Ratas: praegu on EL-i Rail Balticu eelarvekõnelused Eestile soodsad

Rail Baltic

Peaminister Jüri Ratase sõnul on Euroopa Liidu (EL) tuleva eelarveperioodi kõnelustel, kus muu hulgas on teemaks Rail Balticu kaas- ja omarahastuse proportsioon, laual Eestile soodne ettepanek. 

Esmaspäevasel riigikogu täiskogu istungil aset leidnud arupärimisel Rail Balticu taristuprojekti rahastamisest ütles peaminister, et projektiosaliste eesmärk on Rail Balticu valmimine järgmise Euroopa Liidu eelarveperioodi raames ning projekti valmimine on talle ja valitsusele prioriteediks.

“Läbirääkimised järgmise Euroopa Liidu pikaajalise eelarve üle alles käivad ja Rail Balticu täiendava rahastuse tagamine on Balti riikide ühine suur eesmärk. Oleme Rail Balticu rahastamise vajadust tõstatanud kõikidel Euroopa Liidu eelarvet puudutavatel kohtumistel oma Euroopa ametikaaslastega,” lisas Ratas.

Käsilolevate eelarvekõneluste osas ütles peaminister Ratas, et hetkel arutlusel olev ettepanek on tänasest olukorrast lähtudes Eestile soodne. Küll aga rõhutas ta, et tema teada ei ole liikmesriigid veel lõplikule kokkuleppele jõudnud. “Aga see eeldus, et sellele kokkuleppele jõutakse, on täna pigem soodne kui mitte,” lisas Ratas.

Teisalt märkis ta, et juhul kui oma- ja kaasrahastuse proportsioonid muutuvad, tuleb projekti jätkamist analüüsida. “Nimelt leppisime koalitsiooni läbirääkimistel kokku, et juhul, kui Euroopa Liidu järgmine eelarve periood ei taga Rail Balticu projekti ootuspärast 81-protsendilist kaasrahastust, vaatame üle projekti tasuvuse, trassi ajakava ning kohalikud peatused. Seni jätkame aga tegevusi, mis toetavad Eesti taristut laiemalt,” ütles Ratas arupärimisele vastates.

Kommenteerides Rail Balticu projekti juhtimisstruktuuri, ütles peaminister, et keskenduma ei peaks ainult konkreetsetele persoonidele vaid lähenema probleemile laiemapõhjaliselt. “Täna me näeme seda, et igal riigil on oma Rail Balticu ettevõte, siis on lisaks RBR, mille peakontor on Riias, millel on veel omakorda harukontorid nii Leedus kui Eestis.”

Peaministri sõnul tuleks ettevõtmise juhtimisstruktuuri koostöös Euroopa Komisjoniga tõhustada. “Eelmise aasta 6. detsembril Riias peetud Balti Peaministrite Nõukogu ametlikul kohtumisel leppisime kokku Läti ja Leedu kolleegidega, et transpordivaldkonna eest vastutavad ministrid hakkavad kolme Balti riigi peaministritele andma pidevaid ülevaateid projekti arengust, et just tõhustada selle projekti juhtimist,” sõnas valitsusjuht.

Ta lisas, et ettepanekud esitatakse järgmiseks Balti peaministrite kohtumiseks, mis leiab aset 7. veebruaril. “On oluline, et Rail Balticu projeks edeneks kokkulepitud ajakava kohaselt, eelkõige on vajalik raudtee põhitrassi tulemuslik projekteerimine, võimaldamaks raudtee-ehitusega edasi liikuda. Püüame leida kõikide riikide ja Euroopa Komisjoniga ühiselt võimalusi, kuidas projekti juhtimisskeemi tõhusamaks muuta.”

Rail Balticu projekt näeb ette kahe rööpapaariga, 870 kilomeetri pikkuse Euroopa standardlaiusega 1435 millimeetrit elektrifitseeritud raudtee ehitamise Tallinnast Leedu-Poola piirini.

Eesti, Läti ja Leedu peaministrid allkirjastasid Rail Balticu rahvusvahelise kokkuleppe 31. jaanuaril 2017, millega sätestati raudtee rajamise tähtajad, marsruut ja peamised tehnilised detailid. Eestis realiseerib raudteeprojekti ning täidab sellega seotud administratiivseid ja tehnilisi ülesandeid Rail Baltic Estonia OÜ.

BNS

9 kommentaari
  1. Huvitav 5 aastat ago
    Reply

    kas Jurka millalgi ka aru saab, millise lollusega ta hakkama on saanud? Ehitada valmis raudtee, millega keegi ei sõida ja midagi ei veeta ja siis veel seda kahaneva rahvastikuga ülal pidada. Araali mere kuivatamine, vihmametsade hävitamine, rahvastiku liiakasv, Eesti-Hiina piirimüür, kommunismiehitamine, ei jõua neid inimlollusi üleski loedelda.
    Lohutab vaid see, et meie rahvas on piisavalt rikas, et see pugejalik lollus kinni maksta.

