Saare- ja Hiiumaal ringi sõites on paljud kohalikud avaldanud arvamust, et praamipilet võiks saareelanikele olla tasuta – praegusel juhul kehtib neile kõigile sooduspilet, lähitulevikus võiks see laieneda piletivaba sõidule, kirjutab Keskerakonna liige Enn Eesmaa arvamusloos Hiiu Lehed.
“Ühtpidi on tegu rahalise soodustusega, et lihtsustada saareelanike liikumist mandrile ja tagasi, teistpidi regionaalpoliitilise toetusega, mis vähendaks Tallinna ülemvõimu ning annaks Saare- ja Hiiumaa elanikele suurema liikumisvabaduse. Majandus- ja taristuminister Kadri Simson on ideele igatahes toetust jaganud ega näe põhjust, miks ei peaks saarlaste ja hiidlaste jaoks tasuta praamipilet juba lähitulevikus reaalsuseks saama,” märkis riigikogu aseesimees Eesmaa.
“Kui praegu on püsielaniku soodustus reisijapiletil 50 protsenti tavahinnast, siis tulevikus hakkaks see olema 100 protsenti ehk nullhinnaga. Sõidukipiletid jääksid varasemate hindadega ehk samaks. 1. juulist alustas suuremas osas Eestis tasuta ühistransport, mis enne selle käivitumist sai mitmete oponentide poolt tugevat kriitikat. Küll öeldi, et sellepärast ei hakka inimesed rohkem bussiga sõitma ning tegelikkuses ei aita see kedagi, reaalsus on aga midagi muud,” märkis Eesmaa.
Juba juulikuu sõitjate arv kasvas Saaremaal 2017. aasta juuliga võrreldes 28 protsenti ehk 8381 sõitja võrra. Hiiumaa sõitjate arv kasvas 25 protsenti. Samuti sai eraldatud bussiliinide tihendamiseks raha, mille abil saavad Saaremaa ja Hiiumaa vallavalitsused täiustada just neid sõiduplaane, mille järele vajadus kõige suurem on.
“Olles Saaremaa vallavolikogu liige, võin kinnitada, et mitmed saarlased on minu poole pöördunud ning öelnud, et tasuta bussisõiduga hoiavad nad igakuiselt kokku üle 60 euro. Kindlasti leidub vastaseid ka tasuta praamipileti ideele, kuid numbrid räägivad iseenda eest ning ei näe põhjust, miks ei peaks see töötama sama edukalt kui tasuta bussisõit,” kirjutas Eesmaa.
Ühtlasi saavad valitsuse uue riigieelarvestrateegia kohaselt Saaremaa ja Hiiumaa järgmise nelja aasta jooksul lennuühenduse pidamiseks 22,7 miljonit eurot. Seda on aastas üle kahe korra rohkem kui varasematel aastatel. Samuti on eraldatud raha Kärdla lennujaama navigeerimissüsteemide uuendamisse, et aidata vähendada ilmastikuolude tõttu ära jäänud lendude arvu.
“Suuremate lennukite hange on käimas ja loodetavalt selle aasta lõpuks selgub, millised lennukid järgmise aasta 1. juunist liinidele tulevad. Saaremaa liinilennuki miinimummahutavuseks on 33 kohta. Hästi toimiv lennuühendus mandri ja saarte vahel on ülimalt oluline nii praegu kui ka edaspidi ning regionaallennundus on riigi jaoks üheks regionaalarengu prioriteediks. Kvaliteetne lennuühendus, tasuta bussi- ja laevasõit, kruusateede rekonstrueerimine ja muud transpordi- ja taristuküsimused on oluline samm, tagamaks saareelanikele soodsad, aga samas kvaliteetsed elamistingimused. Ühtlasi soodustab see uute elanike tulekut nii Hiiu- kui ka Saaremaale,” lisas Eesmaa.
BNS
ootasin! Millal hingelt kommunistid hakkavad rahvale altkäemakse kaela määrima.