Aas: tulevikus me ei osta piletit rongi- ega bussisõiduks, vaid sõiduõiguse soovitud kohta jõudmiseks

Taavi Aas

MKM tellis analüüsi, mis näitab järgmiseks suveks, kuidas panna Tallinnas ning Harju- ja Põhja-Raplamaal rong, buss, troll ning tramm sama sammu käima ning muuta erinevad ühistranspordivahendid üksteise pikendusteks. Pikas pildis on soov luua üle-Eestiline transpordisüsteem, kus inimene ei osta enam eraldi piletit bussi ja rongisõiduks, vaid ostab sõiduõiguse sihtkohta jõudmiseks, olenemata liiklusvahendist.

Pealinnapiirkonna ühistranspordisüsteemi uurimiseks sõlmiti oktoobri teises pooles leping Soome ettevõttega Flou, kes koos Eesti partner Inphysicaga loob esmase nägemuse sidusast ühistranspordi liinivõrgust, mis läheb üle omavalitsuste piiride ja transpordiliikide. Teine lepingupartner on Civitta, kes otsib võimalusi, kuidas Tallinna linn, Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus ja Elron peaksid koostööd tegema, et pakkuda inimestele mugavat ja sidusat ühistranspordi kasutust, olgu see rong, buss, tramm või troll. Järgmiseks suveks jõutakse tulemuseni, mis näitab ette, kuidas pakkuda parimat ühistransporditeenust kogu Tallinna regioonis.

Hetkel saab vaadata rongide graafikuid Elroni kodulehelt, maakonna- ja linnaliinide aegu veebilehelt peatus.ee ning parvlaeva reisiinfot mitmelt erinevalt veebilehelt. „Oleme küll harjunud olemasoleva süsteemiga, aga tegelikult ei ole see mugav ega mõistlik. Me saaksime korraldada liikuvust palju paremini ja seejuures pakkuda inimeste vajadustele vastavat teenust. Tahame kaotada ära mitme kaardi ja mitme erineva veebilehe süsteemi. Toome kõik ühte kanalisse kokku, nii reisiplaneerimise kui tasumise, et teekond punktist A punkti B, olenemata ümberistumistest oleks mugav ja kiire,“ selgitas minister Aas.

Eelmise aasta lõpus loodi majandus- ja taristuminister Taavi Aasa ning Tallinna linnapea Mihhail Kõlvarti algatusel Tallinna regiooni liikuvusnõukoda, kelle esimeseks ülesandeks sai Tallinna ja Harjumaa ühistranspordisüsteemi ühildamine. Algav analüüs on esimene samm selle suunas. „Tallinna arengustrateegia 2035 liikuvusteenuste selgrooks on trammidel ja ekspressbussidel põhinev kiire ühistranspordiühendus, mida toetavad bussid, rattaringlus, sõidukite lühirent ja sõidujagamine. Keskmine reisiaeg ühistranspordiga linna keskuse ja tõmbekeskuste vahel ei tohiks kesta üle kahekümne minuti. Hakkame looma koostöös naaberomavalitsuste ja riigiga ühtset regionaalset piletisüsteemi ja liinivõrku, mis tähendab, et Tallinna regiooni piletikandjad on kasutatavad kõikides lähipiirkonna omavalitsustes ning vastupidi,“ rääkis Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart.

Veel pole teada, kui kiiresti loodav süsteem on võimalik kasutusele võtta, kuid esialgne nägemus on, et järgmise aasta teises pooles saaks ühistranspordisüsteemi uuendamisega alustada, et järgnevate aastate jooksul uuendus ellu viia. Täpsemad tegevused ja ajakava selgub pärast analüüsi valmimist. „Ühise ühistranspordisüsteemi loomine võib küll võtta aega, kuid tahame luua põhjaliku ja töötava lahenduse, mida saaksime tulevikus laiendada kogu Eestile. Tulevikus me ei osta enam üksikut piletit, et sõita rongi või bussiga, vaid ostame sõiduõiguse, et jõuda soovitud sihtkohta kasutades kõiki ühistranspordi liike, mida täiendavad kommertsteenused,“ selgitas minister Aas.

Analüüsi maksumus on 110 000 € ning seda rahastab Euroopa Liidu Sotsiaalfondist.