    • Mäletamine 5 aastat ago

      Küllap rahvas jääb pikalt mäletama seda sigadust, mida Ratas tahab meie rahvale ja maale peale suruda.Teda jäädakse mäletama kui Eestimaa lõhestajat, looduse hävitajat ning võõraste huvide eest võitlejat.
      Häbi, Ratas!Maha Reil Peldik!

  2. Aja Lugu 5 aastat ago
    Reply

    Et RB on ette nähtud põhiliselt sõjatehnika liigutamiseks, peaks tema finantseerimine toimuma ka läbi Heidutus ministeeriumi ja lisanduks meie 2,15 protsendi heidutus kuludele.Küll me saaksime siis alles teiste riikide ees uhkustada oma ligi 5% heidutus kulutustega! Muide, abivajajate hooldele kulutab meie riik ligi 7 korda vähem EL keskmisest! Meie poliitikud ei räägi enam pikemat aega riigi kaitsmisest vaid ikka ainult Venemaa heidutamisest. Tänu RB põhjustatud sõjaohu järsule suurenemisele, tuleb meie elanikkonnal asuda usinasti varjendeid ehitama, sest varem või hiljem nurka aetud ja heidutatud kiskja ründab!

  3. Meil 5 aastat ago
    Reply

    pole ajaloost õpitud. Üles on võetud Sonda-Mustvee, Sonda-Aseri, Tamsalu-Türi, Rapla-Virtsu, Riisipere-Rohuküla, Viljandi-Mõisaküla, Papiniidu-Mõisaküla, Riisselja-Ikla, Valga-Hopa, samuti Lätis Mõisaküla-Valka ühendusliin ja mitu kohalikku lühijuppi. Sest nad ei õigustanud end majanduslikult. Eriti naeruväärne oli papiniidu-Mõisaküla laiemaks ehitamine, et mõne aasta pärast see hoopis üles kiskuda.
    Nüüd on mõne karjeristi urgitsemisel hakatud taastama raudteed Riisiperest Rohuküla suunas, kuid see on selle kamba eralõbu valimiseks, mille maksab kinni kogu Eesti elanikkond.
    Meil pole mõistetud raudteede juures põhilisi tõiku:
    1) Et raudtee on ennekõike kaubaveoks.
    2) Raudtee inimveoks õigustab end vaid siis, kui on piisavalt reisijaid, kes suudavad oma sõidu kinni maksta.
    3) Eesti suguses pisikeses euroliiduvabariigis pole vaja erilist kiirust lubavat raudteed.
    .
    Meil on inimveoks vaid üks põhiraudtee: Tallinn-Tapa-Tartu. Tartust edasi Koidula tühjusesse pole üldse huvi ja Valgasse väga piiratud huvi. Viimane tõuseks kohe, kui oleks edasiliin Riigasse ja kaugemale. Viimane aga võtaks ära tulusa otsa lätakatelt ja litakatelt ning nad seda ei luba. pealegi oleks selliseid liine vaja ööpäevas vähemalt 2. Ning koos taskukohaste ööbimiskohtadega. ja ka siis kirjutab oma ette hooaegsus. Sest aasta läbi ja sittade ilmadega selle raudtee vastu huvi kaob. Nii jääb meile ainult lootus otseühendusele Tartu-Valga-Riiga. Selle otsa võiks juba liita Tallinn-Tapa-Tartu lõigu.
    Õnnetus on ka see, et oleme säilitanud tsaariaegse Tapa-Kärkna lõigu. Vaja oleks hoopis Tallinn-Põltsamaa-Kärkna/Tartu otseraudteed. Kuid meie tölplased Tapa-Kärkna lõiku üles ei luba võtta, selle kahjulikkusest hoolimata. Ning loomulikult ei lubata ehitada ka otselõiku läbi Põltsamaa. Ainus põhjend, et HETKEL pole raha. Et see kahjum aastakümnetega väheneks, sellele ükski politikaan ei suuda mõelda.
    Ning teiseltpoolt oleks arukas ehitada hoopiski Jõhvi-Mustvee-Kärkna liin. Maha tuleks aga võtta KOHE Koidula-Valga jupp ja seejärel ka Koidula-Põlva ja edaspidi ka Põlva-Tartu lõik.
    Mida lollpeadele soovitada? Kõigepealt võetagu ette tühi (ENSV) kaart. Sinna kanda asulad praeguse elanikkonnaga ja 20 ja 50 aasta pärast. Ning siis ühendada enamsäilivad asulad sirgetega. Siis saadakski need üksikud lõigud, mida Eesti tegelikult vajab. Ei eita, ma olen selle ise läbi teinud. Pilt on kole, kuid muutmiseks pole me suutlikud. Me oleme alalhoidlikud ehk konservandid ehk vanameelsed ehk raugameelsed. Kui meil midagi ehitataksegi arukalt, siis ainult mingi ülemvõimu käe abil. Praegu on selleks kurjaks käeks Brüssel, kuid tema aju on mandunud ja suremise äärel, sealt pole midagi loota. Uut peremeest aga kardame otsida.

