa ka täitsa alles veel. Reeturid on need kes põgenevad, lase jalga ja ära ülbitse siin.
Soovitan VASTALISED töölt LAHTI LASTA. ( kes tasuta sõidu vastu) Ikkagi õnnestus Raplamaal nii korraldada, et INVALIIDSUSPENSIONÄRID tasuta sõidust välja jätta. Need panevad aga selle hoolimatuse keskerak.arvele, kes just tasuta sõitu tekitas. Ometi ei jõua minister iga ametniku seljataga seista, näpuga näitamas, kuidas asju HEA TAVA järgi korraldada. Ka siin kommentaarides EKRE mekk süljepritsimisel jures. Las lähevad Soome.-need vastalised, kes tasuta sõitu ei taha.