5 kommentaari
  1. Inimvedu 4 aastat ago
    Reply

    nimetatakse nüüd liikuvuseks.
    Kuid ma ei saa aru, miks peab kuskile kiirustama? Ning tuhandete segavate autode vahel. Mäletan suurt lumesadu, kui autod hõivasid kõik trammiteed. Kuigi hoiatati ette, et ärge ronige sellise ilmaga autodega välja, te ei jõua poole tunniga koju. Ning läkski paljudel tunde ja libedal teel tehti ka sadu kõkse. Täielik lollus. Ning ka linnavalitsuse poolt täielik võimetus, sest mingit liiklust ei suudetud korraldada.
    Paberil võib tõesti kõik näida kena, elus paneb üks jobu trammile sisse ja terve liiklus trammiteel seisab tunni või rohkem. Mitte ei saa aru, miks eelnevate kümnete aastate jooksul pole trammiteed tõsta, et kaitseks jobude otsasõitude vastu. Ühe põhjusena näen seda, et pikalt midagi ei kavandata, sest äkki tulevad vaenlased võimule, miks peame meie rahva raha kulutama, kui saame endale preemiaid kantida.
    Meil pole linnavalistuses asjatundjaid oma valdkondi juhtimas, on lollpeadest politikaanid. Mäletan kui transaosakonda võeti ENSV-s vähemalt Ehitusmehhaanikatehnikumi lõpetanud, nüüd sokutatakse pildile mingid tuttavad ja onupojad. Küsid neilt midagi asja kohta, siis hakatakse nämmutama, sest ei vallata asja ennast.
    Ning kui tehagi mingi kava, kuidas Kiilist, Keilast, Hagerist, Ülgasest jõuda Tallinna tööle ja õhtul tagasi, siis tulebki arvestada just neid kellaaegu, mitte 24 tundi või vahepealset aega. Need on ju tühisõidud.
    Pealegi on vaja kõik töökohad viia kesklinnast välja linna piirile ning kõige toimekam liiklusvahend on sellisel juhul ringliin – rong! Kus on meil selline kava? Pole kuulnudki. Hoopis ehitatakse kesklinna uusi ametihooneid, ehkki vanad on olemas ja vajavad vaid pisut kõbimist. Saaks aga rahva raha kantida, pärast hea eputada, kui palju on rahva heaks ehitatud.
    Kogu Eestile oleks aga kasulikum viia laod ja tehased jaotada üle Eesti laiali ning liiklus toimuks nagu ühendatud saarte vahel. Kuid meie kõrgelt haritud jobudel sellist mõttelendu järgmiseks 20-ks aastaks pole. Selletõttu kargamegi, kui kuskil jõuab buss 1 minuti kiiremini kohale, mujal aga mitu bussi peavad kulutama 5 minutit enam.

  2. Ja 4 aastat ago
    Reply

    see uus Peatus on palju nadim kui vana. Nagu kunagi oli Tallinna linnaleht veebis palju kergemini hallatava kui nüüd.
    Kuid nii sai kellelegi raha kantida, see oligi eesmärk.

  3. Almar Glustsenko 4 aastat ago
    Reply

    Aas vajab oma poliitametniku toost korralikku puhkust. Tal juba mitu kuud silm kohe mitte uks raas ei sara.
    Ta ei ole poliitikav6imeline inimene. Selles m6ttes, et isesesvalt mingit riigi ja rahva tuleviku nagemust koostada ja seda keskpikas ja pikas perspektiivis ellu viia.
    Ka K6lvart ei ole seda (sellest saate lugeda mu kommentaari selle asjase artikli all Kesknadalast, kus fotol on Stenbocki oval-laua taga Ratas koos Eesti e-mahamuumise nuti-nutumuuriga).
    Kuniks Edgar ei olnud poliittapetud, k6lbasid Aas ja K6lvart, nagu korralikud kasuliini elluviijad, sest Edgar on inimene, kes suudab neid kontseptsioone koostada, majandada ja hallata (vaidan, et isegi praegu, kui vaadata, et noorte hoiatamiseks poliitilises kaoses rahvuslikult havimise eest, sundis ta end minema esmalt Kadriorigia Buratiina vastuv6tule 24.02.2020. ja seejarel 20.08.2020. Roosiaeda, seelikuga meestega poseerivate ministrite sekka ja andma vastava intervjuu, mis avaldati samal paeval uleriigilises TV-s. See on asi, millega niisugusse olukorda, pikalt ja jarjekindlalt nutuvabamuurlikult, tambituna igauks hakkama ei saa.

