Keskerakond ja Isamaa on tasuta ühistranspordi osas eri meelt

Keskerakondlasest Tallinna linnapea Taavi Aasa sõnul on tasuta ühistransport edulugu, kuid erakond Isamaa nimetab seda läbikukkumiseks.

Tasuta ühistransport jääb, ennast igaveseks nimetav seltskond võib-olla siiski mitte, ütles Tallinna linnapea Taavi Aas, viidates nii Isamaa valimisloosungile “Isamaa on igavene!”.

Isamaa poliitik Kaido Kukk ütles, et tasuta ühistransport pole pakkunud autodele piisavat alternatiivi, sest sõitjaid võiks olla rohkem. “Hea igavene Isamaa, kas te tõesti arvate, kui kehtestame jälle pileti, hakkavad inimesed rohkem ühistranspordiga sõitma?” küsis seepeale Aas.

Aasa sõnul ei ole ühistranspordi suuremale kasutamisele alternatiivi, sest hetk, mil lisanduvad autod enam ära ei mahu ja hakkavad teineteist veel rohkem segama, ei ole kaugel.

“Linnatänavad laiemaks ei lähe ja üksi viiekohalises autos sõitmine võtab väga palju tänavaruumi. Üks-kaks bussi veavad ära sama palju kui mitmesajameetrine autorivi. Ja seepärast tuleb ühistranspordi tarbimist soodustada kõigi vahenditega, kaasa arvatud majandusliku kasulikkusega,” sõnas Aas.

Aas osutab, et Kukk eksib ka andmetega, väites, et sõitjate arv pole tõusnud. “Valideerimisandmed näitavad, et kui 2012. aastal tehti Tallinnas ühistranspordis minimaalselt 134 miljonit sõitu, siis 2013. aasta jooksul, mis oli esimene tasuta ühistranspordi aasta, tõusis sõitude arv 142 miljonini,” rääkis Aas.

Seega tõstis tasuta transpordi esimese aasta sõitude arvu 8,75 miljoni sõidu võrra. Järgneval neljal aastal jäi sõitude arv sellesama 142-143 miljoni peale aastas, kuid tasuta transpordi eelsele tasemele ei langenud ta enam kunagi.

Aas rääkis, et seisak ühistranspordi kasutamises tulenes sellest, et igal aastal oli Tallinnas mõni suurem trammiteede remont, kuid nüüd saavad trammid opereerida täisvõimsusel.

“Tasuta ühistranspordi jätkumine otsustati tegelikult aasta tagasi Tallinna kohalike valimistega, praegu sellest rääkimine on asjakohatu. Tasuta transpordi vastu võitlusest oma valimisratsut tehes Isamaal tulevikku ei ole,” lõpetas Aas.

BNS/Kesknädal.ee

3 kommentaari
  1. Linnas 2 aastat ago
    Reply

    tuleb kehtestada erasõidukitele maks 100€ tunnis. kohe on linn autovaba. Autod viiakse linnast välja ja linna äärest sõidetakse bussidega üle linna laiali. siis ka paljud tõusikud loobuvad auto ostmisest, sest neil seda linnassõitmiseks vaja ongi. Peagi saaks ka paljud tänavad jalutustänavateks kuulutada, eriti kesklinnas.

  2. Mets 2 aastat ago
    Reply

    Isamaa reiting sellepärast nii nigel ongi, et nad lolli juttu armastavad ajada.

  3. Enn 2 aastat ago
    Reply

    Keskerakonnal ja Isamaal pole midagi ühist. isamaa pole kunagi rahva heaks midagi teinud. Laari valitsemise ajal tõusid hinnad kõrgele eriti korterihinnad aga pensione ega abirahasid ei tõstetud. Tekkisid kodutud ja prügikastiinimesed. Eriti hull oli olukord kui selles erakonnas viibis kurikael E.N.Kross ja kui hääli saadi laimu, vassimiste ja vihavaenu õhutamise teel. See erakond on vaid kohatäiteks. Seevastu Keskerakond püüab inimeste elatustaset tõsta, hoolib ka kõige vaesemast inimesest.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.