Lootus Tallinna-Haapsalu raudteele ei ole Läänemaal veel kadunud, kuivõrd Haapsalu linn ja Lääne-Nigula vald teevad viimaseid päevi ettevalmistusi kohtusse pöördumiseks, kirjutab Postimees.
Halduskohtult soovitakse, et tühistatakse valitsuse otsus, millega kaotati Turba-Rohuküla raudteelõigu rahastus.
«Ettevalmistus käib täie hooga, võitleme,» märkis Haapsalu linnavolikogu esimees Jaanus Karilaid Keskerakonnast, kelle hinnangul oli otsus raudtee rahastus kaotada häbiväärne karistusaktsioon. «Loodan, et ka vaid abitu katse Läänemaad kustutada,» lisas ta.
Muu hulgas ka Keskerakonna juhatuse liikmena ametis olev Karilaid põhjendas, et 30. juuni istungit, kus otsus rahastuse kaotamisest vastu võeti, juhtis peaministri asemel rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus Reformierakonnast. Ühtlasi oli tol hetkel kohal ainult viis ministrit: «Kaja [Kallast] polnud, ka riigikogu enamus sel hetkel puudus,» rääkis ta.
Lääne-Nigula keskerakondlasest vallavanema Aivar Riisalu kinnitusel minnakse kohtu ette Haapsalu linnaga üheskoos. Kohtuteel esindab läänlasi vandeadvokaat Indrek Leppik advokaadibüroost PwC Legal.
Haapsalu linnapea Urmas Sukles valimisliidust HARI kohtusseminekust ajakirjanikuga rääkida ei soovinud. «Ega ma ei hakka plaane ajakirjandusega jagama. Vaatame,» sõnas ta lakooniliselt, avaldades samas lootust, et rong Haapsalusse siiski ühel päeval tuleb.
Juuni lõpus kirjutas Postimees, et valitsus võtab nii Turba-Rohuküla raudteelõigu kui ka Tallinna Haigla rahastuse ära. Täpsemalt otsustas valitsus vähendada Euroopa taastekava mahtu 360,3 miljoni euro võrra ning seega loobuda kolme suurprojekti rahastamisest. Sammu põhjendati ehitushindade hüppelise kasvu ning Euroopa Liidu toetusraha vähenemisega.
Toonane justiitsminister Maris Lauri Reformierakonnast selgitas samal päeval, et on loogiline, et valikuid tehakse tähtsuse järgi: «Ma usun, et enamik Eesti elanikest nõustub, et Eesti jaoks on siseriiklikult kõige olulisem Tallinn-Tartu raudteeprojekt, kus on plaanis elektrifitseerimine.» Rohuküla raudtee edasiminekuga saanuks tema sõnul aga jätkata, «kui olulisemad asjad on tehtud».
BNS
Paljulapseliste pudulojuste ülalpidamine riigile on palju tähtsam kui mingi raudtee.
Las istuvad maal. Tööle pole neid vaja.
tahaks näha, kuidas Karilaid, Riisalu ja Sukles hakkavad seda üha kasvavat kahjumit oma taskust kinni maksma. Ja vean ka kihla, et just nemad on viimased, kes selle raudteega sõitma hakkavad. Aga enne valimist karjuvad kõik kooris: VALI MIND!
Ju siis eelmine valitsus leidis et on tähtsamaid asju et parandada meie inimeste elatustaseme langus mida põhjustasid reformierakondlased. On palju tähtsamaid asju. On vaja uut haiglat , kompenseerida elektritõusujne. Andke kohtusse parem reformierakondlased kes ei tee meie rahva heaks mitte midagi. Keskeakond on sisepoliitikas palju ära teinud aga nüüd hakkab kõik jälle allamäge veerema. Kui meil poleks olnud Reformierakonda võimul oleks kõik nagu vaja ja raudteed ka olemas. Kunagi tegelesid reformierakondlased valrsüüdistuste vorpimisega, jätkuvalt saadetakse raha teistele riikidele ehkki ise vajame abi. Teistele on meie raha nagu tilk merre ja kas see üldse läheb abivajajatele või hoopis nende ülemustele aga meil oleks saanud selle raha eest raudteed korda.
Oh kui palju asju on reformistlikul valitsusel tegemata jäänud aga kohtusse pole keegi julgenud kaevata.Eelmine valitsus oli palju parem ja tegi palju head. Kui alatu on kaevata kohtusse parimai poliitikuid. Küllap reformierakondlased ässitasid. Nemad oskavad seda väga hästi teha. Nad on ka spetsid valesüüdistuste koostamises et kõrvaldada segajaid võimule tulekuks. Midagi positiivset ma nende tegevuses küll näinud pole. ise eitee mitte midagi head aga otsivad teiste suhtes vigu.
