See pole aprillinali!

Ei, see pole aprillinali, et juba kolmandat päeva elame uue, E10 bensiini maailmas. See bensiin peab olema loodustsäästvam ning seepärast ka vähem läbisõitu pakkuv ja kallim ka veel. Kurvem pool on selles, et vanemad autod seda bensiini kasutada ei tohi! Samuti on see keelatud mootorsaagides ja muruniidukites. Kõik need tarbijad peavad olema nüüdsest „kangema” ja samas puhta bensiini kasutajad.

Aprilli algusest peab bensiin 95 sisaldama palju rohkem etanooli, vähemalt 6,4 protsenti. See langetab uue nimega E10 bensiini energiasisaldust ning tõstab liitrihinna mitme sendi võrra kallimaks. Ühesõnaga, sõidate vähem kilomeetreid kallima raha eest.

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu (AMTEL) juht Arno Sillat ütleb muigega: „Eks kogu see bioteema on natuke poliitiline populism.” Tema arvates viitab see, et kuigi Euroopa Liit keskkonnasäästlikkuse nimel kõvasti võimleb, siis moodustame siiski vaid ühe kuuendiku tervest maailmast. „Kui ülejäänud maailm saastab rõõmsalt edasi, siis mis kasu sellest on? Printsiipi ma ei vaidlusta, kuid paljud meetodid selleni jõudmiseks on küsitavad,” leidis ta, tuues näiteks, et kui etanooli tehakse toiduks mõeldud põllukultuuridest, siis võib see omakorda kaasa tuua mõnel pool maailmas toiduprobleeme.

Kõige rohkem kannatavad enne 2001. aastat toodetud autode omanikud. Neid on tervetena ja ülevaadatutena veel palju meie liikluses. Ühesõnaga, karburaatormootorid seda uut, piiritusega segatud bensiini ei kannata. Lihtsamalt öelduna, tihendid üksikute detailide vahel lihtsalt sulavad ära. Ja et piiritus haihtub õhku kiiremini kui bensiin, siis ka kütuse säilitamine paagis pole pikalt soovitatav. Bensiinipaakidel on korgi juures tuulutusava ja sealt me siis atmosfääri piirituseauruga täiendamegi.

Kokkuvõttes võime öelda, et tänased sissepritsimisega mootorid üldjuhul sobilikud uuele bensiinile. Aga on ka erandeid, ja selle kohta on avaldatud vastavad tabelid automarkide järgi.

Samuti on muretud kõige uuemate autode omanikud, samuti nagunii bensiini 98 tankivate sportautode valdajad, mistõttu neid muudatus eriti ei puudutagi. Ühesõnaga, seekord rikkamaid see Euroopa Liidu uuendus ei puuduta.

Otseseks infarktiks pole ka põhjust, kui kogemata tangite korraks uut bensiini vanemasse autosse. Sõitke paak tühjemaks ja pange siis odavam bensiin sisse, ja olge edaspidi ettevaatlikumad.

Niipalju siis aprillikuisest mitte just lõbusast uuendusest.

Aivo Oina

26 kommentaari
  1. Ostkem gaasiautosid! 5 aastat ago
    Reply

    Mootorikütustega toimuvad meil siin Eestis üldse imelikud asjad. Biokütustega on lood nii nagu on.Toota tänapäeval diiselkütuse abil põldudel piiritust ja õli selleks, et saaks seda uuesti mootorites kõrvetada, on minu meelest kuritegu. Kui kogu maailm läheb üle elektritranspordile, siis pannakse Eestis ka sellele kopp ette! Nimelt takistatakse meil kõikvõimalikul viisil elektri tootmist. Hiiumaa, Aidu ja Saaremaa tuuleparkide ehitused pandi teadmata ajaks ja salastatud põhjustel (Otsi suurt raha!) seisma. Põlevkivi elekter pannakse varsti ka nii ränkade saastemaksude alla, et tootmine muutub mõttetuks. Päikest on meil talvekuudel vähevõitu… Järelikult ei tasu Eesti Vabariigis soetada ka elektriautosid. Gaasi Venemaalt ei tohi osta julgeolekukaalutlustel. Jääbki vaid üle osta kallist USA LNG gaasi. See sobib nii autodele kui ka elektrijaamadele ning lahendab meie energiaprobleemid.
    Ostkem gaasiautosid!

  2. küll vana rallimees teab 5 aastat ago
    Reply

    Vene aegu oli bensiiniga häda käes.Mis anti bensukast ei kõlvanud rallide jaoks.
    Ülo Järv eraldas Ministrite Nõukogu garaaŽist eraldi kvaliteetset A-95 bensiini, mis tuli Kiriši baasist. Sellele panid ässad hulka lennukibensiini B-99, ja autod vurasid kohe kiiremini. Venkud said hiljem jälile ja hakkasid puhta lennuki omaga sõitma ja mootorid kõrbesid.Totud.
    Oli liiga kuiv teine.
    Mõistus käskis ikka segada.

