Eesti toetab ELi säästva transpordistrateegia ettepanekuid

Eesti toetab ELi säästva transpordistrateegia ettepanekuid. Foto: MKM

Valitsus kinnitas täna Eesti seisukohad Euroopa Liidu transpordi kümne aasta tegevuskava ettepanekutele, mis seab eesmärgid digitaliseeritud ja keskkonnasäästlikule transpordile. Eesti jaoks on tähtis üleminek alternatiivsetele kütustele ning vastava taristu arendamine.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on ELi ettepanekud suuresti mõistlikud, kuid seoses uute bensiini- ja diiselmootoritega sõidukite heitmenormide ülevaatamisega tasub olla ettevaatlik võimalike sammudega uute sisepõlemismootoritega sõidukite müügi piiramiseks. Sealjuures ei tohiks ministri sõnutsi piirata kasutatud sõidukite edasist kasutamist ja müüki. „Peame eelnevalt läbi viima põhjalikud mõjuanalüüsid, et oleks tagatud piisav üleminekuperiood, inimeste toimetulek ja riikide konkurentsivõime,“ lisas ta. „Uued tehnoloogiad on kallimad ja see seab piirangud neile inimestele, kes ei suuda soetada rohelisemaid, kuid samas kallimaid sõidukeid.“

Eesti toetab raudteetranspordi osatähtsuse suurendamist ning nii kauba- kui ka reisijateveoteenuste edendamist. Kaubavedu peab hõlmama erinevaid transpordiliike ning arvestama e-veoselehtedega.

Aas märkis, et Eesti peab vajalikuks ka tervikliku isejuhtivate sõidukite kasutuselevõttu toetava keskkonna väljaarendamist Euroopa Liidu üleselt. „Intelligentsete transpordisüsteemide lahendused tuleb teha kõigile kättesaadavaks,“ lausus ta.

Säästva ja aruka liikuvuse strateegia on ELi transpordisüsteemi tegevuskava järgmisteks aastakümneteks, mis seab eesmärke digi- ja roheüleminekuks ELi transpordisektoris. Samuti pakub see välja lahendusi, kuidas suurendada sektori vastupidavust tulevastes kriisides.

2050. aastaks kliimaneutraalsuse saavutamiseks peab ELi transpordisektor vähendama kasvuhoonegaaside emissioone 1990. aastaga võrreldes 90 protsendi võrra. Transport on ainuke sektor, kus emissioonid on 1990. aastaga võrreldes praegu kõrgemad ning on alates 2013. aastast kasvanud.

MKM on koostamas transpordi ja liikuvuse arengukava 2021-2035, mille põhieesmärgid seostuvad Euroopa Liidu strateegiaga.

4 kommentaari
  1. “Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit krooni, mis teeb 7500 krooni iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitas Jarmo Tuisk küsimuse.

    Selle aja sada Krooni on väärt praegused sada eurot.

    Eesti raiskab vene bensiini ja diisli ning maagaasi peale kümme miljardit eurot igal aastal.
    Bensiini ja diisli ning maagaasi asemel saab kasutada paukgaasi mida saab tasuta piiramatus koguses elektrolüüsi aparaadi abil.
    Elektrolüüsi aparaati on lihtne ise meisterdada kodus,garaazis.
    Juhendid on http://www.instructables.com, leia selle veebi otsingust ” Dry Cell electrolyzer “.
    Lisaks sellele on tarvis gaasilukku,publerit,voolikuid,pumpa,maandust,veepaaki,tsiklile auto akut jms.

  2. Nii 3 aastat ago
    Reply

    Näe imet Eestil tohib oma seisukohti ka olla. Aga ehk on nii lihtsam kui keegi kamandab sest ei tohi unustada et me pole iseseisvad vaid oleme liidus. Aga positiivne on siiski et seal jätkub aega ka muudele asjadele mõelda kui Venemaa-vastaseid sanktsioone leiutada ja Venemaa-vastst vihavaenu õhutada.

  3. Oi 3 aastat ago
    Reply

    Mul on kahekordne mask ees mis kaitseb koroona eest aga mitte lähna eest mida eraldavad möödasõitvad sõidukid Terve päeva voorib autodevool mööda tänavaid edasi-tagasi. Ei tea kas tööl ei käida või. Kui kasvõi 50 protsenti on teel tööasjus siis ikkagi suur arv on neid tänaval. Miks ei või sõita linnatranspordiga pole arusaadav.paistab et mõned rahustavad närve sõites mööda tänavaid ringi keskpäevl ja kodus jäävad nii mänedki riiud olemata. Ehk minu jutt ei haaku teemaga aga nii on.

  4. to oi 3 aastat ago
    Reply

    MÕISTAN SU IROONIAT. AGA PARAKU MEIL OMA SAAMATUSE JA LOLLUSE TÕTTU PAREMAT POLE. PAKKUDA.
    NSVL NÄGI ETTE MIKROBIOLOOGILE SÕJA VÕIMALUST, SEST LÄÄS TORKIS TEDA RELVASTUSE SUURENDAISEGA TAGANT , NÄGI ETTE JA KA TEGI MIDAGI = SILLAMÄELE (kindlasti mujalegi) TEHASED, LÕI MASINAD ( 50 a tagasi)JA TOOTIS VIRUSVASTASEI MASKE. MEIE SAIME NEED TEHASED OMALE NÜÜD.
    AGA JUH….ste SAAMATUS, ÜKSKÕIKSUS ,VASTUTUSTUNDETUS (nemad saavad vastavad maskid endale ikka kui tarvis) TINGS SELLE, ET 30 AASTA JOOKSUL EI TEATUDKI, MÕELDUDKI SARNASELE ESILE KERKIDA VÕIVALE PROBLEEMILE, EI MASINAID, EI TEHASEID.SIIS TULI PROBLEEM KOHALE JA HAKKAS KOHTA SISSE VÕTMA VALGES MAAILMaAS. SEE NÄITAB SELLE HAAVATAVUST. JA MAAILM HAKKAB PÄÄSTMA MIITEVAJALIKKE TULEVIKUS VÕIB-OLLA MAJU JA ÄRISID.(turism, hotellindus, restondus gurmaania,lokaalid, bordellid kms.) ELUDE ASEMEL.AGA TULEVAD UUED TÕVED JA MAJANDUS SUREB ÜLDSE VÄLJA – SEST MAAILMAS PEAB MIDAGI KARDINAALSELT MUUTUMA.
    KADUMA PEAB RAHAMAJANDUS, ÜLETOOTMINE,KAHJULIKU-MÕTTETU TOOTMINE, ÜLESIGIMINE,= ET SEE KÕIK SÜNNIKS PEAB TEKKIMA UUS EETIKA, KASVÕI UUS RELIGIOON KA SELLE NIMI PEAB OLEMA HEADUSEUSK, HOOLIMINE KÕIGIS OMA TEGEVUSTES TEISTE ELUSOLENDITE VASTU (väljapool inimliiki =parasiitliiki, kes loodi /ära vaidle-tahad sa öelda et sa ennast ise lõid/ mitte parasiidiks, vaid head tekitavaks abiliseks.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.