Mulgi vallavanem Imre Jugomäe tasuta ühistranspordi kaotamisest: Kaja Kallase järjekordne vale

Foto: TASUTA ÜHISTRANSPORT, SCANPIX

Kaja Kallase poolt väljendatud seisukoht, et toimiv tasuta ühistranspordi süsteem võtab tohutult raha, aga ei too juurde teenuse tarbijaid, on peaministri järjekordne vale, ütleb Mulgi vallavanem Imre Jugomäe, kommenteerides Vabariigi Valitsuse plaani kaotada tasuta maakondlik bussiliiklus.

“Ka enne reformi jõustumist 2018. aastal rääkisid kriitikud eelnevalt, et keegi ei kasuta ega vaja piletita sõitu. Ometi kasvas pärast seda Viljandimaa reisijate arv esimese kuuga tervelt 50% ehk ligi 36 000 reisija võrra,” võrdleb Imre Jugomäe. “Käesolevaks aastaks on Viljandimaal Prognoositud kaks miljonit sõitu, 2017. aastal oli vastav näitaja alla 1,4 miljoni. See tähendab, et lisandunud on rohkem kui 630 000 reisi! Tasuta ühistransport ei ole ainult kulu, vaid investeering meie ühiskonda ja võrdsematesse võimalustesse! Süsteemi lõhkumise asemel on vaja suunata ressurssi kohaliku liinivõrgu arendamiseks!”

Keskerakonna Viljandimaa piirkonna juhatus võttis vastu avalduse, mis mõistab hukka Reformierakonna, Eesti 200 ja Sotsiaaldemokraatliku Erakonna plaani kaotada alates järgmisest aastast tasuta ühistransporditeenus maakondades.

“Tegemist on kahetsusväärse ja lühinägeliku otsusega, mis suurendab ebavõrdsust ning puudutab valusalt kõiki elanikkonna gruppe,” kommenteerib Imre Jugomäe avalduse sisu. “See on eriti oluline neile, kes ei saa endale isiklikku sõidukit lubada ning kasutavad bussivõrku oma igapäevasteks tööle ja koju sõitudeks. Tasuta ühistransport pakub tänases keerulises olukorras majanduslikku leevendust ja vähendab survet perede sissetulekutele ning teisalt soodustab jätkusuutlikku eluviisi ja aitab vähendada keskkonnamõju.”

Imre Jugomäe sõnul avaldab inimeste toimetulekule mõju elukallidus, mis on aastaga tõusnud rohkem kui 21 protsenti ning seda just eeskätt esmatarbekaupade osas. “Kokkuhoid sõidukuludelt võimaldab neil säästa raha, mida on tarvis toidule, majapidamiskuludele või tervishoiule,” lausub omavalitsusjuht. “Järjekordselt saab pihta eelkõige maapiirkonna inimene, sest paljud kasutavad ühistransporti just tööl käimiseks. Ühistranspordi teenuse piiramine tähendab ka keskkonna säästmise mõttes probleemi, sest ainuke alternatiiv on siis autod. Tulevase automaksu valguses tahetakse maainimese elu muuta veelgi kallimaks.”

Viljandimaa Ühistranspordikeskuse nõukogu liige lisab, et prognoosi kohaselt lisandub tasulise sõiduga terve Eesti peale süsteemi suurusjärgus 2,5-3 miljonit eurot. Kokku on käesoleval aastal tekkepõhise kulu prognoos 74,3 miljonit, kuid Transpordiameti andmetel on praeguse taseme hoidmiseks 2023. aastal puudu 18-20 miljonit eurot ning see puudutab nii bussi, rongi kui ka praame. “Põhipõhjus, miks ühistransport igal pool ei toimi kvaliteetselt ja kättesaadavalt on riigipoolne alarahastus. Piletihinna sissetoomine seda olukorda ei paranda, sest moodustab tuludest väga väikse osa,” täiendab Imre Jugomäe.

8 kommentaari
  1. Soo 1 aasta ago
    Reply

    vale oli tõsta riigikogulaste palku ja peaministri pak on liiga suur. Enamus riigikoglasi piirdb vaid käe tõstmisega et kiita heaks reformierakondlaste valesid otsuseid mis teevad vaid halba meie rahvale.

  2. oluline 1 aasta ago
    Reply

    Maakatel kõigil, v.a. üksikpensionärid 1-3 teise või kolmanda ringi autot,.Järelikult pole nii vaesed midagi.
    See 6-8 euri automaksu ei tapa.
    Oluline, et eakad, lapsed ja invaliidid saavad tasuta igal pool.

    • Kiitan häeks! 1 aasta ago

      TUBLI!

  3. Jurakas 1 aasta ago
    Reply

    Huvitav oleks teada, et millise kilekotiku näpud see kord rasvaseks saavad!

  4. teekond Põrgusse 1 aasta ago
    Reply

    A kui oo sihandne publikumj – poevad ilma libestita. Seal kus vaja ja seal kus mitte, peaasi et oleks premees.
    Oleks, kellele saba liputada, talla alla roomata, peremehe näost vaadata “oma väärtust”.
    Häbi näha sõukseid. Ei hooli nad teistest ,kes hoolimist vajavad.Nõrgema leiavad, olgu loom või inime, hakkavad kohe selle peale klähvima, nagu arvavad peremele meeldivat.Või kujutavad enesest pisikest peremeest,kui saavad. Ei ole neil õigeid käsulaudu, veel vähem tõde või armastust.

  5. kus on Rohelised-murjanid ? 1 aasta ago
    Reply

    Ühistransport on ju kõige rohelisem liikumisviis suurte masside punktist punkti saamisel.

    Kas SKP -3kallast ja võrklaev pole seda omale selgeks saanud ?
    kallaste reformid – see on pigem sundimine autostumisele , vahet pole kas nafta või elekter, autode arv ju ei vähene(seega vahivad roheliselt nagu sibihobused mokad töllakil ja räägivad kõigest muust)
    Sõidukite arvu mittevähenemine ja veel igasuguste liikurite lugemine sõidukiteks – on ainult hetkeline riigikassa täitmiseks soodustav

  6. Heli 1 aasta ago
    Reply

    Häid lubadusi tuleb täita ja vastu pole mõtet väita.Oma rahva eest hoolitsema peab, seda iga lapski teab.Kaja peaministriks ei sobi, las otsib endale mõne teise hobi. Tapariistusaata vaja pole sest tagajärg võib olla kole. Pugemine tuleb jätta jaaga oma rahvast mitte jätta hätta.

  7. Nii 1 aasta ago
    Reply

    Reformistlikult valitsuselt pole midagi head loota. Seal polegi ühtegi poliitikut kes sobiks peaministriks.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.