    Kui mingit paika on hakatud nimetama nimega Uus-…, siis tasub alati uurida, et kes , millal ja mis eesmargil on selle anastanud ja sealdsed parismaalased kultuuriliselt alla surunud.

    Naiteks endisest p6lisest Kalevast ja selle Lindanisa kindlusest tehtud ristianastajate lipuga Uus-Taanilinn ja selles vahemalt 100-aastane Uue- Maailma(korra) ordu linnaosa. Indiaanlaste Mannohatast paari tunni rummi eest valjapetetud Manhattan Uues Yorkis. Uus-Meremaa.
    Samuti ka Uus-Rooma, peale seda kui pigem kohalikku parismaist kultuuri viljelenud imperaator l6petas kristlaste l6videle sootmise.
    Oeldakse, et k6ik teed viivad Jeruusalemma, 6igemini siis uleilmselt Uus-Jeruusalemmaks kujundatud Rooma. Aga kas nad viisid sinna ka siis, kuni selle imperator v66rsuurusustajatega veel l6visid toitis? V6i hakkasid viima alles siis, kui sinna asunes v66rsuurusustajate puha papa, nuudne rahvusriikides paganlate loodusjatkusuutmatult LGBT-staja, keda, koos oma nutuvabamuurliku partneri, Taanilinna kuningannaga, IRL ordu usna hiljuti meiegi Ugrila paganlasse ulempatseeerima kutsus?

    Kas k6ik teed t6id k6igi v66ramaiste orjade sihina Kalevasse (Tallinna), kui Edgar oli selle juht? Kas ta ei oleks lasknud siis Aasal, K6lvartil v6i Klandorfil panna suid kinni nuud kahjuks arhitektuurirabiks poliitt6usta lastud Alveril, kes ehitab omaarust Rail Blltica otsa vahemalt topelt-Tallinna ja akadeemiarabil, Tarmo Soomerel, kes 6hutab Eestist seni poliitvarastatud ESM-i 14,1 miljardi euro eest ostma sisse sellesse 7 600 000 tulnukorja?

    Oktoobris oli sellejaoks, tudengitele ajupesuks Soomerel ja ta partneritel nutuvabamuuris tehtud “Tihedalt Kooselamise Teooria” konverents (veebilehel sygiskool.ee/2014) ning 2.11.2020. oli lausa jarjekordne suur konverents Teaduste Akadeemia Toompea majas. Ilmselt, et saada labi akadeemikute lihtrahvalt heakskiit miljonite eest ka Estonia ulest6stmiseks, juhuks, kui tolnukorjade Eestisse majutamiseks maismaast peaks vaheks jaama (niisugune oli ka juba 2017 talvel remmelgakaitse Emanuelseni poolt mulle esitatud seisukoht, et Tallinna ja Helsinki vahelise mere peaksid taitma kunstsaared, millele peaks asustama neid sadu tuhandeid v6i miljoneid, kes elevat praegu maa all). Ja 3.11.2020 on N6mmel alternatiivteatrite konverents. Ikka sel eesmargil, et taasrahvustuvat Valitsust LGBT-hipide ees tugevalt mustata, kui vaadata tagasi nende riiklike p6hitegijate lahiajaloos: “President” J6ksiga (kui juriidiliselt Tartu energiamajandust ules osta uritava Fortumi esindaja ja kohtunike autohtu esimehega) Uhtse Eesti Edgarivastane Suurkogu; vapside juhti, Indrek Sirku m6nitavad VAT-teatri etenduse plakatid, kus prugimae otsas seisab palja rinnaga Prantslaste vabamuurirevolutsiooni (praeguse Rottsildi allasutuse) sumboliks kujundatud naine plaguga, ja 2017 variandis (Lidl-coop juutla?)ostukorviga.

