Eestis lubatakse reklaam valimispäeval

Tallinn, 27.02.2019 Riigikogu valimised Tallinna arestimajas. FOTO: MIHKEL MARIPUU/SCANPIX

Järgmistel valimistel 2021. aastal tohib valimisreklaami teha ka valimispäeval ning selle eest enam ei karistata.

Valimisseaduse muudatused kiideti heaks 11. detsembril 62 poolthäälega. Seadustest võeti välja kaks lauset: § 5 (1) „Aktiivse valimisagitatsiooni ajaks loetakse aega alates kandidaatide registreerimise viimasest päevast. (2) Aktiivne valimisagitatsioon on valimispäeval keelatud.” Ainult jaoskonnas ei tohi valimispäeval reklaami teha vastavalt uuele sõnastusele: (2) Hääletamisruumis on valimisagitatsioon keelatud.

Juba eelnevalt on muudetud elektroonilise hääletuse aegu. „Hääletamine algab kuuendal päeval enne valimispäeva kell 9 ja kestab ööpäevaringselt kuni valimispäevale eelneva päeva kella 20-ni.” Jaoskonnas saab eelvalida kuuendast kuni kolmanda päevani osades jaoskondades ja kõigis jaoskondades teisest kuni esimese päevani enne valimispäeva. Hääletamine algab kell 12 ja lõpeb kell 20.

Eesti liigub teiste riikidega võrreldes vastassuunas, kus on kehtestatud piiranguid poliitilistele reklaamidele internetis(Twitter), sest kardetakse valimistesse sekkumist läbi internetis avaldatud reklaamide ja valeuudiste. Eesti on maailmas jätkuvalt ainus, kes korraldab valimist üle interneti ega teadvusta interneti valeinfo ohtusid.

Virgo Kruve

2 kommentaari
  1. Üha 9 kuud ago
    Reply

    jaburamaid otsuseid vastu võetakse. Kohe näha, et Mailise kooliharimatuse tulemus.
    Kuidas aga reklaam üldse välistada? On selline lahend. Tuleb hääletada elukorralduse põhimõtete vahel. Need pole ju isikulised. Ning samuti hääletavad nende vahel soojale kohale kandideerijad. Paremusjärjestuse määrab suurem kooskõla. Nt:
    Parem on olla
    1) loll
    2) tark
    Kui 500000-st hääletanust hääletab lolliksolemise poolt 400000 ja targaksolemise poolt 100000, siis need hääled kanduvad üle ka kandideerijatele, nt saavad Jüri Jurakas ja Mari Mölakas oma arvele samuti 400000, Mailis Reos aga ainult 100000. Sest tema elab rahvast eemal ega taba ära rahva mõtteviisi ja suhtumist. nagu Viha-Kerstigi.
    Ja nii ka teiste valikutega. Lõplik häältesumma määrabki paremusjärjestuse. Alles siis saadakse teada, keda rahvas oma sarnase suhtumisega toetab ja kes osutuvad valituks. Järelikult pole siis ka mõtet raisata raha mingile reklaamile, sest sihtisikud pole ju teada.
    Ning on ka teine + sellise valimise juures. Mida rahvas otsustab, seda peavad valitud ka ellu viima. Ning 100%-liselt. kes seda ei tee, kaotab kohe koha ja 5 aastat saab ta rahvatasutaval töökohal töötamise keelu. Sest ta VIHKAB rahvast ning on valmis oma tunnetega iga kell rahvale käru keerama.
    Vaat selline on erapooletu valimine ning pole ka valimiskulu. Nagu ei saaks rahva arvelt raha ka poliitilised banded.

  2. Nojah 9 kuud ago
    Reply

    See oli naeruväärne, et reklaami eest karistati. Isegi sellise reklaami eest karistas reformierakondlik valitsus kui selleks polnud mingit põhjust ja reklaam oli hoopis teise tähendusega ja ei puudutanudki valimisi. Lihtsalt oli jälle põhjustkeskerakondlastele ära panna.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.