Valitsus kiitis heaks raudteede arendamise plaanid

Foto/allikas: Adobestock/MKM

Täna kinnitas valitsus raudtee arendamise kava 2028. aastani, mis näeb ette ligi 900 miljoni euro eest investeeringuid, et elektrifitseerida olemasolev raudtee ning tõsta Tartu, Narva, Viljandi ja Haapsalu suunal kiiruseid kuni 160 km/h-ni.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on raudtee pidev areng muutmas rööpaid kogu transpordi selgrooks. „Rongiga reisijate arv on kahekordistunud peale uute rongide liinile tulekut ning ootame sellelt kümnendilt sarnast kasvu,“ ütles Aas. 2024. aasta lõpuks jõuavad Eestisse kuus uut mugavamat rongi, millega teenindada rohkem reisijaid. Samuti on võimalik kasutada optsiooni, et soetada kümme lisarongi. „Moderniseerimisfondist on kümne lisarongi ostuks 90 miljonit eurot olemas, mis katab kogu lisarongide kulu. Vajame rohkem ronge, et pakkuda tihedamat sõidugraafikut elektrifitseeritud ja sirgemal raudteel,“ lisas Aas.

Raudtee arenduste plaani järgi viiakse Eesti Raudteele kuuluvad raudteed täielikult elektri alla 2028. aastaks. Ühtlasi ehitatakse uus liiklusjuhtimissüsteem Tallinn-Tapa, Tapa-Narva, Tapa-Tartu ja Tartu-Valga lõikudele, et rongid saaksid läbida neid lõike suurematel kiirustel. Tartu ja Narva liinidel ehitatakse elektrifitseerimise käigus raudteid ka sirgemaks, et reisirongid saaksid läbida pikemaid lõike 160 km/h-iga.

Aasa sõnul toob rongiliiklus suuremad linnad reisijatele märksa lähemale, näiteks Tallinnast Tartusse saab tulevikus pooleteise tunniga. „Raudtee on üks parimaid võimalusi, et vähendada autokasutust ning veokite arvu maanteedel. Loome transpordi ja liikuvuse arengukavast lähtudes liiklusruumi, kus inimene saab liigelda keskkonnasõbraliku rongiga mugavamalt, ohutumalt ja kiiremini kui teiste transpordiliikidega,“ lausus Aas.

Lisaks olemasoleva raudtee uuendamisele on raudtee arendamise plaanis arvestatud uute raudteede ehitustega. „Tegevuskavast eraldiseisvalt arendame Rail Balticut, et saada kiire ühendus Pärnusse, Riiga ja sealt edasi Euroopasse. Haapsalu raudtee Rohukülani on võimalik valmis ehitada 2026. aastaks kui eelarve arutelude käigus leida juurde 80 miljonit eurot,“ selgitas Aas.

Rail Balticuga ehitatakse Eestis 14 peatust, mis tagavad tulevikus lisaks Tallinna, Pärnu ja Riia kiirele ühendusele ka kohaliku liikluse. Nendeks peatusteks on Ülemiste (Linda), Assaku, Luige, Saku, Kurtna, Kohila, Rapla, Järvakandi, Kaisma, Tootsi, Urge, Pärnu, Surju ja Häädemeeste.

5 kommentaari
  1. Aruka 3 aastat ago
    Reply

    raudtee aluseks on järgmised tegurid:
    1) Peab olema äratasuvalt kaupa;
    2) Peab olema piisavalt reisijaid;
    3) Peab vaatama tulevikku, sest raudtee ei ehitata 2…5-ks aastaks;
    4) Raudtee peab olema rahvale kasulik, mitte rahvas ei pea sellele peale maksma.
    .
    Praegu on meil vajalikud vaid 2 liini: Komarovka-Narva-Paldiski ja Tapa-Tartu-Valga. Seejuures esimene peab olema 2-laiusega – Euroopa ja Venemaa omaga.
    Üles tuleb kiskuda Tartu-Koidula-Valga ja Keila-Rapla-Pärnu- ja Rapla-Viljandi lõik. Neil pole majanduslikku tulevikku.
    Rahvaarv väheneb, maakohad kolgastuvad, väikelainnad külastuvad.
    Ega siis Aas ja Karilaid neid monstrumeid kinni maksa.