    Aas on poliitiliselt labi p6lenud alates sellest, kui mangis Iraanlaseid jootma ja otsapidi indusid perekonniti Eestisse sisseostma

    (minge kusige Tallinna Rahumae raudteejaama vastas pesitseva restorani indust omanikult, kuimitu esivanemat ta Eestisse ostnud on ja kas ta arvab, et on saanud selleks raha Tarmo Soomere ja Tiit Pruuli kaes raha saanud eesti rahvuse vaenlastelt, kes on selle saanud URO Anvelti, Kiisleri ja Kaljuranna kaudu Eesti ESM-ist)

    meelitava Eesti TV-olikate perega kokku Reidi tee avapiknikul (see oli juba 2016 v6i 2017) ja seejarel Auleegioni ordu toostusrabi, Lumani Nordeconiga Haaberstis, h6beremmelga etendusel, sinna ostetud oravahipisid kaasates (mitte k6ik seal olnud ei olnud niisugused, aga uurige ise ka ja lugege kohtuotsustest, kes imekombel paases ja kes suudi jaeti).

    28.10.2020 laksin nimme Keskonnaministeeriumi ette, et kusida seal vaidetavalt praegusegi Valitsuse soovil metsa roovraiuva RMK maradooritsemise vastu, aga tegelikult EKRE keskonnaministri kangutamiseks, augustis 313 allkirja kogunud ja (millegiparast just) Taani energiaministrile saatnud seltskonna (eestimetsaabiks.ee) esindajate kaest, kes sinna jarjekordsele regulaarsele piketile olid kogunenud, et kas nad t6esti ei nae, et nende varirahastajad nutuvabamuurist pole koristanud ara oma kapikuid RMK-st ja seet6ttu saab roovraie jatkuda ning seda reklaamivad nii ERR-I homojuutla osakonnad AK-s kui ka pikemalt Osoonis, kes selle jatkumiseks puksivad ERR-I n6ukogust jarjekindlalt valja nii EKRE Reitelmanni kui ka hakkavad samahasti puksima Poolametsa, kui ta oma rahvuslikest aadetest avalikult ei loobu.

    Et tuletada neile meelde, et ei EMA Linda-Mari Vali koos 2 oma uhendusekaaslasega, ega remmelgakaitse vaidetavalt kokku kutsunud Vegard Emanuelsen, ei selle juht Mati Oja, ega kontrollija “Ugri” Kadi ei soovinud meie koosviibimiselt, EMA koosolekult 26.03.2018. tulla minuga vaatama, kuidas ja mida v6iks looduskaitsta Russalka ranna ajaloolises laulupeohiies, ja siis samast meist Rahvusraamatukogu eest moodunud, Vsevioviga nutuvabamuurlikku Casa Nostra loozhi pidav ja Roheliste tegeliku juht utles toona mulle, et Reidi tee on juba kindlalt poliitiliselt otsustatud.

    Keskonnaministeeriumi ees selgus 28.10.2020, et kohal on vahemalt 3 remmelgakaitsjat ja allkirju kogub tegelikult umbes 40-aastne pikemat kasvu valgepaine Roheerakonna naisesindaja. Mainisil talle, et kas ta teadvustab endale, et Roheerakonnas on kull ametlikult pareguseks 3-v6im, kuid tegelikult tahendab see sisult 3-ainsuse v6imu, Laane naol. Siis tuli politsei ja kaskis Extencion Rebellion (otsek6lkes vastalisuse pikendamine, ilmselt siis rahvusvalitsuse vastalisuse?) esindajatel koristada ara Kaskonnaameti lipu asemele vardasse ulbelt t6mmatud Liivakella Rohelipu (mille sumbol tahendab tegelikult sama, mis nutuvabamuurliku Auleegioni ristiruutli, THI presidendisumboliks kujunenud 2 k6rvutist 3-nurka ehk 2 puramiidi, mis valjendavad koosolevana juudiulemv6imu marki). Politseil jai tahele panemata aga, et samad sumbolid on sionismikapikud kleepinud ka Ministeeriumi reklaamtahvlile ja seinale.

    Kohaletulnud laulsid Viimse Reliikvia M6isap6letamise laulu, mis oli sihitud vastasolevale EKRE kontorile.

