Valitsus kinnitas reisilaevanduse toetamise tingimused

Foto: MKM

Valitsus kiitis tänasel istungil heaks rahvusvahelise reisilaevanduse sotsiaal- ja tulumaksu osalise tagamaksmise tingimused, millega hüvitatakse laevandusettevõtjatele tööjõukulusid säilitamaks sektori töökohti.

„Sel suvel jõustus nn laevanduspakett, millega muu hulgas lõime maksusoodustused kaubalaevade laevapere liikmete tööjõumaksudele. Täna heaks kiidetud toetusega hakkame toetama ka rahvusvahelise reisilaevandusega tegelevaid ettevõtjaid. Tööjõukulude hüvitamisega saame lisaks töökohtade säilitamisele aidata kaasa ka reisilaevanduse üldisele arengule, et tulevikus oleks sektoril võimalik kiiremini taastuda,“ selgitas majandus- ja taristuminister Taavi Aas.

Eesti sai tööjõukulude hüvitamiseks Euroopa Komisjonilt riigiabi loa augusti lõpus, et võimaldada Euroopa Majanduspiirkonnas rahvusvahelisi regulaarreise tegeval ettevõtjal taotleda Veeteede Ametilt sotsiaal- ja tulumaksu osalist tagasimaksmist. Riigiabi luba hõlmab endas võimalust kasutada toetust järgmisel neljal aastal, kui selleks on vajadust. Esialgsetel prognoosidel makstakse sel aastal toetuse kaudu kuni 3,7 miljoni eurot. 2021 ja 2022 aastatel võib toetus küündida vastavalt kuni 7,7 ning 8 miljoni euroni.

Laevandusettevõtja saab toetust taotleda kord kvartalis. Toetuse taotlemisel on esimeseks toetuse perioodiks 2020. a III kvartal ja viimane periood 2023. a IV kvartal. Taotluseid hakkab hindama ja maksma Veeteede Amet, kes on ka nn kaubalaevade toetusmeetme rakendajaks. Hindamine toimub koostöös Maksu- ja Tolliametiga, kes kontrollib, kas taotleja on maksnud töötasu ühenduse laevapere liikmetele ning maksuvõla puudumist.

Lisaks merendussektori tööjõukulude hüvitamisele on varasemalt otsustanud valitsus peatada veeteedetasude maksmise selle aasta esimesest aprillist järgmise aasta 1. aprillini, mille jaoks on valitsus lisaeelarvega eraldanud 18 miljonit eurot.

2 kommentaari
  1. Ma 1 nädal ago
    Reply

    saaks ajutisest toetuslAENUST (see tuleb ajapikku rahvale tagasi maksta!) aru, kui praegu mitte ükski laev ei liiguks kuu aega. Siis me ei too enam satikat sisse ja jõuame 0-i. Teeks ka lepingu Soome ja Lätiga, et ka nemad toimiks samuti, et nakatanuid poleks. Siis saaksime satikavaba piirkonna, mis oleks eeskujuks ka teistele jahupäädele üle ilma. Sest ainult otsustusvõimelise käitumisega saame sest satikast lahti. Tegemist pole ju hooajalise nakkusega, see on ühekordne, kuid kuni pole hävitatud viimanegi kolle, me tast lahti ei saa.
    Parem kuu aega oma ülalpidamisel, kui kerjata mujalt raha ja satikat ei tea kui kaua.

  2. karantiin 3 a. 4 päeva ago
    Reply

    Laevad tõid meile turiste ja raha -nüüd toovad haigusi.korona ei jää viimaseks.
    järelikult tuleb teha muutusi – turismisektor = hotellid, laevad,kennukid jm. tuleb asendada uute maj.ja teenindusharudega. aaga oidu pole verhuskal midagi välja mõelda. sinna need katkukaitseks saadud ja laenatud miljardid lähevad. a mis sellest, surevad ju vanad -neist töölooma pole enam, võtavad vaid kulusid.
    kuigi neid saaks kaitsta, viirusvastaste maskide abil. aga ei vaevuta. noored tahavad lõbutseda ja ilma näha ja nemad kannavad viirust aga põevad väga vähe või üldse mitte. vnad surevad ja koledasti. see on kole surm. miks neile siis maske ei võimaldata. isegi ei räägita, et maskidel on vahe. ei kästa kõigil kanda transpordis ja siseruumides isegi neid siniseid tatilappe.
    ei ole kohta taevas ega maa peal, selles ega teises ajas ega ruumis, kuhu inimene pääseks peitu oma halbade tegude tagajärgede eest – Buddha
    katkust saadi lahti – sest rahvas suri ära ja maa jäi nii tühjaks , et tekkis iseeneslik parim karantiin.
    aega võttis kui saadi aru, mis on hügieen.ka see aitas. nüüd on rahvast 100x rohkem kui katkude ajal…

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.