Keskerakonna majandusprogramm: nõudepõhine tasuta ühistransport, 2+2 maanteed kiirendatud korras ja energiakriisi tugi kõikidele tarbijatele

Taavi Aas

Keskerakonna Riigikogu valimisteks koostatud majandusprogramm pöörab teravdatud tähelepanu kitsaskohtadele, mis on tingitud tänase Vabariigi Valitsuse passiivsusest ning seetõttu tuleb astuda otsustavaid samme, et muuta veelgi kasutajasõbralikumaks tasuta ühistransport, ehitada kiirendatud korras valmis 2+2 maanteed ja pakkuda energiakriisi tuge kõikidele tarbijatele.

“Majanduskasv ei tohi olla eesmärk iseenesest, vaid see peab jõudma iga Eestimaa pereni. Peame oluliseks, et jätkuks nii keskmise palga, alampalga kui pensionite ja erinevate toetuste tõus. Samuti ei tohi kasvada suhtelises vaesuses elavate inimeste osakaal. Majandusest saadud rikkust ja kasu tuleb ühiskonnas võrdsemalt jaotada,” lausub majandusprogrammi eestvedaja Taavi Aas.

Endine majandus- ja taristuminister Taavi Aas ütleb, et tasuta ühistransport on end õigustanud nii linnades kui ka maakonnaliinidel, kuid selleks, et parandada veelgi eelkõige maapiirkondades elavate inimeste liikumisvõimalusi, tuleb arendada nõudepõhist ühistransporti. Kõikjal Eestis tuleb tagada vajadustele vastavad liikumisvõimalused ja töötada välja vajalikud mehhanismid omavalitsustele saamata jääva tulu kompenseerimiseks.”

Taavi Aasa sõnul peab riik võtma enda südameasjaks arendada välja kaasaegne elektrivõrgu taristu üle Eesti ja pakkuda energiakriisi tuge kõikidele tarbijatele. “Elering koostöös jaotusvõrgu ettevõtjatega peab otsustavalt tugevdama elektrivõrku saartel ja Eesti lääneosas, toetamaks hajaenergeetika terviklikku arengut ja jätkusuutlikku elektritootmist,” lisab Riigikogu valimistel Jõgeva- ja Tartumaal kandideeriv poliitik. “Valitsus saaks energiakriisi tingimustes ettevõtete ja leibkondade toetamiseks oluliselt rohkem ära teha, kuid miskipärast on võetud passiivne hoiak. Viimase aja sündmused on näidanud, et põlevkivielektri tootmist tuleb jätkata seni, kuni on tagatud uute juhtivate võimsustega Eesti energiasõltumatus ja varustuskindlus. Soodustame läbi innovatsiooni kogu põlevkivisektori keskkonnajalajälje vähendamist.”

Olukord, kus tänane valitsus on kärpinud investeeringud maanteedesse miinimumini, tuleb Taavi Aasa kinnitusel kiiresti ümber vaadata. “Kiirendame Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Narva valmimist 2+2-realisena, et tagada kaasaegsed ja turvalised ühendused meie inimestele. Oleme valmis tee-ehituse kiirendamiseks rakendama nii PPP projektipõhist rahastust kui ka laenuraha kasutamist,” kinnitab Taavi Aas.

Keskerakond kinnitab Riigikogu valimisplatvormi ja valimisnimekirjad 14. jaanuaril Tallinnas peetaval volikogu istungil.

10 kommentaari
  1. Eve 2 aastat ago
    Reply

    Keskerakondlased on alati oma lubadusi täitnud aga selleks et see toimiks on vaja neid valida. EkRE on nõus arvan ma ja neil on oma lubadused mida nad kavatsevad täita teised erakonnad eriti ei luba ja õigesti teevad sest nagunii ei täida neid kubadusi mis muudaks meie elu paremaks. Meil on palju nõiteod selles osas.

    • Kue Jeve 2 aastat ago

      Keskerakond lõi Egrele nuga selgas!

    • Kui 2 aastat ago

      Jurkal jääb üle vaid EKRE ja isamaareeturitega ühte lüüa, loobub Jurka esimesena just neist nõuetest. 2-suunaline 4-rajaline maantee vist on ainus, mis neid ühendab. Mõlemad tahavd 10 minutit kiiremini Tartusse kihutada ja mõne karu alla ajada.