    • kes meid vaesustab? 5 aastat ago

      Paistab, et Saksamaa on teinud palju puupiiritust, mida keegi ei osta.
      Nüüd suravad seda meiele kinni maksta.
      See ongi ROOPA LIIT enne kokkuvaringut.

  3. kas keegi mõtleb? 5 aastat ago
    Reply

    Millise hinnatõusu toob see kallis bensiin?
    Kõik läheb kallimaks.Leib, piim, lihavedu ja tapamajad ka.
    Penskarite sendid juba ära võetud.
    Kuulge, uued valitsejad, tehke midagist!

  4. Kesktsensuur 5 aastat ago
    Reply

    .

  5. Ikka nöögitakse rahvast 5 aastat ago
    Reply

    Kannatajaks jääb oma rahvas. Aktsiisiks läheb 60% rahast!
    Kas poleks kasulikum Venemaalt odavalt osta?
    Mida see kaljulaid seal mõtleb rääkida?
    Kas ajab uba või midagi kasulist?

    • kui jätkuks mõistust 5 aastat ago

      President peaks jääma viisakaks võõral maal.
      Siis saaks edasi minna.

    • teadlane 5 aastat ago

      Küsimusi tekitab väidetav CO2 emissiooni vähenemine, sest uut kütust kakkab saja kilomeetri peale kuluma rohkem. Ka etanooli põlemisel eraldub CO2.
      Ja teiseks … kurat võtaks, miks pole hinnale lisatud alkoholiaktsiisi ??? !!!

    • to Ikka nöögitakse rahvast 5 aastat ago

      Õige jutt, aktsiisiks läheb kohati isegi 90%. Venemaalt tuleks osta nende odavat solkkütust ja žiglulle odavalt – vot siis me elaksime nagu vanasti, st. nagu vanasti. Kaljulaid, mida ajad seal uba, tee asja ka, saaks burešingi veel hea elu peale tagasi.

  6. kuhu jäi 100 rutsi? 5 aastat ago
    Reply

    Enne valimisi oli kaks aastat suur reklaamimine, et nüüd saate penskarid 100 rutsi kohe juurde!
    Kuhu see kõik jäi?
    Kolitsoonileppes pole enam sõnagi.

    • nii on 5 aastat ago

      Kõik tõde on

  7. tõuseb mühinal 5 aastat ago
    Reply

    Vaadake, kuda bensuhind tõuseb!
    Kas valitsus ei saa midagi teha?

    • ku raha ei ole 5 aastat ago

      Bensiinihinna tõus katab vajadusepenskarite rahale.
      Las ootavadpaar aastat, küllap siis hakatakse koosolekutel eesti 101 arutama.
      Kui vaja siis…

    • Lihtsalt 5 aastat ago

      nüüd ju “unelmate” valitsus tulebki appi. Langetab kõik hinnad, toob soomlased jälle Eestimaale viinaturismi tegema ja Läti riiki enam keegi miskit ostma ei lähe. Bensiini hind on KEI valitsusele lausa köki-möki, panevad need neetud naftašeigid kiiresti paika, selles pole kahtlustki. “Nõrgemad” ja muidu kehvikud saavad teiese samba kihku-kähku “investeerida” ja penskaritele tuleb peagi neli sotti lisaks juurde. Õnn juba paistab koos klaabude ja muude naljameestega.

  8. nafta ringluspõld 5 aastat ago
    Reply

    On üsna vähe infot kütusesse lisatava etanoli päritolu kohta. Üks võimalus on etanooli põllul kasvatada, aga sellega kaasneb täiendavate lade põllumaaks tegemine, elurikkuse vähenemine jne.
    On olemas ka etanooli naftast tootmise tehnoloogia.

  9. aitame sakslasi 5 aastat ago
    Reply

    Asja sisu hakkab ju sealt pihta, et etanooli tootjatel on vaja turgu. ja sellisel moel, sundkorras kütusele etanooli lisamine seaduse alusel on turu (käibe ) kindlustamine. Kasutada põllumaad kütuse tootmiseks, samas saada veel maksumaksjate arvelt veel selle tegevuse jaoks toetusi on üks suur lollus.

