Väikese väina seltsi eestvedaja Heiki Hanso poolt aastaid kestnud selgitustöö Väikese väina tammile avade tegemiseks on vilja kandmas: reedel külastas tammi keskkonnaminister Tõnis Mölder, kelle sõnul oleks sild veekogu olukorda arvestades selgelt positiivse mõjuga, kirjutab Saarte Hääl.
“Väikese väina olukorda parandab sild!” kinnitas keskkonnaminister Tõnis Mölder oma reedese käigu kohta tehtud sotsiaalmeediapostituses. Tammi kohta, mille rajamisest möödub juulis 125 aastat, on Keskkonnainvesteeringute Keskus selgeks teinud, et see takistab vee- ja ainevahetust ning kalade rännet kahe väinaosa vahel.
“Sild oleks selgelt positiivse mõjuga kalade rännetele, aidates leida sobivaimaid toitumis- ja koelmualasid ning vähendada võimaliku geneetilise isoleerituse määra kohalikes kalapopulatsioonides,” lausus Keskerakonda kuuluv minister Mölder.
Tema sõnul on praeguseks jõutud 28 meetrise raamsilla rajamise plaanini. Sild maksaks ligi 900 000 eurot. KIK-i poolt läbiviidava projekti raames hinnatakse, kas mõistlikum oleks rajada ava Muhu-poolsele ümbersõidule või tuleks lisaks rajada ava ka tammi Saaremaa poolele. Lahendus leitakse sügiseks. “Hetkel saab öelda, et liigume õiges suunas,” kinnitas Mölder.
Heiki Hanso sõnul on tervitatav, et esimese ministrina võttis Tõnis Mölder vaevaks tulla olukorda koha peale kaema. Alati on toetavad olnud ja nüüdki kohal viibinud vallavolikogu ehituskeskkonnakomisjoni esimees Mihkel Undrest ja vallavalitsuse keskkonnaosakonna juhataja Bert Holm.
“See on Eesti suurim inimeste poolt muudetud veekogu ja ilmselgelt ning õnneks ei mahu sellised ökoloogilised takistused enam tänapäeva keskkonnahoiu mõttelaadi,” rõõmustas Hanso, et teemaga jõudsalt edasi liigutakse. Kuna tamm kuulub transpordiameti haldusalasse, siis jätkuvad kohtumised augustis juba mitme osapoole vahel.
seal samuti sõitnud ning jagan arvamust, et on vaja lisaavasid. pean loomulikuks, kui 5-meetrine ava oleks iga 200m järel ehk 5 ava kildi kohta. Peaks olema ka üks suurem ava, et keskmised paadid saaks vabalt läbi sõita. Liiga laialt polegi vaja, sest ümberringi on nagunii vesi madal.
pole vaja kinni pannagi. Avad tuleb teha poole tee ulatuses algul ühes küljes, siis teises. Möödasõite korraldataks tuledega. Kui mina seal olen sõitnud, siis pole seal mingit rivi näha olnud. Kohalikud sõidavad seal vähe, sabad tekivad vaid sõltuvalt parvlaevade saabumisest ja väljumisest.
Aga meil ei osata enam jupiti töid teha, ikka nagu Haapsalus, et lõikame kõik puud maha ja siis vahetame torud ära. Kuigi torustik peab minema just keset tänavat oma reas, mida saab liiklust segamata alati lahti võtta. Samas töötaks see vahetõkkena erinevate liiklussuundade vahel. Oleks Sukles väina tammi kallale lastud, oleks ta kogu tammi üles kiskunud ja siis uue mõne avaga asemele ehitanud.
Seda juttu on räägitud tammi valmimisest saadki ja vahepeal hakati avade tegemist vist isegi ettevalmistama aga olge mureta peale valimisi asi sumbub ja tuleb päevakorda nelja aasta pärast !
Võib olla oleks mõtekas teha üldse midagi sillalaadset tammi keskele aga sellega me ei saa ju hakkama ?