    Taavi Aas on E-piima veteran. See kuulub Margus Murakale, keda iRL-I heaks poliittootavad elup6lised kurjategijad kiidavad ja kelle Paide spordihallis toimus 2016. novembris Edgarilt Keskerakonna ulesostmine, Muraka piimaari partneti, Joakim Heleniuse rahapoliitilise toetusega. Need sellid on poliitk6rvaldanud eestimeelse ari edendaja, Oliver Kruuda ja manginud, ilmselt Toomas Tooli abil, L6una-Eesti piimandust ja piimatoostust oma Lati partnerite katte. Samuti on Heleniuse poliitpartneriks selles olnud Taani Ulemaailmse Kliimakonverentsi aegne keskonnaminister, Hedegaard ja Eesti keskonnaministrina nende oma rahvuskuriteo kaaslane, Kiisler, kellega EMA seltskond heal meelel uhispilte tegemas kais.

    Kusisin 28.10.2020 Keskonnaministeeriumi esisel protestil mogafoniga autojuhtidele huudva, alatasa paljajalu liikuva mehe kaest, kelle eelmine koer suurest remmelgatapu kurvastusest 2017. l6pus hinge heitis, et miks neil on vaja omaniisuguse tegevuse teel Eesti rahvusmeelsemaks saada tahtva Valitsuse vastu v6idelda. Et on ju ilmne (et Taani keskonnaministrile Eestist Taani pelletite massmuumise peale kitumine on lihtsalt v66rriigi poliitikutes viha 6hutamine meie rahvusliku poliitika vastu), et palju konstruktiivsem on leida raha ja algatada kasv6i remmelgahipide seltskonnaga Taani jaoks selmet paikesepaneelide masstootmine, pakkuda lahendust ideaalis rahvusmeelsustuvat Valitsust mustamata.
    Remmelgahipide juht, Mati Oja tegi mulle markuse, et miks ma ei osalenud Vikerkaare-laagris. Selles, mis toimus RMK ametnike poolt jarjekindlalt v6imaldatud L6una-Eesti platside peal. Utlesin talle, et toonase (maletatavasti 20.06.2020 6htulehe artikli) autor oli millegiparast lasknud nimme raakida anonuumsel laagri korraldajal, et Euroopas pole tukkaega niisugustes laagrites tapmisi ja vagistamisi toimunud, kull on seda alatasa aga USA-s, et trukkis lisaks millegiparast L6una-Eesti kohaliku, selle laagri osalise vaite, et ta ei taha, et hipilaagris toimuksid samasugused hirmsad kaklused, nagu kohaikus baaris. Et see artikkel viitas selgelt, et suure t6enaolsusega plaanis nutuvabamuuri Mossadi Gladio-B korraldada Eesti suvises hipilaagris samasuguse veresauna, nagu korraldati Norras Utoya saarel, samamoodi, nagu on kirjeldatud 1-7 numbris, 2017 aasta ajalehes Rahvuslik Teataja, lk. 10-11, artiklisarjas: Terroritegusid panevad toime v6imud ise. Mati laks seepeale eemale, kuid selle laagri Vikerkaare-laagriks nimetamisega oli ta juba valja oelnud oma suhtumise sellega Eestisse j6uliselt toodud LGBD-sse ja p6hjuse, miks ta partneritega on Covidi ajal regulaarselt Keskonnaministeeriumi ees lallamas kainud ning miks otsustas teha seekord koostood Roheeriakonna sionistide kapiku, LGBT-Zuzu esindajaga.

  4. tea siin midagi usaldada 4 aastat ago
    Reply

    Egas transpordi tõhusus ei sõltu piletimüügist. Liinidest ja raudteevõrgustikust sõltub ikka.
    Meil on 2 raugteed, mis viivad põhjast lõunasse. Aga idast läände vaid jupike seal Antsla kandis.
    Ida-läänesuuna raudteid on vaja.
    Piletimüük ON juba korras. Rohelise kaardiga saab nii bussis kui trammis sõita. . Lisage sellele rohekaardile rongisõiduõigus ka ja ongi. Pole vaja mingeid suuri ümberkorraldusi jälle. Kas selle mõte pole mitte vaikselt Simsoni kingitus -tasuta sõit pensionäridele /romgis nad ei sõidagi tasuta/ neil alt ära tõmmata.

  5. Kesk-Raplamaalane 4 aastat ago
    Reply

    Miks Põhja-Raplamaalasi teistele Raplamaalastele eelistatakse ja kust tõmmatakse piir? Ma tahan ja Tallinnas tööl käia.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.