    • jutt jummala õige 5 aastat ago

      Täiesti õige, kuigi see suurem CO2 sisaldus oli vist veidi varem, kuid ma ei ole spets. Igal juhul on sellest ajast pärit suurem osa meie kivisöest ja seda iseloomustab tõesti intensiivne taimekasv, kuid oluline on, et ka meie ajaga võrreldes palju soojem kliima ja see on oluline seos. CO2-st pelgame ju just kliimasoojenemist, mitte taimede intensiivsemat kasvu.
      Aga selle ärajoomise- või söömisega on siiski nii, et üks oküdatsiooniprotsess kõik, pole oluline, kas see käib inimeses, automootoris või ahjus. Kõik süsinik, mis sinna läheb, oksüdeerub CO2-ks. Kuid oluline on, et etanoolis sisalduv süsinik pärineb ka atmosfääri CO2-st. Seega võtame sealt, teeme tast etanooli, joome või tarvitame muul moel ja etanoolist saab uuesti uuesti CO2. Mingit saastamist ei toimu, võtsime vahepeal lihtsalt CO2-te looduselt laenuks.

  10. solgebenss 5 aastat ago
    Reply

    Uus solgitud bensiin ei tähenda natukest poliitilist populismi, vaid näitab EU juhtorganite täislollust!!!
    Solkbensiin saastab rohkem loodust, sest solgi põlemisel heitgaaside hulk (sealhulgas ka CO2-e) suureneb. Ja veel rikub muruniidukite jms ühesilindriliste mootorid – ka see, peale otsese mõju inimeste rahakotile, on täiendav looduse saastamine uue seadme tegemiseks.
    Kahju küll, aga elame liidus, mida juhivad lollid!!!

    • EUrolollide pettused 5 aastat ago

      ELi juhtorganid pole lollid. Kui me vaatame ELi ajalugu ja liidu sisemust siis näeme, et kogu see bensiini ja CO2 teema on rahapesu. Võitlus kliimaga on maailma suurim afäär. Tänu sellele neil on õigus meilt raha välja pressida, tööstuses väiksemaid konkurente mahasuruda. ELi juhivad sotsialistid ja kommunistid, kusjuures Euroriigi projekti isa oli kommunismi vasakpoolseima poole esindaja – trotskist.

    • ikka kotime vaeseid 5 aastat ago

      Kannatavad just vaesed penskarid kellel vanemad masinad.
      Jakohe väänati ka hinda juurde!

  11. Kütusekulu 5 aastat ago
    Reply

    0,087 (I gen) * 21 (etanooli kütteväärtus) = 1,83 megadžauli
    0,004 (II gen) * 21 (etanooli kütteväärtus) = 0,08 megadžauli
    0,909 (bensiin) * 32 (bensiini kütteväärtus) = 29,09 megadžauli
    Kokku eelnevate arvutuste põhjal tuleb kütteväärtuseks kokku 31 megadžauli, mis on ühe ühiku võrra vajalikust kütteväärtusest (bensiini kütteväärtus – 32 megadžauli) madalam.
    Kütteväärtuse languseks tuleb 3,12 protsenti.

  12. vaeselt võetakse 5 aastat ago
    Reply

    Vaeselt võetakse ja rikkale antakse.
    Nagu oli ka Reformierakonna moto!

  13. Kolmas eesti! 5 aastat ago
    Reply

    Aga see on eesti lakeidele ju omane, kõik mis kästakse tuleb täita.

  14. see pole tõesti nali 5 aastat ago
    Reply

    Bensiin tõstab kõige hinda. Pensionitõus on juba ette ära söödud.
    Lubatud 100 eurot on ka maha vaikitud.
    Rahvas vaesub ja rikkad vaid rikastuvad.
    Ei, sellist Eestit me ei tahtnud.

  15. saladus imbus välja 5 aastat ago
    Reply

    Alexela tanklaketist saab jätkuvalt vana head 95 bensiini!
    Kuna Alexela on välja arendanud oma CNG gaasitanklate võrgustiku ja kasutab nendes kodumaist biometaani, siis võimaldab see neil biolisandit vedelkütustele mitte lisada.
    Vastav seadusemuudatus Sadamaseadusesse tekitas mõned kuud tagasi teistest kütusemüüjates palju pahameelt, kuna muudatus ilmus seadusesse väidetavalt ootamatult ja annab liigse konkurentsieelise ühele tanklaketile.
    Siiski oleneb Alexela võimalus biolisandita bensiini ja diislit müüa sellest, kas kodumaises tehases toodetavat biometaani on piisavalt. Juhul, kui mingil põhjusel gaasitootmine on aeglasem, siis tuleb natuke paisata müüki ka biolisandiga kütuseid.

    • 100 liitrit kütust 5 aastat ago

      Selles on 60 eurot aktsiisi! Maksad 120 eurot.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.