Taavi Aas: ümber laua olid inimesed, kes ise kunagi ühistransporti ei kasuta

Foto: TASUTA ÜHISTRANSPORT, SCANPIX

Endine majandus- ja taristuminister Taavi Aas kommenteeris Postimehele loodava võimuliidu plaani kärpida senist tasuta ühistranspordi süsteemi. Aasa sõnul ei saa ta aru, milline on valitsuse plaan leida raha niigi virelevasse ühistransporti.

Loodava valitsuskoalitsiooni plaan on senine tasuta ühistranspordi süsteem ümber korraldada. Sellega jääks tasuta sõidu õigus vaid koolilastele, eakatele ja puudega inimestele.

«See raha tegelikult, mis hakkab laekuma, ei aita absoluutselt, sest täpselt selline süsteem kehtib juba Põhja ühistranspordikeskuses Harju- ja Raplamaal, kus tehakse 69 protsenti sõitudest,» oponeerib Taavi Aas. «Lisandub mingisugune 40 protsenti, isegi vähem, sest isegi Pärnumaal on sõit tasuta.»

Taavi Aas ütleb, et sellest rahast ei ole ühistranspordile mingit kasu. «See raha ei aita ühistransporti absoluutselt. Lihtsalt osadele tehakse sõitmine ebameeldivamaks. Täna on juba ühistranspordis kokku puudu 25 miljonit, sellest bussitranspordis minu teada 17 miljonit. Kui sinna raha juurde ei anta, siis saab ühistransport kui selline lihtsalt otsa.»

Loodava valitsuse liikmed on öelnud, et üheks võimalikuks variandiks on digitaalne pilet, millega oleksid kõik liinid omavahel seotud. Arutatud on ka nn Saksamaa süsteemi, kus kehtib terve aasta üks pilet ning on võimalik sõita, kuhu vaja.

Endise majandus- ja taristuministri sõnul ei saa lõpuks valitsus otsustada, kas bussipileti eest peab edaspidi maksma null, üks või kaks eurot – see otsus jääb ühistranspordikeskustele. «Ma ei kujuta ette, kuidas valitsus kirjutab kohalikele omavalitsustele ette, et te peate kehtestama nüüd sellise piletihinna,» tõdes Aas. «Eriti olukorras, kus see piletihind ei aita tegelikult ühistranspordi toimimisele mitte kuidagi kaasa, sest raha on puudu niikuinii.»

«Ühtse piletisüsteemi suunas liigutakse nii ehk naa, transpordiamet sellega juba tegeleb. Selles ei oleks midagi uut,» märkis ta.

«Mulle nagu tundub, et seal ümber laua olid inimesed, kes rääkisid asjast, millest nad tegelikult ise ei tea, sest nad ise kunagi ühistransporti ei kasuta,» resümeeris Aas.

7 kommentaari
  1. Bogdan 1 aasta ago
    Reply

    Pora platit za svoje projezd!

  2. Ele 1 aasta ago
    Reply

    Sellelt valitsuselt pole midagi head loota. Sedasi on ju alati olnud kui reformierakondlased võimu saavad. Uustulnuk, Isamaa ja SDE hakkavad nii tegema nagu peremees ütleb.Isamaa ja SDE on alati olnud vaid kohatäiteks.

  3. to polvan 1 aasta ago
    Reply

    Pora platit za svoje sustsestvovanije vnje rodinõ.

    • Bogdan 1 aasta ago

      Pravilno, tovarištš!

    • Jurakas 1 aasta ago

      KajaBeregovoi jebut v pervom otšerdi estontsev, a ne teh, kto vnje rodinõ.
      Patamu tšto ih bolše i ot nih možno bolše okrabit!
      Krome tavo: KajaBeregovoi kormit štšedro teh, kto vne rodinõ i kto sdelali investitsiju – kupili sebe Ukrainski pasport!
      .
      Nadavno stoil NASTAJAŠTSII Ukrainski pasport na tömnõh saitah 400-500 baksov. Sitšas uze 1000-1200. Potrebnost bolšoi!

  4. hr.Aas 1 aasta ago
    Reply

    Sul on õigus. Kooskäivad mingid lillutajad, kes jagavad tingkilomeetrid ja tulemus pole neile tähtis, liiati siis tasuta ÜT.

    Need tatikad panevad graafikud kokku nii, et bussid ei kohtu ristlusel ja nii puudub ümberistumise võimalus ning tingkilomeetrite täitmiseks väljub osa ÜT ajal, kui neis tõesti pole reisijaid.

    nt. busside planeermisel maakondades, peab olema kõikjal väljumised-saabumised nii – et kõikidel nädalapäevadel (ka pühad) saab Riigi poolt ettemaalitud tõuke-paneku-tõmbamise keskusesse kella 07.00 -ks , 12.30 -ks, 14.30 – ks, 17.00 -ks, 18.30 -ks ja sealt tagasi – 10.00, 13.00, 15.00, 19.00, 23.00
    *tavaliselt on suuremates punktides – arst, kool, kauplus, rong, linnadevaheline buss, töökohad(tööl käiakse tegelikkuses 3 -s vahetuses kõikidel päevadel), unustada ei saa- et inimesed soovivad ka külla sõita või ootavad külalisi, teater, kino jms.
    Siis tulevad inimesed ka mujale regioonidesse elama, kui ei saa päris tasuta katet normaalsele ühendusele, siis tühisõite saab siiski logilistiliselt panna paika ja see pole kindlasti mingi Sotsiaalbussi tellimine. Sel juhul tuleb lihtsalt kogu vabariigis teha ühene hind – nt. parim lahendus kõigile oleks (väljaarvatud õpilased) päevahind = 1.00 EUR , ükskõik kus linnas sa kohalikku bussi istud.Puust – Rae vallast sõidan Tallinna, tasun 1.00 ; edasi Tartusse(tasun Tartu pileti …..); Tartus liigeldes või Elvasse sõites bussi või rongiga – ei lunasta piletit eraldi ja saabudes tagasi ning uuesti jõudes Tartust -Tallinna(tasuline)- sõidab koju nt. Tallinnas , Koplisse lunastuskohustuseta. Pileti kestvusaeg oleks kella 05.00…. 24.00.
    Saaremaa ja Hiiumaa – lennukid , see peaks olema nagu ringliin- Tallinn-Hiiumaa-Saaremaa-Pärnu-Tartu-Tallinn ja vastupidi, selgitada välja vajadus – Ülikooli linnade ühendus ja saartega ühendus, järjekord ning vajadusel ainult otseliin kellaajaliselt(Tartu-Pärnu-Saaremaa jne.).
    Aeg on näidanud, et EV mökitatakse paljude asjadega- need ei liigu seni , kui just keegi midagi omale taskusse ei saa.
    Paljud inimesed ootavad Tallinn- Rohuküla raudteed, saaks juba Ristinigi….; samuti on ootus Tallinn-Tartu-Valga-Riia aga lätlased on soovinud arendada, EV pool mökitab.
    Märkuseks- on palju inimesi, kes ei talu pikka autoga, bussiga, lennukiga reisimist aga rong oleks mõnus. See osa ei kuulu küll kohaliku ÜT hinnakirja sisse aga see vähendab sõidukite lendlemist ja õnnetuste arvu, riske. Inimene naudib ja puhkab.

  5. Jura Koffimassin 1 aasta ago
    Reply

    nagu seltsimees Aas, vana varas ise

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.