Valitsus peab parvlaeva Estonia huku uurimise juures oluliseks sõltumatust ja läbipaistvust.
Majandus- ja taristuminister Taavi Aas nimetas neljapäevasel valitsuse pressikonverentsil oluliseks, et kui uurimine läbi viiakse oleks see täiesti läbipaistev ning et õhku ei jääks mingeid küsimusi. “Uurimist on mõtet teha lahti siis, kui uurimine vastab küsimustele ja vastused on sellised, et nende üle pärast ei spekuleerita. Väga loodan, et uurimine jõuab tulemuseni,” sõnas Aas.
Peaministri ülesandeid täitev rahandusminister Martin Helme märkis, et valitsus arutas kabinetiistungil Estonia küsimust poolteist tundi.
Helme sõnas, et läbipaistvuse üks osa hukkunute lähedaste sisuline kaasamine ning sõltumatuse tagab sõltumatute ekspertide kaasamine. Ta nentis, et seniste uurimistulemuste suhtes valitseb umbusk, seetõttu on valitsuse meie ülesanne hoolitseda, et umbusku uue uurimise tulemuste suhtes ei tule.
Välisminister Urmas Reinsalu toonitas, et küsimused, millele vastust oodatakse, peavad olema avalikud. See peab olema ka ühiskondlikult, avalikult mõtestatud. Samuti peavad tema sõnul olema avalikud nii tehnilised eksperdid kui ka see, kuidas eksperdid leiti ning avalikud peavad oelma ka kõik ja kuidas nad leiti, peab olema avalik. Kõik tulemused, mis eksperdid leiavad, peavad olema avalikud. Loomulikult on oluline pidada dialoogi ka riigikoguga.
Kõik kolm ministrit kinnitasid, et selles küsimuses ei ole valitsuserakondade vahel erimeelsusi.
BNS
võimaldab täielikku läbipaistvust? Ainult AUK!
aga tegelikult juba käibki uus kinnimätsimine, luik väidb, et temal jäi vaatamisel 15 sek auk sisse, pidi norrakaid valgustama, aga nad olid seal ju kolmekesi, teised ehk nägid, kas mere põhi oli kivine või mudane. kaaluvad ,mida öelda?
on seal loomulikult kivine. Ainult pealt kaetud savi ja mudaga. Kui 12000 tonni vajub sinna peale, siis mudast vajub ta raudselt läbi vastu kivist põhja, samuti savvi. Ainult savvi vajub ta aegamisi nagu paljud rasked asjad kergemasse põhja.
Soovitan katsetada: Võtke sinisavi, pange see klaasi põhja 2sm paksusega ja siis mingi raske raudkolakas peale. Samuti mõõtke päeva kaupa täpselt selle kolaka kaugust anuma äärest, näete kuidas kümnendikmillimeetri kaupa vajub ta lõpuks vastu jäika põhja. Ärge uskuge neid luule, kes kinnitavad, et laev jäi kõvale savile lebama. Kere alla võis jääda vaid 5% savi paksusest. Samuti sinna, kus olid lohud juba merepõhjas looduslikult.