  4. jutuks 5 aastat ago
    Reply

    EI ole see Ratas HULLEM kui teised nn.parteid oposits. kaasa arvatud.
    Et ta oma mantraga 45 euri,mis on INDEKSEERIMINE elik ettenähtud kaitse hinnatõusu eest /hiljuti poodides hinnad 50-30% kerkinud paljudel kaupadel,teisrel statistikaameti ettekandele vastavalt 2% asemel 5-10%/ pidevalt nimetab vanade elu parandamiseks, kui TEADA ON ET VÄIKSEMA VANADUSPENSONI SAAJHAD SAAVAD 20-23 eurikut SEDASAMA INDEKSEERIMIST. NÜÜD ON PENSIONITÕUSU” HULKA ARVATUD VIST KA SEE 7.- eurikut ERAKORRALIST /100 asemel/nii et järele jääb LUBADUSEST ERAKORRALISELT TÕSTA INDEKSEERIMINE, mIS POLE MITTE ERAKORRALINE PENSIONITÕUS, JÄTTES MEIE VAESEMAD pensionärid LAUSVAESUSESSE, TÕSTMATA NEID ISEGI MITTE SUHTELISSE VASUSESSE.
    SEDa KORRUTATAKSE PEA IGAS JUTUS KUI MANTRAT – JÜSKU SATUKS VANAD SEST HÜPNOOSI JA HAKKAKSIDKI USKUMA ET NÄEVAD RAHAKOTIS ERAKORRALISI PANGATÄHTI.
    Kuhu rahad lähevad,mis sel viisil “KOKKU HOITUD” – R-Balticale, 4 realistele maaanteedele, et suurendada CO2,
    heidutusmasinatele, et Venelt ükskord tõesti töllakas kätte saada kui liiga närbvidele käia, metsavaheteede
    aukude täitmiseks,et kohalikud jõukurid saakid oma 2-3 kasutusjärgu autodega kihutada igal pool.MÕTTETUTE. INETUTE 2-3 sorti KLaASKASTIDE EHITAMISELE, et nn.ehitussektorit püsti hoida, mis on praegu täiesti mõttetu ja kasutu kui meil on nii palju hooneid kasutamata ja inimesed ei jaksa uusi osta.
    MITTE ET OPOSITS. OLEKS MIDAGI PAREMINI TEINUD, A TULI LIHTSALT JUTUKS:

  5. to ajalugu 5 aastat ago
    Reply

    Tänapäweval ehitada sõjatehnika tarvis miljardeid võlgu raudtee on nonsens- üksainus õigesti juhitud rakett künnab selle otsast lõpuni nii üles, et asetab liiprid ka veel ilusti virna.

    • Aja Lugu 5 aastat ago

      Kahel paralleelsel rööpapaaril on võimalik Poolast Venemaa piirile tuua ülimalt kiiresti (120km/h) võimas löögirusikas. Loomulikult tuleb seda teha enne kui konflikt muutub tuliseks ja raketid lendama hakkavad. Lai kaitsetsoon võimaldab vähendada nn. sisside rünnakuid. Ei maksa unustada, et ka NATO-l on raketitõrje.
      Kõik minu kirjutatu tuleks lugeda hämaks, kui keegi suudaks asjalikult põhjendada RB majanduslikku otstarbekust.

  6. uskmatu-toomas 5 aastat ago
    Reply

    Miks sa hr.Ratas rahvale ei räägi kuidas sinust sai üleöö Saulusest Paulus ? Kas pead Eesti rahvast nii lolliks,et nad ei pea Rayl Baltcust tõde teadma või on tõde nii idiootlik ning seda on häbi avaldada ?

  7. uskmatu-toomas 5 aastat ago
    Reply

    “Ratas: praegu on EL-i Rail Balticu eelarvekõnelused Eestile soodsad”.Kui Euroopa liitu astusime siis ka ülepäeva kiideldi kuidas Streiman läbirääkimistel üha uusi ja uusi ülihäid tingimusi välja kauples aga mis lõpuks selgus ?
    Kui me kuidagi laenurahade ja oma inimeste arvel selle monstrumi valmis ehitamegi siis ekspluatatsiooni kulusid me maksta ei suuda.Seda lihtsal põhjusel pole kaupa,pole inimesi ! Minu põlvkonda see muidugi enam ei koti aga kahju on lastest ja lastelastes !

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.