  2. krõlov 3 aastat ago
    Reply

    VIIRUSTE AJASTUL EI OLE HEA MÕTE ÜHUSTRANSPORDI SOOVITAMINE.
    KAS UUED RONGID ON VIIRUSKINDLA VEMTILATS. JA UV KIIRGURITEGA ?
    EHK ON MÕISTLIK KÕIGEPEALT OLEMASOLEV ÜHISTRANSPORDI JAOKS VÄLJA MÕELDA VIIRUSKINDEL VENTILATS. JA MUUD ÕHUPUHASTAMISE VAHENDID NAGU UV. SEEJÄREL ALLES MÕTET KIIRTEID JA UUSI RONGE OSTA.ELU ÕPETAS JUBA. EGAS ME SAA OLLA SUURTEMOODI KUI OLEME MIKROVÄIKESED.
    KUHU NII KIIRE ON ? SURNUAEDA?
    KUI POLE SUURED, OLEME SIIS VÄIKESTENA TARGAD JA OMANÄOLISED KÕIGES HEAS JA HOOLIVAS KA TEISTE ELUSOLEMDITE VASTU.
    MUIDU TULEB KANGESTI MEELDE KRÕLOVI /kellelt tema selle tõlkis/ VALM PÄRDIKUST, KES VARASTAB
    HULGA PRILLE JA RIPUTAB NEED KÕIK EMDALE KÜLGE – KÜLL SABA PEALE RITTA jne.
    ARENG PEAB OLEMA KIIRE SELLES MÕTTES, MIDA TÕELISELT VAJA ON JA MIS TOOB AINULT HEAD MAAILMA JUURDE,MITTE SEEPÄRAST, ET NII TEEVAD TEISED.

    • ..... 3 aastat ago

      tead , ükskõik mis sul pähe tuleb – siis tuleb peatada praamid, laevad, lennukid … sinu soga ja suurte tähtedega , sobib sulle ühte suure tähega kohta

    • uskmatu-toomas 3 aastat ago

      Rong see sõitis tsuhh tsuh tsuhh …. rikas riik koos “rikaste” maksumaksjatega võib endale niisugust luksust lubada !
      Kui mei oleks astunud ülepeakaela ilma korralikut esitatud omapoolsete nõudmisteta Euroopa liitu,kui me poleks üldse astunud NATO`sse,et olla jänkide sillapeaks Peterburi lävel poleks ka meil olnud vajadust ühineda sanktsioonidega,mõtetute relvaostudega Mardi ajast peale ?
      See kõik on meile maksma läinud kümneid miljardeid ja peale selle need nn. euroopa liidu rahadega valminud ehitustesse pandud omapoolsed miljardid mis praktiliselt on võlg ?
      Tänaseks oleme loonud näilise heaolu riigi kus ca 600000 vajaksid energiatoetust,kus 30% inimesi on palgavaesed,kus ligi 20000 lapsel on koolitoit ainuke soe toit päevas aga ise me sõdime erinevates sõjakolletes,toetame mõtetuid riike kes on oma hädades ise süüdi jne.
      Vaat sellist Eestit te tahtsite kui lubasite kartulikoori süüa !

  3. to .......... 3 aastat ago
    Reply

    PEATADA TULEB KÕIK, MIDA ME TEGELIKULT EI VAJA (peale teaduse-ei vaja kohe) JA VIIA ELLU SJAD, MIDA VAJAME TEGELIKULT, VÕI VAJAVAD OSAD , VÕI KESKKOND, LOOMAD, LOODUS.. KOHE .
    EGA ÜLE OMA VARJU EI HÜPPA.
    MÕTTETU OM ALUSTADA SIIN MINGIT DISKUSSIOONI.
    TEISTE JÄRELEAHVIMINE EI TEE MIDAGI EGA KEDAGI PAREMAKS.
    RONGID JA LAEVAD ON VAJALIKUD MÄÄRAL , MIL ON VAJALIKUD.
    OLEN IMETLENUD ISLANDI TERVET MÕISTUST IMFRASTRUKTUURI LOOMISEL JA ELU TALUTAVAKS MUUTMISEL SELLES MAAILMALÕPU MAAL. KUI NA HAKKAKSID JUURDE EHITAMA RAUDTEID JA LINNU JA KLAASTORNE…(mitte nende vaalapüüki ma pole imetlenud jms. Selle asemel peaksid keskenduma eetilise teaduse arendamisele ja toetamisele ja enne tuleb selgeks teha misasi on eetiline ja positiivsetes suundades arenev teadus)
    KAS SULLE PAKUTI EHITUSEL TÖÖD ?

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.