Taavi Aas: neljarajaliste teede ehitamine jätkub

Taavi Aas

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas selgitas eelmisel nädalal Riigikogu infotunnis, et Tallinna–Tartu maanteel on projekteerimisel või ettevalmistamisel Mäeküla ümbersõit ja Põltsamaa ümbersõit. Praeguste plaanide kohaselt jätkub neljarajaliste teelõikude ehitamine aastatel 2023–2024.

Aas ütles, et rahandusminister on teinud ettepaneku rajada need teelõigud avaliku ja erasektori koostöös, mida tasub kaaluda. Ministri sõnul oleks taristuobjektide ehitamiseks mõistlik laenu võtta, kuid kehtivad eelarvereeglid ei lubaks laenu kasutada. Ta lisas, et projekteerimine tuleks tõenäoliselt mõlemal juhul teha riigil ja kindlasti on riigi ülesanne ehituseks maade ostmine.

Aas märkis, et kolm miljonit eurot on selleks otstarbeks olemas. „Nüüd eelarve koostamise protsess käib, ja kinnitan teile, et omalt poolt teen küll kõik selleks, et see raha riigieelarvesse saaks. Et me saaks edasi minna neljarajaliste teede projekteerimisega ja sellest tulenevalt ka maadeostuga,“ ütles majandus- ja taristuminister.

2 kommentaari
  1. Pole 5 aastat ago
    Reply

    neis 4-rajaliste teede vajaduses sugugi kindel. Pigem 2-rajalised, millel on iga 5km järel möödalasu taskud. Samuti peaks ka see 2-rajaline tee olema eraldusribaga, et ei tekiks võimalust laupkokkupõrgeteks. Parim lahend oleks meetrine hekk piirdeplaatidega, see ei laseks ka talvel vastutuleva sõiduki pimestavat valgust läbi ega võimaldaks hekki sõita.
    Peaks aga kehtima reegel, et pearajal tohiks liikuda suurima lubatava kiirusega. Siis ei saaks keegi mööda sõita, sest kohe on tegu sihikindla kuritegeliku kiiruseületamisega. Lubatud ülemkiiruseks võiks olla 100km/t. Kes sõidab aeglasemalt, peab ALATI põhirajal liikuvale sõidukile teed andma, selleks peab ta kasutama taskut või sõitma poole kerega pehmemal äärel. Kui 100km/t liikuv juhtsõiduk kogub enda taha rühma teisi sõidukeid, tekib nagunii rühm, mis kedagi ei sega ning ka möödalask läheb rutem.
    Siiski pole paha ka 2+1 lahend. Kui need vahelduvad iga 5km tagant, siis saaks liiklust paljuski sujuvamaks muuta.
    Küll tuleb ristteedele ehitada ringristmikud, kuid nii, et sagedama liikluse poole oleks nad välja venitatud. See ei nõua erilist kiirusealandust, kui kedagi ringile pole minemas. Küll oleks ring keerukam harvema liikluse suunas. Nt Paide-Tapa suunas, kui Tallinn-Tartu oleks venitatud ning eelistatud. See oli vaid näide, sest lollpead on juba 2-korruselise ristmiku sinna kantinud.
    Kõike saab, kui asja peaga ajada ja tahetakse. Ning tuleks palju odavam. Sest täielikku 4-rajalist kiirteed Tallinn-Tartu vahele pole vaja. Meie rahvaarv väheneb, ka autode hulk on pea piiri saamas ehk neid ei tule enam palju juurde.
    Samuti pole kuskile kiirustada. Juba praegu saab rongiga Tallinnast Tartusse 2 tunniga, varsti ka poolteise tunniga. Kui raudtee viia üle Tallinn-Põltsamaa-Kärkna peale, siis oleks kõik lahendatud. Kuid meil on eesotsas tagurlased, kes midagi ei julge ette võtta.

  2. Meelis 5 aastat ago
    Reply

    Eestis on mindud seda rumalat raiskamise teed- et vana tee kaevatakse üles. See peaks jääma samale kohale ja uus , üks suund ehitatakse sirgelt, nii jääks elu kestma teele jäävates alevites, külades ja poleks vajalik ehitada Millioniviadukte, vaid piisaks peale ja mahasõitudest ning tagasipöörde kohtadest. Ei oleks tuledega pimestamist , ei segaks tuisud , mõttetud liivaja killustiku mägede kuhjamised …. Vahepealsele aladel, saaks luua parklad , wc, kohvikud – mida pole ka ühelgi teel. Küsige turismifirmade käest tatikad – teel pole midagi enam näidata , sest praeguste viaduktide süsteemiga, nt. Paide või Türi sissesõit , Käsmu -Võsu Viitna värk, ka jama. Kulub aega niipalju, et sõidetakse 110 ga mööda, süüakse besniinijaamades ja wc -s käies. Aga varem saadud rahad KOV vaatamisväärsustes jäävad saamata . Miks ollakse vait?! Sest Eestis on kõik persekaapijad ja hoiavad oma töökohta, ….. kleebekad…

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.