  2. kitsad kohad 2 aastat ago
    Reply

    Milleks vaja 2+2 maanteid kui terve Euroopa ja osa maailma püüdleb kliimasoojenemist ära hoidma, meil pole energiat ega kütust. Teised, vaesemad kel autot pole ega jaksa seda pidada peavad teiste teed knni maksma nende osast tuleb see nagunii. Nii lai tee tähendab, et 2 x rohkem loomi alla jääb.Inumesed võtku viisakamalt, jääb ka hing sisse.
    Lennukid saavad maanduda 2+2, see on põhjus.
    Misasi on NÕUDEPÕHINE transport.??? Paluks konkreetset selgitust.
    Tasura ühistransport alla keskmise pensioniga eakatele on absoluutselt vajalik!
    Kui juba vaesusest räägite, siis rääkige nagu asi on. LAUSVAESUSEST ja mitte nimetada seda suhteliseks.
    Mille suhtes siis võrreldakse – palja võsaaborigeeniga soojalt maalt?
    Omav. jutt jätke, nemad taga midagi peale kohalike suurnike heaolu.

    • Nõudepõhine 2 aastat ago

      vedu on sihuke salakaval värk, et kui tahad sõita Kaplinna, tellid auto ja sind viiakse tasuta sinna. Loodetavasti ka tagasi või pead siis maksma mõlema otsaeest.

  3. Tõnis. 2 aastat ago
    Reply

    Kesk on peale Savisaarwe reetmisest pidevaalt valetanud ja ikka kedagi reetnud. Pidevad vargused ja kiitmised, et eesti laguneb suus ja on magus suutäis. >Meie rikkused on läinud ja rahvas vaene Rahvas, küsige kust tuleb erakonna ladvikule rikkused nagu näiteks Siret Kotkale. Temal Tallinnas kolm korterit ja muud varalisedc väärtused. Vargad, reeturid jäävad alati selleks kes nad on. Vaadake erakonna ladviku varandusi ja ärge lootke, et KAPOt see huvitab. Nüüd õpetavad, kuidas kaltse kanda ja varsti juba õpetavad kuidas peolaua kakat reserveerida. See ka ju kõlbab ka korduskasutusele.

    • Ära 2 aastat ago

      Siretit küll süüdista. Tema sööb ainult kilu ja leiba ning on korterid ostnud ülejäänud kümnete tuhandete eest. Äkki kõige ausam keskbandiit?

  4. Tõnis. 2 aastat ago
    Reply

    Parandus ( serveerida reserveerimise asemel.

  5. Jurakas 2 aastat ago
    Reply

    Vaja ei ole mitte energiakriisi tuge, vaid normaalset energeetikat!
    Solkelektri (tuulikud-paneelid) toetamine ära lõpetada! Igasugu “solgi” kompenseerimise seadmed teha AINULT nende kulul!
    Fossiilkütused au sisse. Seniks, kuni midagi TÕSISELTVÕETAVAT asemele leitake!
    .
    CO2 kvootijad ja rohelollid tuleb panna oma tegude eest vastutama! KAHJUSID KINNI PLEKKIMA!
    Selle eest, et on promonud elektriautosid, paneele-tuulikuid, mis reostavad summa-summaarum loodust rohkem kui tavaautod ja fossiilkütusel jaamad.
    Selle eest, et on aluseks võtnud mingi krdi CO2’e, mitte looduse reostamise tervikuna!
    .
    Kui muud üle ei jää, siis jewrosojuuzist lahkuda!

  6. Raudtee küsimus? kuhu kadus 2 aastat ago
    Reply

    Kõige turvalisem, eriti talvel- näitas praegune lumekate, kiirelt maad katnud ja hulgi.

    Tallinn-Haapsalu-Rohuküla, milline on varutee Hiiumaa-Saaremaa, Vormsi ja Risti-Virtsu-Tallinn suunal sõidukite vähendamiseks, kogu õiguspärase ja tegeliku Läänemaa arengus vajalik.

    Miks Läti´le ei saa vastust anda -et avada Riia-Tallinn rongiühendus?
    Nemad ju soovivad arendada ja millest on Eesti vastuseis? Tallinn-Tartu-Valka-Riia, igati hea liin , ümberistumise võimalus Riias lennukile.
    Miks seda meedia ei kajasta, kes on sellele EV vastu ? See tegevus on olnud varjusurmas juba mitmed aastad…. Pealegi see liin ühendaks väga paljusid Eesti huvikohti(Aegviidu-Nelijärve-Jäneda-Tapa(ka Rakvere suunale ümberistumise võimalus)-Jõgeva(Põltsamaa) jne.
    *** meie EV on kuulda pidevat ininat kuidas raudteel veosed on vähenenud, siis peaks ruumi olema rongile – olgu üks kiirrong ja teine aeglasem. Samas on mulin- küll meil on vaatamisväärsusi ja puhkekohti aga ei soovita külalisi ega omi ka?
    Kus on rohelised – propageerige ilma autota puhkust ja rongiga Baltikumis.

    Tööle tuleb hakata!
    Millega tegelevad meie Turismiliit, aktsionärid – sõidavad džiipidega , lõugade vahel mobiilid aga villa vähe ja kõhud püsti – Egiptus, Aafrika …?

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.