Ansip kaotas ära arstiabi saamise kohapeal aga keegi kohtusse ei kaevanud. Keilas oli hea haigla aga kaotati ära ja vana inimene pidi analüüse ka andmas käima Tallinnas. ühes väikelinnas polnud võimalik avastada mis oli jalal viga peale kukkumist sest polnud vastavaid aparaate ja ravi pealinnas jäi hiljaks jne. Mõeldi välja valesüüdistus keskerakondlasest ajakirjanikule ja ta suri raske töö tagajärjel mis talle määrati. Kunagi olevat kukkunud poliitik trepist alla aga oli sellises asendis et vaid lükkamine tuli kõne alla aga isegi uurima ei hakatud- Kas siis õigusmõistmine on ka osaliselt Reformierakonna mõju all. Savisaar oli paranemas raskest surmavast haigusest ja olles invaliidi käris vaatas pealt kuidas ta kodu rüüstati kapo poolt. Aga kapo sadama äfääri tegelasi ei külastanud, samuti la mitte Krossi kellel on olnud palju patte hingel Ma ei tea täpselt kes need valesüüdistuste vorpijad on aga raha nad saavad ja tegutsevad nn Reformi tagatoas aga nende peale ei kaevata. Peavoolumeedia on Reformierakonna hääletoru ja kunagi kirjutasid mõned Postimehe ajakirjanikud et neile üeldakse ette mida nad peavad kirjutama ja keda laimama. Ebaõiglusest võiks palju kirjutada AGA ÜLEELMINE VALITSUS OLI ÜLE HULGA AJA PARIM JA ÕIGLASEIM.
Las läheb sest eelmine valitsus oli ka reformistlik. Üleeelmine valitsus oli kõife parem kui tegid koostööd EKRE ja Keskerakond.
kes lõpetas Mõisaküla ja Lelle raudtee lõigu kasutamise? Ja ülejäänud Lõuna-Eestis ? Isamaa oli selles ju osaline, et saaks rahva maalt ära – taha,paneku,tõmbe,lükkamise keskkonda. Nii hakkas hoogsalt levima ka nüüdne pandeemia.
Mis juhtus raudteeliikluse stoppamisel – veeti savi teedele ja avati bussiliiklus või sõitku oma autodega ja tulemus kui Keskerakond võimule tuli mõniaeg tagasi – hakkas riigi meedia , reformikate ja isamaalaste lakkujad, süüdistama teede olematusest Keskerakonda.
Paljud mölalõuad on unustanud- et rong käis ka Võrru! Teate, et Parksepa on Võru veerel. Linnaosa nagu Nõmme, Tallinnas.
See nõme rahvas võiks pisut meenutada. Tuletage meelde , mis juhtus porgandite tellimisega – raudteele, ei mahuta reisijaid ja loomulikult, sest Riia rongid , rohelised olid mahutavuselt suuremad ja rohkem vaguneid.
Miks ei saa siiani ja ei lase Reformikad taastada Riia-Tallinn-Riia rongi ? Sest Maanteedeamet ei saa siis oma sõpradele bussidele liinilube niipalju, busside hulk väheneks.
Miks peab bussiga loksuma Riiga või lennukiga? Miks ei või eestlane minna ka nt. jalgratas kaasas Lätit avastama ja kuskilt tagasi tulema maalilises Liivimaa osas.
Must äri on meie sotsialistlikus kapitalismis.
On halb lugeda, kuidas kommenteerijad ei valda ajalugu ja vajadusi, mis lõhutud. Muuseas – miks ei võiks olla Pärnu-Mõisaküla -Valga-Põlva-Võru raudteeliin töös ?
Kuidas ütles, Lallu – Eesti on nii väike, et tööl saab käia s/a nagu Ameerikas ja Rohelised seda hullu ei põruta meedias?
Vaadake neid Rohelisi – enne oli Tallinnas häda, et ratturitele ja jalakäijatele vähe mõeldud. Nüüd tehti neile roheline Kalamaja ja surevad ära need rohelised – enam ei taha, ei meeldi. Leivapoodi ei saa autoga , 5 min. jala minna. Jälle Keskerakond süüdi.
Mingisugune tädi Joanna kirjutab
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/120046530/laane-euroopa-linnas-langeb-piirkiirus-tanasest-20-kmh-peale
Ja ta vaeseke pole vaadanud isegi linna kaarti Hasseltil, see pole mitte kesklinn – vaid südalinn ja ümber südalinna on ühenduseks ringtee, milline kindlasti pole 20km/h. Kui Tallinnale ehitati Russalka möödasõitu südalinnast, olid Rohelised infarkti äärel. Täna on see parim ja hea lahendus.
Seesama tädi ei oska meedias, eesti keelt toon selle näite siin , sest siin tema eelmine artikkel – pilgutab rumalusi ,
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/120046682/kuumalaine-ja-poud-seavad-ohtu-kuulsa-itaalia-oliivoli-tootmise
Ta ei tea, et on oliiviõli ja mitte ,oliivõli. Vaadaku Sõnaveebi kui muidu pole haritust.
Ja nii aina kirjutavad, arusaamata, millest